Tuesday 13 March 2012

PERANAN PEMANDU PAS MENGELIRUKAN...???!

Peranan jawatankuasa pemandu yang ditubuhkan Pas Pusat bagi memastikan pelaksanaan manifesto Pas Kedah, membuktikan bahawa kerajaan negeri Kedah yang diterajui parti itu gagal menunaikan janji yang disenaraikan dalam manifesto parti berkenaan.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md. Hanipah berkata, apabila melihat senarai jawatankuasa berkenaan serta skop peranan mereka, beliau tidak melihat ada tindakan serius menyelesaikan keadaan, tambahan lagi jawatankuasa itu dianggotai ’pemandu’ dari luar yang tidak memahami selok-belok politik Kedah.

"Benarlah seperti Barisan Nasional (BN) sebut sebelum ini, Pas Kedah gagal menunaikan janji manifesto sehingga jawatankuasa berkenaan perlu memantau kerajaan negeri supaya dapat melaksanakan apa yang dijanjikan.

"Apabila Pas mahu memantau kerajaan Pas supaya melaksanakan manifesto, mereka mengesahkan keresahan rakyat tentang kegagalan Pas Kedah mentadbir negeri dengan baik,” katanya di sini hari ini.

Beliau mengulas pengumuman Pas semalam tentang penubuhan jawatankuasa pemandu yang dianggotai lima pemimpin Pas diketuai bekas Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Halim Abdul Rahman.

Antara peranan jawatankuasa berkenaan memberi nasihat kepada kerajaan Pas Kedah tentang pelaksanaan manifesto Pas.
Ahmad Bashah berkata, jawatankuasa pemandu itu tidak lebih hanya sandiwara politik bagi mengaburi mata pengundi seolah-olah pertelingkahan dalaman Pas Kedah sudah selesai.— BERNAMA

No comments: