Thursday 15 November 2012

BERPANTANG MAUT SEBELUM AJAL...


SEORANG REMAJA MASIH MAMPU UNTUK TERUSKAN HIDUP, WALAUPUN TOMBAK KECIL MENEMBUSI KEPALANYA.... ALLAH SELAMATKAN KAMU!

Terkadang luka kecil di kepala saja mampu membunuh seseorang, namun keajaiban benar-benar telah menyelamatkan Yasser Lopez yang kepalanya telah ditembusi tombak sepanjang satu meter. Selain kuasa Tuhan, semangatnya, keselamatan hidupnya juga berkat perjuangan sepasukan doktor di Hospital Jackson Memorial, Miami.

Seperti yang dipetik dari Courier Mail, kemalangan  ini terjadi ketika Yasser Lopez dan kawan-kawannya memancing ikan dengan menggunakan tombak kecil. Tanpa sengaja, seorang daripada mereka melepaskan tembakan pistol tombak ke arah Lopez dan tobak itu tertusuklah di bahagian kepalanya. Serta-merta beliau telah dikejarkan ke hospital yang berhampiran dengan keadaan tombak sepanjang satu meter itu masih terpacak di dahinya.

Doktor mengatakan, tombak yang menembusi kepala Lopez hanya kira-kira lima sentimeter di atas mata kanan dan keluar di bahagian belakang tengkoraknya. Tombak tersebut dipotong dahulu untuk melakukan rontgen, sebelum pembedahan mengeluarkannya dijalankan. Sangat menakjubkan, tombak itu tidak megenai pembuluh darahnya, namun akibat trauma pada otak,  Lopez tak mampu mengingati kejadian tersebut.




Wallahu'alam....

No comments: