Monday 8 October 2012

5 JANDA KAYA DAN SEKSI DARI HOLLYWOOD



Penyanyi Katy Perry terkenal dengan penampilannya yang selalu menarik ketika di atas pentas. Penampilan penyanyi "Fireworks" ini selalu mampu menarik perhatian peminatnya. Bahkan, Katy juga memiliki peminat setia dari kaum lelaki. Maklum, para peminatnya itu sangat mengagumi gaya persembahan Katy yang selalu menggoda.

Namun, sayangnya kejayaan karier penyanyi yang dilaluinya tidak diiakuti dengan rumah tangganya. Perkahwinan yang baru dibinanya dengan aktor dan komedian, Russell Brand, hanya seumur jagung. Baru satu tahun berjalan, rumah tangganya dengan Brand mengalami konflik. Perceraian pun tak dapat dihindarkan.

Katy sempat terpukul dengan perceraian itu. Ia tak menduga, kebahagiaan berumah tangga hanya dirasakan sangat singkat. Namun, ia hanya pasrah. Kesedihan itu tak berlangsung lama sebenarnya kerana persembahannya selalu dipenuhi penonton.

Bukan sekadar itu, album Katy juga selalu laris . Berkat kejayaan tersebut, artis cantik ini masuk dalam daftar 10 wanita termahal di Hollywood versi Forbes. Ia menduduki posisi ke sembilan dengan pendapatan sejumlah US$45 juta . Sejak bercerai dari Brand, Katy pun semakin cantik dan penampilannya lebih seksi dari sebelumnya.

2. Kim Kardashian

Siapa tak kenal dengan bintang yang satu ini. Kim Kardashian memang sedang naik daun di Hollywood sebagai bintang reality show. Namanya semakin gah berkat tayangan "Keeping Up With With Kardashian". Meski banyak yang tidak suka dengan program ini, rating acara ini terus meningkat dengan pesat.

Tak hairan, saat ia bercerai dari suami keduanya, Kris Humphries, banyak yang menduga hal itu adalah rancangan licik Kim untuk menaikkan rating realty show-nya. Kim membantah dengan tegas tuduhan tersebut.

Ia mengaku pernikahannya dengan Humphries memang sudah tak boleh diselamatkan lagi. Perceraian itu sempat menjadi bualan hangat lantaran pernikahan mereka baru berjalan 72 hari. Apalagi, mereka mengadakan pesta mewah yang meriah semasa pernikahan.

Namun, perceraian itu memang semakin melonjakkan populariti Kim di dunia hiburan Hollywood. Bahkan, namanya tercatat sebagai bintang televisyen termahal. Tahun 2012 ini, ia berada di posisi kedua dengan pendapatan sebesar US$18 juta . Pendapatan ini, dari reality show dan juga sebagai model iklan, serta bisnes fashionnya.

Dari dua saudara wanita lainnya, Kourtney dan Khloe Kardahian, Kim memperolehi pendapatan yang paling mahal sekali.

3. Scarlett Johansson

Perceraiannya dengan aktor Ryan Reynolds sempat mengejutkan dunia. Bagaimana tidak? Selama ini, Johansson dan Reynolds selalu kelihatan mesra dan loving souple.  Pernikahan mereka juga jauh dari gosip yang tidak enak di dengar. Namun, kenyataan itu ternyata tidak mampu menyelamatkan biduk rumah tangga pasangan ini.

Mereka sepakat untuk bercerai secara baik-baik. Khabarnya, perceraian Johansson dan Reynolds kerana artis itu khabarnya menaruh hati keapada Sean Penn. Setelah mengumumkan perceraiannya dengan Reynolds, bintang "Iron Man" ini tampak mesra dengan aktor  tersebut.

Harapan tak seindah kenyataan. Penn tidak menganggap Johansson sebagai kekasih. Ia hanya menganggap artis berambut pirang itu sebagai teman, tidak lebih. Bercerai dan patah hati tidak lantas membuat artis ini patah semangat. Kariernya terus berjalan. Namanya pun masih menjadi pilihan sutradara.

Ia pun disebut-sebut akan mendapatkan bayaran besar dalam sekuel "The Avengers 2". Jika ia kembali bersedia mengambil peranan sebagai tokoh Natasha Romanof, ia akan mendapatkan jumlah sebesar £13 juta. Jika ia bersedia, Johansson akan tercatat sebagai aktris termahal Hollywood. Ia akan mengancam kedudukan Angelina Jolie.

Dan sepertinya ini akan segera menjadi kenyataan. Khabarnya, daya tarikan Johansson sangat kuat, sehingga film ini memerlukan  auranya yang seksi dan menggoda.

4. Jennifer Lopez

Keputusan Jennifer Lopez menuntuk cerai dari Marc Anthony memang mengejutkan peminatnya. Selama ini, pasangan berdarah latin tersebut selalu terlihat sempurna dan bahagia. Sayang, perbezaan pendapat dikhabarkan menyebabkan konflik dalam rumah tangga pasangan ini. Anthony disebut-sebut melarang Lopez untuk mengenakan pakaian seksi. Ia malu melihat Lopez mengenakan pakaian terbuka dan dilihat oleh anak kembar mereka.

Namun, imej seksi yang sudah sebati dalam diri artis berasal dari Cuba itu membuat Lopez tak mengendahkan kritikan suaminya. Dan akhirnya perceraian menjadi jalan terakhir pasangan ini. Perpisahan ini membuat Lopez lebih menumpukan pada kariernya. Ia fokus dengan perjalanan karier nyanyiannya yang menjadi  dunianya dan juga album barunya.

Kerja keras Lopez tidak sia-sia. Meski usianya tidak muda lagi, penampilan Lopez yang seksi mampu menarik perhatian ramai. Hal itu berdasarkan kepada pendapatan Lopez. Tahun ini, namanya tercatat sebagai wanita Hollywood termahal. Ia berada di posisi ketujuh dengan pendapatan sebesar US$52 juta .

Kebahagiaan Lopez, kini semakin lengkap dengan kehadiran kekasih baru. Lelaki bertuah itu adalah Casper Smart, yang usianya lebih muda dari artis tersebut.

5. Katie Holmes

Sebaik sahaja Katie Holmes mengumumkan perceraiannya dengan Tom Cruise, nama artis ini terus meletup sebagai janda yang paling diminati kaum lelaki. Penampilan Katie yang sederhana dan bersahaja, justru dianggap menjadi daya tarikannya yang tersendiri. Katie dinilai sebagai seksi dengan gaya pakaian kasual dan make up samar, yang selalu ia tampilkan setiap harinya.

Namun, setelah rasmi menyandang status janda, Katie pun melakukan beberapa perubahan pada penampilannya. Katie ingin tampil berbeza dan lebih 'hot' dibanding ketika ia masih menjadi isteri Tom. Khabarnya, hal ini dilakukan Katie sebagai tindakan balas dendam terhadap Tom. Selama ini, khabarnya Tom selalu membatasi gerak-gerik Holmes, termasuk soal pakaian.

Katie tidak bebas mengenakan pakaian yang ingin ia pakai. Semua telah dipilihkan aktor tersebut. Setelah bebas dari Tom, Katie pun merasa merdeka untuk bergaya dengan berbagai macam model pakaian.

Memang tidak semua film yang dimainkan Katie, berhasil menjadi box office. Namun, namanya tetap masuk dalam daftar artis top Hollywood. Ia pun mendapat bayaran yang tidak murah untuk satu film.

Bukan sekadar itu, ia juga memperolehi pendapatan lain iaitu dari bisnes fashion yang dijalaninya. Katie meraih sukses dari bisnes fashion tersebut. Pendapatan lainnya diraih Katie, ketika ia menghadiri suatu pesta. Untuk penampilannya itu, disebut-sebut Katie mendapatkan bayaran jutaan dolar.
Terbukti, walau tidak mendapat wang dari Tom, Katie masih mampu hidup mewah di New York. Katie juga mampu menyewa beberapa pengawal peribadi untuk menjaga ia dan Suri Cruise.


No comments: