Saturday, 19 December 2015

PERSENDA ISLAM : BERHIJAB TETAPI KAIN TERBELAH HINGGA PANGKAL PEHA

bertudung-kain-terbelah


Seorang gadis dikecam pengguna media sosial apabila memuat naik gambarnya bertudung sambil mengenakan kain yang dibelah tepi.

Tinjauan SuaraTV mendapati rata-rata menyifatkan tindakan gadis itu sebagai memalukan kerana tidak sopan dan merosakkan imej wanita bertudung.
Gadis yang dikenali sebagai Qadrina Yusman itu memuatnaik gambar tersebut di laman Instagramnya.
“Mereka yang tidak dikenali pasti akan tersadung (melihat fesyen ini), (sedangkan) dibawah kain (yang terbelah ini) saya memakai stoking” tulisnya di status gambar tersebut.
Tidak berpuas hati dengan tindakan gadis tersebut, para penguna media sosial kemudiannya menyebarkan status tersebut sebelum ia viral di laman Facebook.
Berikut adalah antara kecaman-kecaman yang dilemparkan terhadap gadis tersebut:
Park Shin Hye: Aku yg pkai tudung malu gile bile pmpuan berpkaian mcm tuh.. Aku rase aku sepak je muke dorg
Suzie : Ita pakai stokin bende camtu….da la warna kulit dah tu ikut bentuk kaki pakai kain labuh tunjuk..adoiiii dosa juga tuuuu..xpelah semut sepak je la…
Fatin Najihah Zuriyani : Jadahh . Pkai sock tp ikut warna kulit sama je . Tahikkkk
Amy Leha :Npe xpkai sluar dlm sj..pas tu pkai tudung kan lbh comel dlht ny
Bertudung hanya untuk berfesyen macam tu lah jadinya.... 

Post a Comment