Friday 2 August 2013

PENYAMPAI BERITA TV PALING CANTIK DI BENUA EROPAH.....


Dilaporkan, beliau telah diiktiraf sebagai penyampai berita tv paling cantik di Eropah. Pemilik nama Theuriau merupakan wartawan Perancis dan penyampai berita di M6, TV swasta nasional Perancis. Dia memiliki latar belakang pendidikan kewartawanan.

Wanita kelahiran 18 July 1978 di Echirolles, Isere, Perancis ini menjadi fenomena di dunia maya ketika video kompilasi berita yang dibawakannya di-upload di internet. Dia berkali-kali terpilih menjadi personaliti tv paling cantik dan seksi oleh beberapa media antarabangsa.


Daily Express pernah menobatkannya sebagai penyampai berita tercantik tahun 2006. Kemudian pada tahun yang sama juga majalah Maxim edisi AS menobatkannya sebagai penyampai berita TV paling seksi. Pada Mei 2007, majalah FHM Perancis pula menobatkannya sebagai wanita tercantik di dunia.
Kecantikannya juga menimbulkan kontroversi, seperti tabloid Perancis, Voici pernah memaparkan gambarnya yang mendedahkan payudara di pantai, hingga Theuriau berusaha menghilangkan gambar itu di internet. Tidak cukup dengan itu, fotonya juga menjadi mangsa scam apabila digunakan untuk mempromosi alat kesihatan.


Kini Theuriau menjadi wakil pemimpin redaksi sekaligus penyampai dalam program majalah TV yang menyiarkan feature dan reportase investigasi, Zone Interdite di M6.

No comments: