Monday 25 February 2013

DUNIA KATOLIK BERGONCANG APABILA PAUS BENEDICT XVI PERTAHANKAN NABI MUHAMMAD SAW



Teka teki Paus Benedict XVI yang akan berundur dari jawatannya pada 28 Feb ini merupakan sejarah dalam peradaban Katolik Rom setelah 6 abad yang lalu. Seorang penyelidik dan saintis dari Arab Saudi mengatakan keputusan yang dibuat oleh Paus Benedict itu telah menggoncangkan masyarakat Katolik di seluruh dunia, di mana beliau adalah satu-satunya Paus yang berbuat demikian.

Persoalan pengunduran Paus yang ke-16 ini akhirnya terungkap apabila beliau melalui akaun Twitternya mengakui bahawa kekacauan yang di timbulkan oleh Gereja Vatikan terhadap Injil lama yang mana didalamnya terdapat nama Rasulullah Muhammad SAW yang sehingga kini masih berada di Kota Vatikan.

Sekurang-kurangnya terdapat 3 orang besar yang masih berkhidmat di Vatikan telah memeluk Islam. Antaranya ialah pendeta yang bertanggujawab kepada pernyataan pengampuna dosa, dan seorang lagi secara terangan mengaku memeluk Islam. Akibatnya beliau telah berpindah ke Afrika Selatan dimana Syeikh Ahmad Deedat yang menjadi pendorong kuat pengislamannya.

Paus Benedict menegaskan lagi, pengundurannya tiada kaitan dengan kesihatan. Ini kerana Pope John II, yang berusia lebih tua darinya dan penyakitnya lebih teruk, namun ia tidak mengundurkan diri.

Beliau juga telah menentang kenyataan Vatikan yang menafikan bahawa 35  Pendeta dari pembesar-pembesar Vatikan telah memeluk Islam. Kebanyakan dari mereka menyembunyikan keislamannya kerana bimbang terhadap keselamatan hidupnya. Vatikan sehingga kini masih belum mempunyai kekuatan untuk membantah khabar pengislaman 35 pendeta itu. 

Adakah Paus Benediktus XVI akan mengikut jejak 35  Pendeta-Pendeta pembesar Vatikan yang masuk Islam yang cuba ditutupi pihak Vatikan kerana bimbang akibat yang timbul jika berita tersebut bocor.

No comments: