Wednesday 19 March 2014

MAKLUMAT PENTING DALAM SIMULATOR DIPADAM OLEH KAPTEN ZAHARIE SEBELUM MENERBANGAKAN #MH370



Pihak polis mendapati kebanyakan maklumat di dalam simulator pesawat milik Kapten Zaharie Ahmad Shah yang kini dalam proses siasatan telah dipadamkan sebelum beliau menerbangkan pesawat MH370 ke Beijing 8 Mac lalu.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, walau bagaimanapun pihak polis menggunakan kaedah forensik untuk mendapatkan semula segala maklumat serta data yang telah dipadam itu."Apa yang dilakukan oleh pihak polis bukan untuk menuduh Kapten Zaharie atau memberi tekanan kepada keluarga tetapi kita melakukan siasatan paling terperinci berdasarkan beberapa kemungkinan," ujarnya

Agak ganjil juga maklumat penting yang sepatutnya ada dalam simulatornya telah dipadamkan.

PUTRAJAYA 19 Mac - Kebanyakan maklumat di dalam simulator pesawat milik Kapten Zaharie Ahmad Shah yang kini dalam proses siasatan polis telah dipadamkan sebelum beliau menerbangkan pesawat MH370 ke Beijing 8 Mac lalu.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, walau bagaimanapun pihak polis menggunakan kaedah forensik untuk mendapatkan semula segala maklumat serta data yang telah dipadam itu.

"Apa yang dilakukan oleh pihak polis bukan untuk menuduh Kapten Zaharie atau memberi tekanan kepada keluarga tetapi kita melakukan siasatan paling terperinci berdasarkan beberapa kemungkinan," ujarnya. - UTUSAN ONLINE


DIFAHAMKAN....hari kejadian pilot MH370 itu dikatakan sedang dalam tempoh bercuti. Ia membawa maksud beliau offday pada tersebut.

Tetapi katanya telah diarahkan oleh PIHAK ATASAN untauk menerbangkan pesawat MH370 pada malam hari kejadian.

Admin tidak pasti apa yang dimaksudkan dengan PIHAK ATASAN. Mungkinkah pihak atasan MAS, kerajaan atau pihak atasan yang menentang kerajaan !!!

Mesti orang bagi arahan pada pilot  itu,  seorang yang amat berpengaruh dan powerfull, kalau tidak takkan lah seorang senior captain boleh cansel cutinya bersama keluarga.

Adakah dia hanya create satu cerita pada keluarganya, kononnya ada pihak atasan yang suruh dia bawa kapal terbang itu?

No comments: