Sunday 25 December 2011

LIHAT..!!! 10 FAKTA EKSKLUSIF PAS KELANTAN...!!!


10 fakta eksklusif mengenai Kerajaan PAS Kelantan yang ramai tidak sedar:

1) Nik Aziz dan Kerajaan PAS Kelantan takut untuk menghadapi PRU sekiranya diadakan dalam tempoh terdekat kerana menyedari sokongan rakyat yang jelas merosot.

2) Kelangsungan PAS Kelantan dan seluruh negara sebenarnya ditunjangi oleh institusi sekolah pondok dan madrasah agama, namun berikutan tindakan PAS menyerahkan maruahnya kepada DAP untuk dilacurkan, kini lebih 80% institusi pondok mulai bangkit menentangnya.

3)  Penentangan institusi pondok terhadap Nik Aziz terutamanya bagaimanapun bukanlah sesuatu yang baru. Ini adalah kerana Nik Aziz sendiri dikesan menganut fahaman Wahabbi pecahan Muktazillah.

4) Nik Aziz dipercayai menganut fahaman wahabbi yang mirip syiah kerana beliau sering menyamakan sifat manusia dengan Allah SWT.

5) Nik Aziz tidak pernah menyambut Maulud Nabi kerana beliau menganggap Nabi Muhammad SAW hanyalah sama seperti budak kampung biasa yang lain.

6) Nik Aziz pernah dikatakan menolak Sifat 20 Allah SWT, yang nombor satunya adalah WUJUD. Secara tidak langsung, sebenarnya beliau telah menolak keuwujudan Allah SWT itu sendiri!

7) PAS memiliki struktur latihan ala pengganas di beberapa tempat seperti di Selatan Thai dna Afghanistan bagi melahirkan kader-kader pelampau yang bukan sahaja dapat melindungi keselamatan pemimpin mereka, bahkan boleh dikerahkan pada bila-bila masa untuk turun berdemo dan melawan pihak berkuasa.

8) Sebuah syarikat anak negeri yang dikuasai oleh menantu MB, timbalan MB dan beberapa pemimpin tertinggi PAS negeri ini menguasai semua projek mega terutamanya di Kota Bharu. Modus keuntungan adalah melalui sewaan tapak/premis perniagaan yang terlalu mahal.

9) Kebanyakan exco Kerajaan Negeri Kelantan mempunyai harta yang mewah dan isteri yang ramai. Tetapi kesemua mereka bijak menyembunyikannya melalui penampilan dan imej yang sederhana ketika berada di depan rakyat. Mereka juga WAJIB mempunyai kemahiran untuk mengeluarkan air mata serta-merta sekiranya perlu.

10) Semua wakil rakyat PAS diarahkan untuk selalu menghadiri majlis dan kenduri yang diadakan oleh rakyat dengan menggunakan penampilan dan imej yang sangat sederhana bagi mengambil hati dan menutup kelemahan pentadbiran mereka.  - Credit to MyMassa

 

No comments: