Saturday 10 December 2011

3 ADUN BN SEDIA BERUNDUR...SATU TELADAN YG BAIK - MB PERAK

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, berkata kesediaan tiga wakil rakyat dari UMNO untuk berundur dan berjanji akan terus memberi sokongan padu kepada parti itu merupakan contoh dan teladan yang baik kepada wakil rakyat yang lain.



Tegasnya, ketiga-tiga wakil rakyat itu, iaitu Adun Pengkalan Baharu, Datuk Hamdi Abu Bakar, Adun Lintang; Datuk Ahamad Pakeh Adam dan Adun Belanja, Datuk Mohd Zaim Abu Hassan telah menyatakan kesediaan mereka untuk berbuat demikian jika sekiranya mereka tidak terpilih dan bukan lagi dianggap sebagai calon boleh menang (winneable candidate).
“Ini merupakan contoh yang baik dan kita harap ia akan menjadi teladan kepada yang lain juga. Soal samada mereka terpilih atau tidak sudah menjadi nombor dua bagi saya.
“Tetapi, yang penting mereka bertiga telah bersedia untuk berundur jika tidak dipilih dan tidak dianggap calon boleh menang. Sekiranya ada calon baru, mereka berikrar akan memberi sokongan kepada calon terbabit.
“Selain itu, mereka turut mengharapkan agar calon yang menggantikan mereka itu bukannya calon yang pernah mensabotaj parti dan ini merupakan satu pandangan yang baik,” katanya kepada pemberita selepas melawat projek perumahan yang dilaksanakan oleh Suruhanjaya Perumahan Negara Berhad (SPNB) di Kampung Teluk Senangin, petang tadi.

No comments: