Wednesday 31 October 2012

GEMPAR !!! NEELOFA GANTUNG COLI DI PAGAR...???!!!!!!!

MASIH INGAT DENGAN LAGU..... 'PAGAR-PAGAR CINTA' yang dinyanyikan oleh Malek Ridzuan dan Liza Abdullah, OST untuk filem 'PAGAR-PAGAR CINTA' lakonan A.R.Badul dan Liza Abdullah. Lagu dan filem ini popular sekitar tahun 80an.



Itu lagu dan filem.... sesuatu yang menghiburkan.  Tetapi.....
TAHUKAH ANDA..... PELAWAT DAN PEMBACA..... BICARA PERJUANGAN yang dikasihi sekalian..


TERDAPAT sebuah pagar di New Zealand yang dikenali sebagai THE CARDRONA BRA PENCE OF CENTRAL OTAGO. 






Opsss!!! Sudah pasti coli (bra) kepunyaan Neelofa yang dipakai bersama baju jarangnya itu, tidak digantung di sini.....!!!



Semuanya bermula pada tahun 1999 bila empat orang wanita menggantung bra mereka pada pagar ini. Laluan ini merupakan laluan yang agak sibuk dan berita penggantungan bra pun tersebar. 



Dipercayai, pada tahun 2000, daripada 4 bra yang mula-mula digantung di situ telah bertambah menjadi 60 bra. Ada pihak yang tidak puas hati, mungkin merasa malu dengan penggantungan baju dalam wanita secara terbuka itu, datang untuk membersihkan semua bra tersebut tetapi selepas insiden itu, semakin ramai pulak yang menggantung bra mereka di sini.





Jika dilihat dari penempatan yang paling dekat dengan pagar ini, terdapat sebuah padang yang luas untuk penghuni rumah itu menyidai bra kepunyaannya selepas dibasuh, di situ....!!!!
Daripada menyeberang padang yang luas dan semak macam tu, baik buat penyidai sendiri di belakang rumah....kan!!!



Jadi, apa motifnya menggantung/menyidai bra di pagar di tepi laluan utama yang sibuk itu...???




Nak tahu kenapa...??




Tiada siapa yang tahu kenapa.....???


TEMAN JUGA INGIN TAHU, ADAKAH BRA YANG DISIDAI ITU DITINGGALKAN TERUS OLEH PEMILIKNYA ATAU DIAMBIL SEMULA SELEPAS KERING....???
Sapa leh jawab...???

No comments: