Saturday 12 March 2016

BALU PI BALA MENGAKU FITNAH ISTERI PM BUNUH ALTANTUYA AKHIRNYA MINTA MAAF SETELAH WAN AZIZAH MUNGKIR JANJI


KUALA LUMPUR – Balu kepada bekas penyiasat persendirian (PI), P. Balasubramaniam tampil memohon maaf kepada Datuk Seri Najib Tun Razak dan Datin Rosmah Mansor berkenaan kes fitnahnya dalam isu Altantuya.


A. Santamil Selvi membacakan permohonan maafnya di pejabat Persatuan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) pimpinan Ramesh Rao Naidu di Petaling Jaya, Selangor dalam sidang media yang diadakan di sini hari ini.
“Tujuan saya pada hari ini ialah ingin memohon maaf secara terbuka khususnya kepada Perdana Menteri dan ahli keluarganya bagi pihak saya dan mendiang suami saya.
“Ia atas segala kesulitan dan kesusahan ekoran fitnah oleh semua pihak berkaitan dengan penglibatan mendiang suami atas pembunuhan (warga Mongolia) Altantuya (Shaariibu).”
“Saya juga menjelaskan bahawa saya dan suami selama ini telah tertipu dengan segala janji-janji yang diberikan oleh indidvidu tertentu,” kata Santamil Selvi.
Ujarnya lagi, permohonan maaf yang dilakukannya itu di pejabat PMSP turut tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak berkepentingan.
Beliau malah turut menyatakan kesediaannya untuk bertemu sendiri dengan Perdana Menteri dan isteri bagi menyampaikan permohonan maaf terhadap kenyataan-kenyataan fitnah yang pernah dikeluarkannya sebelum ini.
Dalam kenyataannya juga, Santamil Selvi menyalahkan beberapa individu termasuk Presiden PKR, Dr. Wan Azizah Wan Ismail kerana tidak menunaikan janji untuk bantu keluarganya selepas kematian suaminya pada 2013.
“Wan Azizah sendiri telah berjanji konon untuk membantu saya dan anak-anak saya selepas mendiang suami saya meninggal dunia.
“Sekarang telah genap lebih tiga tahun mendiang suami saya telah meninggalkan kami, tiada satu pun janji yang ditunaikan oleh mereka,” ujar Santamil Selvi.
Beliau turut memberitahu telah berkali-kali cuba mendapatkan bantuan melalui ibu pejabat PKR Pusat, namun balu tersebut telah diperli dan diherdik dengan kenyataan: “Kalau BN offer, pergi terima sahajalah.
Santamil Selvi dalam pertemuanya hari ini memberitahu dia bagaimanapun ada menerima bantuan dari segi pembiayaan pendidikan anaknya sebanyak RM20,000 daripada pihak PMSP.
Untuk makluman, Balasubramaniam meninggal dunia ketika di dalam perjalanan ke sebuah hospital tempatan selepas mengalami serangan jantung pada tahun 2013.
Susulan kematian secara mengejut PI tersebut, Santamil Selvi pernah mengeluarkan kenyataan berbaur fitnah dengan menyebut: “Rosmah punca Bala (suami) mati!”.- MYNEWSHUB.CC

1 comment:

Unknown said...

Senang je ke... manta maaf..... Kalau Wan Azizah ikut dia.... APA JADI...? Orang ramai mesti percaya ini betul....


PATUT AMBIL TINDAKAN ATAS BARUA NI....