Sunday 20 April 2014

MELIWAT ITU HARAM PUN ANWAR SELAMBER BUAT....APATAH LAGI TUNDUK HORMAT DI DEPAN MAYAT KARPAL !!!!!!


AGAK-AGAK gambar di atas tu ori ke edit ? Boleh nampak tak siapa yang sedang tunduk hormat di hadapan mayat Karpal Singh tu.....?

TAHUKAN ANDA .....bagi umat Islam perkara ini diharamkan dan perlu dielakkan seperti termaktub di dalam Surah At-Taubah ayat 84:


وَلا تُصَلِّ عَلَى أَحَدٍ مِنْهُمْ مَاتَ أَبَدًا وَلا تَقُمْ عَلَى قَبْرِهِ إِنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَمَاتُوا وَهُمْ فَاسِقُونَ 

"Dan janganlah kamu sekali-kali menyembahyangkan (jenazah) seorang yang mati di antara mereka, dan janganlah kamu berdiri (mendoakan) di kuburnya. Sesungguhnya mereka telah kafir kepada Allah dan Rasul-Nya dan mereka mati dalam keadaan fasik." | At-Taubah (9) ayat- 84 



Komen Abu Aqif : Di dalam video di atas Ustaz Idris Sulaiman sudah menerangkan haram diletakkan mayat di hadapan ketika jemaah sedang bersolat waktu. Walaupun orang yang sedang bersolat fardhu itu tiada niat langsung untuk tunduk hormat kepada jenazah. Namun ianya tetap diharamkan di dalam Islam. Apa tah lagi jika menunduk dengan sengaja dengan bertujuan untuk memberi penghormatan terakhir kepada si mati.

Macai pembangkang tak nak komen ke? Aku faham, apa sahaja jika pemimpin pembangkang yang lakukan HALAL belaka walaupun ternyata perbuatan itu HARAM!!! Tetapi jangan harus pemimpin BN yang buat.... pecah pc dema kerjakan siang malam mengutuk tak henti-henti!!!

No comments: