Monday 10 February 2014

BEKAS PA MALU CINA BABI LAHANAT TERESA 'COCK' TUNJUK 'KEMALUAN' !!!


PUTRAJAYA  -  Bekas Pembantu Peribadi Teresa Kok, Tony Tan pula menyifatkan sebagai seorang Ahli Parlimen yang kurang ajar selepas menerbitkan video yang memecahkan kaum di negara ini.

Beliau berkata, video tersebut bakal mengundang kemarahan masyarakat yang berbilang kaum sekaligus menimbulkan persepsi buruk masyarakat luar terhadap Malaysia.

"Memang kurang ajar YB kerana video tersebut tidak membantu kita untuk menyatukan kaum dalam konteks 1Malaysia. Memang Teresa itu tidak betul punya YB.

"Dalam video tersebut dia mengiklankan Malaysia sebagai negara yang buruk seperti mahu menghancurkan Malaysia. Mana boleh seperti itu kerana kita sekarang ada Tahun Melawat Malaysia," katanya kepada Rakyat News di sini hari ini.

Beliau berkata demikian selepas menyerahkan dokumen bukti penyelewengan yang dibuat Teresa di Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) di sini, hari ini.

Dalam laporan tersebut, Teresa Kok didakwa terlibat dalam penyelewengan duit bernilai RM427,000 yang merupakan dana DAP. Ianya diketahui apabila Teresa memberikan kenyataan semasa mesyuarat bersama Ahli DAP Seputeh.

Teresa didakwa terbabit dalam penerbitan klip video bertajuk 'Onederful Malaysia CNY 2014' yang tersebar luas melalui laman YouTube sejak Isnin lepas.

Sebelum ini, Teresa didakwa terbabit dalam penerbitan klip video bertajuk 'Onederful Malaysia CNY 2014' yang tersebar luas melalui laman YouTube sejak Isnin lepas.

Dalam video klip berdurasi hampir 12 minit itu, Kok berlakon sebagai pengacara yang menemu ramah tiga tetamu mengenai Feng Shui pada Tahun Baharu Cina untuk tahun ini dan tetamu undangan Kok itu mengeluarkan kenyataan menyindir beberapa isu semasa termasuk pencerobohan di Lahad Datu sehingga membangkitkan kemarahan orang ramai.

No comments: