Monday 18 March 2013

OPS DAULAT : TANGKAL KEBAL VS KERETA KEBAL


UPDATE LAHAD DATU : Kereta kebal berantai dari Tawau tiba di bandar Lahad Datu kira-kira jam 2.30 petang tadi. 

Kereta kebal berantai itu diangkut menggunakan treler diiringi trak tentera dan polis, meneruskan perjalanan ke FELDA Sahabat untuk membantu Ops Daulat. 



Jalan Mati buat Militan Sulu



Tangkal Pengganas Sulu

Mampukah Pengganas Sulu yang mengamalkan ilmu hitam dengan menggunakan tangkal dan azimat dalam pencerobahan Lahad Datu ini bertahan daripada serangan kereta kebal kita? Ataupun menjadi abu dan tidak lagi dapat dikenal pasti identiti mereka? MyMassa

Dikhabarkan....
Kisah benar di OPS DAULAT dari sumber yg di percayai.. 
"Beberapa hari ini...di media massa, kita disajikan dgn gambar pelbagai tangkal yg dgunakan oleh penceroboh2 ini sbg bekalan mereka di medan perang.admin mulanya agak kurang percaya keberkesanannya..tapi mendengar sendiri cerita dr mereka..admin jd terkesima. Bayangkan...anggota kita meronda dibawah pohonan kelapa sawit..mereka mampu terbang dan bergerak pantas di celah2 ranting pokok.  
Tembakan dihambur bertalu2..sikit pon tak lut. Seorg Perwira menceritakan bagaimana satu kelopak pelurunya dihambur..sebiji pun tak memberi kesan. Akhirnya..dia yg mempunyai sedikit ilmu, membenamkan peluru ke tanah, dan membaca beberapa surah Al Quran. Peluru itulah yg menembusi tubuh penceroboh itu yg akhirnya tumbang menyembah bumi.
Itu belum kira bermacam kesan pelik yg dialami Perwira kita. Tak hairanlah bilamana semakin ramai perwira kita akan memastikan mereka sentiasa dlm keadaan berwuduk semasa bertugas.malah ada yg mula membawa Al-Quran kecil dalam poket. Bukan mereka tak buat sebelum ni..tapi tak sangka sampai begini keadaan musuh yg mereka hadapi...." - credit to ADC

No comments: