Sunday, 3 May 2015

FAMILIA MYVI CLUB NAFI BERLUMBA... KORANG INGAT TAK ADA SAKSI KE... JANGAN NAK TEGAK BENANG BASAH !!!


Berikutan kes kemalangan yang meragut tiga nyawa di atas Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE) yang menjadi viral semalam yang berpunca dari enam buah kereta Myvi milik ahli kelab Familia Myvi Club (FMC) yang berlumba.

Pihak FMC telah menafikan ahli-ahlinya terlibat dalam perlumbaan yang didakwa tersebut dan sekaligus menafikan terlibat dan menjadi punca dalam kemalangan tersebut.

Dikatakan dua daripada mereka yang terlibat dalam kemalangan tersebut telah tampil membuat laporan polis menafikan mereka terlibat dengan kejadian lumba haram seperti yang di laporkan oleh media.
Selain itu terdapat seorang wanita dikatakan wakil daripada Familia Myvi Club telah mengeluarkan kenyataan menafikan rakan-rakannya terlibat dalam lumba tersebut.
“Assalamualaikum semua. Itu memang budak kelab Yana. Semua yang terlibat selamat dan apa yang tersebar tidak betul.

“Diorang bukan berlumba,” katanya menafikan dakwaan beberapa portal berita yang mendakwa ahli-ahli yang terlibat berlumba sehingga menyebabkan kemalangan.


“Tolong jangan percaya pada (berita) viral yang tersebar. Mereka hanya menjalankan tugas sedangkan tidak tahu perkara yang sebenar. 


“Kami satu kelab kena hentam habis-habis dengan kelab lain tetapi kami di tempat yang terlibat tahu perkara yang sebenar. Harap semua jangan sebar yang bukan-bukan kalau tak tahu pangkalnya. Terima kasih,” katanya.
Bagaimanapun terlalu ramai saksi ditempat kejadian tampil memberi maklumat dan mereka menjadi saksi melihat kereta-kereta Myvi tersebut memang berlumba.
Dengan penafian FMC ini nampaknya telah menimbulkan lebih banyak lagi kemarahan di kalangan netizens.
Berikut adalah bukti dan maklumat daripada orang ramai yang menjadi saksi di tempat kejadian :

Apapun kes ini sudah di dalam siasatan pihak polis dan saksi yang tampil nampaknya ramai dan harapan SK kepada saksi-saksi supaya memberi kerjasama kepada pihak polis demi menegakkan keadilan.
Sumber : SK
Berlumba haram berani mati... tapi penakut..pengecut bila buat laporan!!!  Korang ingat saksi2 ni semua buta, bodoh, bahlul macam kepala hotak korang ke??  Yang betina tu konon handal la tu... hero sgt la kan berlumba dgn jantan2  tu ! Kalau korang yang tercampak kat atas jalan tu kan lagi bagus !!!  Insaflah.... bertaubat laa... Bersabarlah sampai waktu korang pasti akan mati juga.... Jangan la x sabar2 pulak smpai sanggup 'menempah maut' mcm tu kan...

Post a Comment