Thursday 10 April 2014

BIAR BETUL !!!....HAKIM MAHKAMAH SYARIAH PUN BERKHALWAT ?????


Seorang hakim Mahkamah Tinggi Syariah, Adam Tumiran 47, dan pasangannya Nurul Izani Isa 37, diperintahkan untuk membela diri bagi pertuduhan khalwat. Perintah dikeluarkan hakim Mahkamah Tinggi Pulau Pinang, Zaim Mat Yudin selepas meneliti fakta kes dan mendapati wujud kes prima facie. Kedua-dua tertuduh dibenarkan ikat jamin RM1,000.

Mereka kemudian berjalan beriringan menuju ke kamar mahkamah, namun Adam didapati berang dan mengugut petugas media yang bertindak merakamkan gambarnya bersama pasangannya Nurul Izani.

Terdahulu, pasangan itu dituduh berkhalwat di rumah bernombor 18B, Kuarters Kerajaan Negeri, Jalan Masjid Negeri dekat sini pada jam 2.05 pagi pada 5 Disember 2010.

Adam dituduh mengikut Seksyen 27 (a) Enakmen Kesalahan Jenayah Pulau Pinang manakala Nurul Izani di tuduh mengikut Seksyen 27 (b) enakmen sama yang mana bagi kedua-dua seksyen itu memperuntukkan denda tidak melebihi RM3,000 atau penjara tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya

Bagaimana cara pengadilan perbicaraan ini apabila rakan sendiri yang mengadili kes ini. Apakah ada berlaku ketidakadilan dalam prosiding ini?

*** Hakim pun manusia biasa juge...punya hati dan perasaan...juga punya nafsu dan syahwat sama macam manusia lainnya.. huhu..............

No comments: