Monday 4 February 2013

( VIDEO ) GILIRAN CIKGU NON MEMBELASAH PUCUK PIMPINAN PAS SAMPAI RENTUNG...!!!


IMBAS KEMBALI.........

Hadith Rasullullah SAW yang bermaksud : 

Dari Abu Sa'id Al Khudri r.a., katanya Rasulullah s.a.w bersabda; "Apabila dibai'at(diangkat) orang khalifah tandingan(sehingga terdapat du khalifah), maka bunuhlah yang terakhir." (Sahih Muslim 1819)
Nyata dan jelas, Rasullullah SAW melarang orang ramai melantik seorang khalifah(ketua) baru, sehingga terjadinya keadaan di mana terdapat dua khalifah(ketua). Dengan adanya 2 orang khalifah(ketua) ini, kedua golongan Islam akan bergaduh dan berperang, akibatnya orang Islam akan hancur.

Ternyata perbuatan pemimpin-pemimpin PAS menubuhkan parti PAS dan melantik seorang ketua untuk menentang UMNO adalah bukan cara Islam dan dilarang oleh Rasullullah SAW.

Sesuatu larangan yang dibuat oleh Rasullullah itu sudah tentu ada hikmahnya. Ternyata tindakan menubuhkan parti PAS telah memecah belahkan umat Islam di Malaysia. Bersesuaian dengan dasar pecah dan perintah pihak British semasa meluluskan penubuhan parti PAS pada ketika itu. Sekiranya tiada langkah segera diambil untuk mengatasi masaalah ini, perbalahan yang kecil akan menjadi besar dan seterusnya menjadi peperangan yang tidak menguntungkan agama Islam.

Sebenarnya pemimpin-pemimpin PAS, adalah manusia yang terlalu mementingkan diri sendiri. Islam hanya dipergunakan saja sebagai alat atau batu loncatan. Mereka bukan benar-benar ingin menubuhkan negara Islam atau mengadakan hukum Islam. Sekiranya mereka jujur, perkara ini boleh dibuat tanpa melanggar larangan hadith tersebut. Apa yang perlu mereka lakukan ialah ramai-ramai menyertai UMNO dan berdakwah kepada orang UMNO(supaya orang UMNO menjadi sama Islamnya macam mereka). Dengan itu mereka boleh menukar matlamat perjuangan UMNO ke arah yang mereka kata betul dan mereka suka. Tetapi apa yang mereka lakukan adalah sebaliknya, mengasing diri dari jemaah dengan membentuk imej yang berlainan dengan jemaah Melayu Islam yang lain. Mereka bukan berdakwah tetapi apa yang mereka lakukan adalah berdakyah mencipta dan menjaja fitnah memburuk dan mempersenda sesama Islam.

Wallahu'alam

No comments: