Sunday 4 March 2012

PEMBANGKANG PERAK FITNAH DS ZAMBRY JUAL TANAH KERAJAAN...!!!


“Sejak tahun 1986, tanah di Teluk Rubiah itu adalah milik persendirian bukan kerajaan negeri”.
Demikian tegas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir sebagai mengulas dakwaan Pakatan Rakyat kononnya kerajaan negeri menjual tanah kepada syarikat Vale dari Brazil.
Tambah Zambry, pembangkang sengaja mengaitkan transaksi yang berlaku antara pemilik tanah dengan Vale bagi menimbulkan kemarahan rakyat terhadap Barisan Nasional (BN).
“Ia transaksi antara tuan punya tanah dengan Vale…kenapa kaitkan dengan kerajaan negeri.
“Mereka tahu tanah itu milik persendirian tetapi sengaja menggunakanya dan mengambil peluang untuk menimbulkan sentimen kemarahan rakyat supaya menolak saya atau BN,” katanya.
Tambah beliau lagi, sudah menjadi kebiasaan bagi akhbar Suara Keadilan mengeluarkan kenyataan berbentuk fitnah bertujuan untuk memberi imej negatif kepada pemimpin BN.
Malah katanya, akhbar milik pembangkang itu seolah-olah tidak mempunyai perasaan bersalah kerana sanggup membuat fitnah dan melemparkan kenyataan seteruk itu.
“Akhbar ini memang tidak serik-serik kerana  sebelum ini mereka kata saya pengganas yang  ditahan di Amerika…apabila saya meminta mereka untuk tarik balik kenyataan itu mereka enggan sehinggalah tindakan undang-undang diambil barulah kelam kabut minta maaf.
“Inilah watak sebenar mereka yang menganggap soal dosa dan pahala yang hanya dari ukuran mereka  terhadap orang lain sahaja, kalau dari segi hukum sebenar mereka tak pakai,” katanya lagi.
Sebelum ini, Suara Keadilan dilaporkan mendakwa Zambry telah menjual tanah seluas 488 hektar di Teluk Rubiah kepada Vale International dengan harga RM196 juta.
Malah, akhbar berkenaan mendakwa Teluk Rubiah kini menjadi milik syarikat Brazil dan menyebabkan penduduk kawasan itu terpaksa menanggung kesan negatif,

No comments: