Saturday 30 November 2013

ADUN JENERI ADA RANGKAP LAGU TERBAIK UNTUK ANWAR......

YB Mahadzir Abdul Hamid ( ADUN Jeneri dan Naib Ketua Pemuda UMNO Kedah)  ketika sedang bersalaman dengan 5 kanak-kanak orang asli yang ditipu tokeh ladang tembikai di Sg. Siput.
KUALA LUMPUR  – Jika sebelum ini lagu “Tanya Sama Najib, Apa Sebab Goyang, Nanti Jawab Najib, Sabah Dah Hilang” pernah didendangkan oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum Pilihan Raya Umum 13 yang lalu, kali ini rentak yang sama boleh dinyanyikan.

Mungkin rangkapnya begini pula…..“Tanya Sama Anwar, Apa Sebab Goyang, Nanti Jawab Anwar 11 Cabang Aku Dah Hilang’.

Menurut Ahli Dewan Undangan negeri (ADUN) Jeneri, Yb Mahadzir Abdul Hamid, rangkap dan lagu berkenaan cukup sesuai untuk diamati oleh Ketua Pembangkang itu yang hari ini mungkin telah menyedari hakikat yang sebenarnya.
Kata beliau retorik oleh pembangkang khususnya PKR di negeri itu boleh diumpamakan senjata makan tuan setelah hasrat untuk melebarkan pengaruh mereka di Sabah tidak kesampaian yang hanya menampakkan kecelaruan.
“Begitulah jadinya jika sebuah kapal yang ramai nakhoda… Bila dah ramai nakhoda ini kita boleh sama-sama fikirkan bagaimana kesan dan impaknya kepada kapal berkenaan dan apa yang berlaku di Sabah hari ini adalah petanda kepada perkara berkenaan.
“Lain yang disasarkan lain pula yang jadi dan perumpamaan serta lagu di atas cukup elok untuk dihayati oleh pimpinan PKR. Kegagalan pimpinan PKR di Sabah harus menjadi tanggungjawab semua dan itulah yang saya sebutkan soal kapal banyak nakhoda tadi,” katanya.
Kata beliau kesatuan yang padu amat diperlukan dalam sesebuah parti politik untuk memastikan parti berkenaan terus mengorak langkah dengan penuh terjamin dalam usaha menabur khidmat bakti kepada rakyat secara menyeluruh.
“Ini tidak…Soal kesatuan pun entah ke mana jadi sama-sama hayati dan sama-sama fikirkan. Ini adalah asas dan bukannya perkara main-main. Sebab itulah tidak pelik dan bukan sesuatu yang ganji senario di Sabah itu berlaku,”ujarnya. -MediaUMNO

No comments: