Wednesday 20 February 2013

FAM DENDA KAFA ..... APA MOTIF JOHOR BAWA TENTERA BERSENJATA M16 KE DALAM STADIUM...???


PERSATUAN Bola Sepak Malaysia (FAM) hari ini mendenda Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa)  RM62,500 atas empat pertuduhan, yang membabitkan keselamatan sewaktu perlawanan menentang Johor Darul Takzim (JDT) di Stadium Sultan Muhammad Ke IV, 15 Januari lalu.

Hukuman diputuskan oleh Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib FAM, Ednan Othman yang menetapkan bahawa persatuan itu tidak boleh mengemukakan rayuan.

Menurut Ednan, berdasarkan bukti-bukti yang diterima badan induk itu, Kelantan didapati bersalah walaupun pasukan itu menafikannya.



ANTARA enam askar ditempatkan di stadium untuk kawal skuad Johor DT

Adakah Bawa Tentera dan Senjata M16 di Benarkan FAM?

Tiada denda atau hukuman oleh FAM terhadap Johor?

Perlukah anggota tentera yang lengkap bersenjata diminta berkawal di pintu masuk padang ketika perlawanan Liga Super antara Kelantan dan Johor Darul Takzim (DT) di Stadium Sultan Muhammad ke IV?

Itulah persoalan diajukan penyokong Kelantan terhadap Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) yang menempatkan sekurang-kurangnya enam Askar Timbalan Setia Negeri Johor (JMF) lengkap bersenjata M-16 untuk menjaga keselamatan pegawai dan pemainnya di stadium berkenaan.

Ini hanyalah bola sepak bukan medan peperangan. Penyokong Kelantan sudah banyak berubah dan sistem kawalan keselamatan yang dikendalikan KAFA dan polis sebelum ini adalah baik serta tidak pernah mengundang masalah,” kata Mohd Yahya Jamada Ali, Pengerusi Kelab Penyokong Rasmi Bola Sepak Kelantan.

Anggota tentera terbabit berkawal di pintu masuk padang berhampiran bilik persalinan dari awal hingga perlawanan tamat.

No comments: