Thursday 10 November 2011

FITNAH TERHADAP DATUK SERI SHAHRIZAT JALIL


Semalam Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil telah difitnah oleh pembangkang berkaitan isu syarikat National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) yang dikaitkan dengan anggota keluarganya. Malahan blogger pembangkang juga turut hangat menyebarkan fitnah tersebut.  Lihat di sini



Bagaimanapun beliau telah menjawab segala tohmahan tersebut seperti yang disiarkan oleh PerakToday dengan menyatakan bahawa itu semua merupakan satu agenda politik oleh pihak pembangkang untuk memusnahkan Wanita UMNO Malaysia. 


Beliau juga menegaskan bahawa keluarganya, yang menjalankan projek ternak pertanian negara, "tidak berhak mendapat perkara-perkara yang dikatakan oleh pembangkang kerana mereka bekerja keras."


“Serangan itu merupakan percubaan dari pihak pembangkang untuk melemahkan semangat saya. Saya rasa isu NFC ini telahpun dijawab dengan panjang lebar oleh Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar,” katanya.


PKR juga mendakwa semalam bahawa lebih RM84 juta telah disalurkan dari NFC kepada syarikat-syarikat yang dikawal oleh suami, Shahrizat, Datuk Dr Mohamad Salleh Ismail, dan anak-anaknya, Izran Mohamad Salleh dan Izmir Mohamad Salleh.

Laporan Ketua Audit Negara yang dikeluarkan bulan lepas telah mengkritik NFC, menunjukkan bahawa ia kini "dalam keadaan kucar-kacir".

Menurut laporan itu, pengeluaran pada tahun 2010 adalah hanya 3.289 kepala lembu atau 41.1 peratus daripada sasaran.



Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli juga mendakwa kerajaan berbohong berhubung isu geran RM250 juta kepada pengendali projek berkenaan.


Tetapi Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar berkata pada 31 Oktober bahawa projek itu adalah satu kejayaan dan telah menemui sasaran "sebagai jumlah bilangan lembu yang dibawa masuk ke dalam ladang adalah 8016 antara 2008 dan 2010."

Beliau juga telah berkata bahawa separuh daripada geran RM13 juta dan RM115 juta pinjaman lembut, dibayar balik pada dua peratus kadar faedah lebih daripada 17 tahun, telah tidak dikeluarkan kepada NFC.



Seterusnya..... Klik di sini


Penjelasan seterusnya berhubung isu tersebut sila.... Klik di sini


APA YANG MENGGEMPARKAN HARI INI IALAH... APABILA MALAYSIAKINI MENGAKUI BAHAWA  DENGAN SENGAJA telah menfitnah Shahrizat Jalil..!!!!!


Namun begitu RALAT yang dibuat seolah-olah sekadar ingin  mengelakkan daripada perangkap undang-undang, setelah Rafizi Ramli bakal berhadapan dengan tindakan NFC, ekoran fitnah yang disebarkannya itu.


RALAT DARI MALAYSIAKINI ==>> Ralat: Malaysiakini sebelum ini melaporkan bahawa Shahrizat berkata keluarganya "layak" mendapat projek NFC. Ia sepatutnya "Shahrizat kata tak patut keluarganya dikritik." Kesilapan itu amat dikesali.


Difahamkan, Ralat itu juga agak 'aneh'... kerana ianya menunjukkan secara jelas seolah-olah memperlihatkan ketakutan mereka untuk membantu Zuraida dalam melaksanakan serangan fitnah bagi menjatuhkan imej Shahrizat yang sebelum ini digelar Pembela Nasib Kaum Hawa di Negara ini. Malah ianya diperakui sendiri oleh Muslimat PAS yang turut bersimpati terhadap beliau .... Sila lihat di sini


Selanjutnya.... Lihat di sini

DAN KLIK YANG INI JUGA.....


MALAYSIAKINI..... PUSAT PENYEBARAN FITNAH..!!!!!!

No comments: