Tuesday 7 February 2012

AS BOIKOT STARBUCKS SOKONG PERKAHWINAN SEJENIS..!!!

starbucks

STARBUCKS...... adalah di antara kedai cafe 'kaki lima yang berjenama' yang paling mendapat sambutan di bandar-bandar besar sejak kemunculannya secara mendadak lebih sedekad lalu.
WALAUBAGAIMANA PUN......baru-baru ini seorang paderi, Steven Andrew yang juga Presiden Institusi Paderi Kristian Amerika Syarikat (AS) di California menggesa pengguna-pengguna Starbuck supaya memboikot syarikat minuman yang terkenal itu.
Andrew juga mendakwa penganut-penganut Kristian kecewa dengan tindakan Starbucks yang dianggap telah menentang ajaran Tuhan.
“Starbucks boleh mengikut ajaran Syaitan jika mereka mahu, tetapi paderi-paderi akan membantu menyelamatkan penganut Kristian.
“Adakah anda di pihak Tuhan dan adakah anda sudi membantu AS dirahmati Tuhan?” kata Andrew.
RUPA-RUPANYA......ramai pihak yang tidak mengetahui satu perkara tentang Starbuck iaitu syarikat tersebut menyokong satu rang undang-undang mengesahkan perkahwinan sejenis di Washington, walaupun telah 'lepak' di situ bersama kawan-kawan sejak bertahun-tahun yang lalu!!!
Gesaan boikot yang dikeluarkan Selasa lalu oleh Andrew itu adalah sehari sebelum rang undang-undang tersebut dibentang di Dewan Senat Washington.
Malah, Institusi Paderi Kristian AS turut meminta penganut Kristian untuk menghentikan penyajian makanan dan minuman jenama itu di majlis-majlis dan kemudahan gereja.
Bukan sahaja Starbucks yang menyokong rang undang-undang perkahwinan sejenis itu, terdapat lebih dari 100 syarikat lain yang menyokong termasuklah Nike, Google dan Microsoft.
Jika rang undang-undang itu diluluskan di Dewan Perwakilan minggu depan, Washington akan menjadi negeri ketujuh di AS yang mengiktiraf perkahwinan sejenis.

*** Bolehkah kita memboikot juga jenama Nike.... Google dan Microsoft..??? 
Penulis : Sedang menggunakan Google sekarang....!!! adusssss!!!!

No comments: