Friday 27 September 2013

'SAYA BUKAN NAK GADUH DENGAN ISTERI MAT YO' - AZMAN PAK GUARD

2

SUBANG JAYA: Nama Azman Mohd Nayan tiba-tiba menjadi popular sejurus tersebarnya insiden pertengkaran antara beliau dengan isteri Norshahrul Idlan Talaha di laman sosial dan Youtube sejak Selasa lalu.

Azman, 49, seorang pengawal keselamatan di Subang Skypark Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah (LTSAAS) menjadi individu terbaru yang menjadi topik perbualan di laman sosial ekoran rakaman itu.
Dalam rakaman video selama 54 saat itu, Siti Aisya Adam iaitu isteri Nor Shahrul dirakam sedang berperang mulut dengan Azman.
Rakaman itu turut menampakkan wajah Nor Shahrul atau lebih dikenali sebagai Mat Yo, yang dilihat menyaksikan pertengkaran itu.
Ketika ditemui hari ini, Azman berkata beliau hanya menjalankan tugas sebagai seorang pengawal dan tiada niat langsung untuk berbalah dengan sesiapa.
“Ikut pada masa berlaku itu memang rasa nak hilang sabar, tapi fikir sebab saya menjalankan tugas, maka saya buat yang terbaik, saya cakap baik-baik,” katanya.
Mengimbas kembali insiden itu, Azman berkata beliau paling sedih apabila dikatakan beliau akan disaman oleh pihak terbabit.
“Bila saya kena macam itu dan kata nak saman saya, saya sedih dan termenung, saya bukan orang senang, nak bayar dengan apa,” katanya.
Menurut Azman yang berkerja di sini baru 10 bulan, beliau hanya mengetahui video tersebut selepas diberitahu oleh anaknya.
Tidak lama selepas itu katanya, ramai yang datang menyatakan simpati dan memberikan semangat kepadanya.
Ianya termasuk tawaran guaman percuma dari peguam-peguam yang bersimpati terhadapnya.
“Saya terharu dan sedih, ramai yang menyokong tindakan saya malah pihak majikan sentiasa bersama saya dalam hal ini,” uajrnya.
Tambahnya, selain itu ada juga yang datang ke lapangan terbang tersebut mencarinya semata-mata untuk bergambar kenangan.
“Kepada orang di luar, kita kena kerjasama, jangan pandang hina kami yang bekerja seperti ini.
“Jangan menjatuhkan martabat kami, kami menjalan tugas untuk kesenangan semua, hormatilah kami sebagai pengawal,” tegasnya.

“Saya bukan nak gaduh dengan isteri Mat Yo”

p/s: Semakin glamour pakcik guard ni nooo.. Mat yo dan pemain lain pun dah tak seglamour pakcik ni..Team ATM pun sempat bergambar dengan beliau.  Hidup pakcik guard..

2

Sumber: HarakahDaily & TV Pas

No comments: