Monday, 31 December 2012

SELAMAT TAHUN BARU MASIHI 2013


TEMAN mewakili pihak pengurusan dan admin blog BICARA PERJUANGAN dengan ini mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU MASIHI 2013.

Lumrah kehidupan, salah dan silap pasti tidak dapat dielakkan, untuk itu dengan rendah hati, teman ingin memohon maaf di atas segala keterlanjuran kata dan terkasar bahasa sepanjang bicara setiap artikel yang dipaparkan. Terima kasih di atas segala sokongan yang diberikan sepanjang tahun ini. Segala teguran dan kejian, teman ambil pengajaran dan jadikan inspirasi untuk meneruskan Perjuangan kehidupan.... 

Menghadapi PRU 13 tahun 2013 (kombinasi angka yg menarik ekk!), Ayuh kekalkan UMNO/BN sebagai tampok kepimpinan negara, DULU, KINI DAN SELAMANYA...... 
In sya Allah. 

SEMOGA 2013 TERUS MEMBERIKAN HARAPAN DAN KEHIDUPAN YANG LEBIH BAIK DARI SEBELUMNYA.

Terima kasih........

BAYARAN BR1M 2.0 BERMULA FEBRUARI 2013



KUALA LUMPUR 31 Dis. - Pembayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia 2.0 (BR1M 2.0) akan dilaksanakan bermula Februari depan, kata Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Beliau berkata bantuan BR1M 2.0 yang melibatkan peruntukan RM3 bilion itu dijangka memberi manfaat kepada seramai 4.3 juta isi rumah dan 2.7 juta individu bujang.

Dalam satu kenyataan hari ini, beliau berkata ketua isi rumah yang tercicir dari senarai penerima BR1M yang lepas atau belum pernah memohon masih berpeluang berbuat demikian.

Beliau berkata sebanyak 2,684,916 permohonan baharu untuk BR1M 2.0 (BR1M) telah diterima sehingga hari ini di mana ia melibatkan 1,823,039 individu bujang manakala baki 861,877 diterima daripada isi rumah (keluarga).

"Kerajaan menggalakkan lebih ramai individu bujang memohon untuk mendapatkan BR1M 2.0. Pendaftaran akan terus dibuka sehingga satu tarikh yang diumumkan kelak," katanya.

Tahun lepas, seramai 4.2 juta penerima mendapat manfaat daripada BR1M, dengan jumlah peruntukan sebanyak RM2.1 bilion.

TAHUKAH ANDA.....???









BANGLO WARGA ARAB DAN 2 AHLI PARLIMEN TERPAKSA DIROBOHKAN....???


KUALA LUMPUR 31 Dis. - Sebuah banglo milik seorang ahli perniagaan Arab yang terjejas ekoran kejadian tanah runtuh di Puncak Setiawangsa di sini Jumaat lalu, mula dirobohkan pihak pemaju hari ini.




DAP PERAK HINA ISLAM....???!!!

Teman rasa kalau DAP kata apa-apa pun, puak-puak PAS mesti tepuk tangan. Kalau DAP baca surah-surah Al-Quran masa ceramah pun, puak-puak PAS akan tepuk tangan dan akan takbir sekali. Kalau DAP minta Kalimah Allah digunakan dalam Bible versi Bahasa Melayu, puak-puak PAS akan tepuk tangan jugak dan takbir. Punya baik la PAS ni, sampai begitu sekali. 

Nga Kor Ming baca surah Al-Quran masa ceramah deme pun siap takbir sekali. Bagus-bagus. Yang bagus sekali sampai boleh bagi ulasan tentang surah Al-Quran tersebut. Hebat seungguh Nga Kor Ming ni. Dah dapat balak dan tanah berekar-ekar dari Nik Aziz, boleh jadi Hafiz le pulak. Boleh jadi ulama dah! Puak-puak PAS suka sangat DAP hina Islam buta macam tu je..


Sumber : AB

TEST DRIVE LAMBORGHINI GALLARDO SPYDER YANG GEMPAK...!!!


HADI AWANG TIDAK BERJIWA BESAR....???

Ismail Mina                                           Hadi Awang

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang perlu menjadi individu berjiwa besar dengan tampil membuat penjelasan berhubung amanatnya yang menyebabkan perpecahan dalam kalangan umat Islam di negara ini.

Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad berkata, amanat yang dicetuskan pada 1981 itu perlu dijelaskan bukan hanya mengikut kandungannya tetapi kesengsaraan yang menimpa kehidupan banyak pihak.

“Semua orang tertunggu-tunggu penjelasan Abdul Hadi terutamanya mereka yang menerima kesan secara langsung daripada amanatnya dan orang yang bimbang perpecahan umat Islam akan berterusan.

“Abdul Hadi perlu memberi penjelasan merangkumi apa yang telah berlaku sepanjang lebih 30 tahun ini, beliau mesti menjawab dari kaca mata ilmu dan syariat Islam, bukannya dari kaca mata politik kepartian," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

MAYAT MASIH BERNAFAS KETIKA MAHU DIBEDAH SIASAT...!!!

HARDY (kanan), anaknya, Anastasia (kiri) dan cucu, Nelli.
HARDY (kanan), anaknya, Anastasia (kiri) dan cucu, Nelli.

TOMSK (Siberia) : Seorang nenek dua kali bangkit daripada mati, malah terselamat selepas tiga hari berada di sebuah rumah mayat.

Wanita Russia berusia 61 tahun itu diisytiharkan mati sebanyak dua kali oleh doktor tetapi hidup semula, termasuk beberapa minit sebelum dibedah siasat.

Hardy Lyudmila Steblitskaya menghabiskan masa tiga hari di rumah mayat yang sejuk ketika keluarganya meratapi kematian bekas tukang masak itu di rumah mereka.

KENAPA NASKAH 'KELANTAN : SESEJUK WAJAH TUAN GURU' DIBAKAR..???

Meniti detik-detik waktu terakhir tahun 2012 sebelum melangkah ke Tahun Baru 2013 tepat 12.00 tengah malam ini, teman terbaca satu artikel dalam blog rakan seperjuangan yang menarik perhatian teman.  Teman sebenarnya tak pernah tahu pun mengenai buku tersebut....dan tak minat pun nak ambil tahu....sementelah jika memang pasti itu buku ciptaan penyokong-penyokong kahak hijau PAS..!!!


Buku "KELANTAN - Sesejuk Wajah Tuan Guru" adalah hasil tulisan C.N Al-Afghani, diterbit  dan diedar oleh Penerbitan Al-Jihadi, 1999. 

C.N Al-Afghani atau nama sebenar Zainon bin Ismail turut dikenali sebagai Cikgu Non.

LIKE JANGAN TAK LIKE.... HE HE HE....



Antara 10 Perkara Yang Menyebabkan Orang ‘LIKE’ Sesuatu Post anda di FB  :

1. Selalu muncul dalam news feed seseorang, takde keje nak buat..like jelah..( ramai yang camni )

2. Post tu mengandungi banyak info yang berguna terutamanya tentang pelajaran, hal rumahtangga dan hal agama.

3. Orang yang post tue lawa @ hensem 'n' dah lama dok stalk dia senyap2, secret admire la katakan..

4. Like secara rambang ja, kalau orang tu tulis benda-benda menarik like la, tak pilih kasih OK..

5. Tertarik dengan post tu tentang ayat-ayat puitis dan ayat-ayat cinta (ramai yang kata ayat jiwang, still tak faham)

6. Suka like status kawan baik sendiri, motiff? so dia pon boleh la LIKE status dia sekali..(lepastu gaduh wall to wall dekat FB)

'BAPA BINATANG DURJANA' BUANG ANAK MACAM ANAK KUCING.....!!!

Hiasan

Ikuti beberapa peristiwa yang menunjukkan bahawa dalam dunia serba serbi canggih ini masih ada manusia yang seolah-olah hidup tiada tamadun..!!!

BAPA TINGGALKAN 3 ANAK KECIL DI TEPI JALAN SEBELUM MENGHILANGKAN DIRI

KUALA LUMPUR: “Tunggu sini sekejap, abah nak pergi beli rokok.” Itulah alasan diberikan seorang bapa kepada tiga anaknya yang baru berusia sembilan bulan, dua tahun dan lima tahun sebelum menghilangkan diri.

Tindakan tidak berhati perut itu dilakukan tidak sampai dua bulan selepas tiga beradik berkenaan kematian ibu mereka akibat barah, dua tahun lalu.

Lebih tragis, mereka ‘dibuang’ pada waktu malam di tepi jalan berhampiran kaki lima sebuah masjid tanpa dokumen dan wang belanja.

Kejadian yang berlaku terhadap Mira, Mila dan Amin (bukan nama sebenar) adalah contoh semakin ramai lelaki layak dilabel ‘bapa binatang’ kerana tergamak meninggalkan darah daging bagaikan ‘membuang’ kucing di tepi jalan.

“SAYA tak nak ikut kalau ayah datang nak ambil kami. Dia kejam! Kalau benar dia sayang saya dan adik, takkan dia tergamak buang kami di tepi jalan. Lagipun, dia tak pernah cari kami.

MAZLAN ALIMAN DAN PEGUAM GUNA DUIT PENEROKA UNTUK PERGI UMRAH...???

Nampak gayanya kegiatan Mazlan Aliman bersama ANAK membawa padah kepada PAS dengan kehilangan ahli dalam Felda Kemahang 3. Ikuti penjelasan oleh bekas ahli PAS yang sudah berang dengan 'penipuan' yang dilakukan oleh Mazlan Aliman bersama kumpulan peguam yang dilantik beliau dalam kes saman peneroka Felda Kemahang 3 keatas Felda - MinaqJinggo

Sunday, 30 December 2012

VIDEO HOT !!! SKANDAL PAS KELANTAN..!!!



Lihatlah video di atas, bagaimana rakusnya kerajaan PAS Kelantan gadaikan tanah dan balak demi nafsu serakah apabila berkuasa!!!

AMANAT HADI AWANG : INILAH SURATNYA.....


Pada masa akhir-akhir ini terdapat beberapa golongan umat islam yg telah mengeluarkan fatwa-fatwa atau pendapat-pendapat mengenai masalah agama yang sangat mengelirukan serta membawa kepada perbahasan dikalangan umat islam khasnya diNegeri Kelantan.

Diantara masalah yang telah dikeluarkan pendapat-pendapat atau fatwa-fatwa ialah seperti berikut :-

1).   Tidak sah sembahyang dibelakang imam orang Barisan
        (UMNO- Barisan Nasional)

2).   Haram dimakan daging binatang sembelihan orang  
       Barisan (UMNO- Barisan Nasional) kerana tidak sah
       sembelihannya.

3).  Terfasakh nikah diantara suami isteri orang Barisan
      (UMNO- Barisan Nasional) dengan orang bukan Barisan 
      (UMNO- Barisan Nasional).

4).  Tidak sah akad nikah oleh iman dari golongan Barisan 
       (UMNO- Barisan Nasional).

MOGOK LAPAR PALING BODOH DI DUNIA.....???!!!

Percaya atau tidak... gambar-gambar berikut memaparkan pemandangan mogok lapar yang paling bodoh di dunia. Nak tahu kenapa..... lihatlah..!!!


WARTAWAN AKHBAR CINA CEDERA DIPUKUL LIM GUAN ENG...???!!!

Sekadar hiasan

GEORGETOWN : Seorang wartawan akhbar bahasa Cina cedera selepas dipukul empat lelaki ketika membuat liputan di sebuah pangsapuri di Jalan Perak di sini, awal hari ini. 

Ang Kean Siang, 32, dari Guan Ming Daily cedera di bibir dan badannya dan menerima rawatan awal di Hospital Pulau Pinang sebelum dirawat di Hospital Loh Guan Lye. 

Dalam kejadian itu, kameranya turut dirosakkan kumpulan lelaki terbabit yang tidak berpuas hati kerana merakam kejadian seorang wanita ditemui mati, dipercayai terjatuh dari tingkat 19 pangsapur berkenaan. 


Sebelum itu beliau dimarahi seorang lelaki yang mengarahkannya beredar di tempat kejadian. 

KIAMAT TAK JADI SEBAB BUMI BERKEMBAR...?

Dikatakan....Lebih 800 exoplanet sesuai didiami makhluk Bumi dikenal pasti berada di luar Sistem Suria.

Lebih kurang seminggu lepas, heboh diperkatakan, dunia akan kiamat pada 21/12/2012. Maka bermacam-macam ragam manusia yang percayakan pada ramalan tersebut dapat disaksikan melalui berita di dada akhbar mahupun siaran media elektronik, lebih-lebih lagi di cyber maya ini...!!! 

Bila kiamat tak jadi, kini muncul pulak kononnya bumi ada 'saudara kembar' dan akan dikenal pasti pada tahun depan....

SAN JUAN - Planet asing yang sesuai didiami makhluk Bumi akan dikenal pasti pada tahun depan, menurut laporan terbaru saintis baru-baru ini.

Saintis di Universiti Puerto Rico di Arecibo, Abel Mendez berkata, mereka yakin akan menemui planet 'kembar' Bumi yang pertama dalam masa terdekat memandangkan ahli astronomi telah menemui beberapa exoplanet (planet di luar Sistem Suria) sejak beberapa tahun lalu.

Difahamkan, pertama kali exoplanet ditemui pada tahun 1995 dan sejak itu lebih 800 dikenal pasti berada di luar Sistem Suria. Teleskop angkasa Kepler milik Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan (Nasa) juga telah mengesan lebih 2,300 planet asing berpotensi untuk didiami sejak Mac 2009. - SPACE.com

* Sumber

NAH..!!! HAMBIK KAU..!!! AKHIRNYA..... HADI CARI JUGAK 'STESEN TV PENIPU' DAN '3 SUKU' UNTUK PERJELASKAN AMANAT....!!!!

Abdul Hadi Awang

SELAMA ini.... siapa yang tidak tahu betapa benci dan meluatnya puak-puak kahak hijau PAS terhadap RTM dan TV3.... Mereka menggelar kedua-dua stesen TV popular itu masing-masing sebagai 'Stesen TV Penipu' dan 'TV3 Suku'....!!! Nah sekarang hambik kau!!!! Muka tak sudah...carik jugak stesen tv tu ye???
Apa macam cai-cai PR.... apa kau nmpak?????!!!

KUALA TERENGGANU – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang meminta kerajaan memberi beliau peluang siaran secara langsung sejam menerusi RTM untuk menjelaskan isu Amanat Haji Hadi yang kembali menjadi polemik semasa.

Selain RTM, Abdul Hadi turut meminta rangkaian Kumpulan Media Prima terutama TV3 juga memberinya peluang yang sama.

Ahli Parlimen Marang itu enggan menyatakan pendirian sama ada amanat itu harus ditarik balik atau tidak dalam sidang media kerana percaya kenyataannya tidak akan disiarkan penuh sebagaimana diharapkan selain berlakunya diputar belit fakta.

“Saya minta supaya diberi peluang secara langsung sejam oleh RTM dan TV3. Beri satu jam biar saya jelas, lepas itu masyarakat boleh nilai,” kata beliau selepas melancarkan Petugas Muslimat Marang PRU13 di Dewan Tok Guru, Rusila, Marang, pagi tadi.

MARI MAKAN PIZZA....!!!

Kelihatan macam trampolin aja..haha....

Ini adalah Ottavia, tanpa gluten pizza terbesar di dunia. Ia telah dicipta dalam tempoh 48 jam oleh tukang masak Rom, yang diketuai oleh kumpulan Dr Schar. Ottavia berukuran 40 meter dalam diameter dan telah menggunakan lebih daripada 9 tan tepung tanpa gluten. 

Di sini kita lihat gambar-gambar yang ganjil mengenai pizza tersebut, benar-benar  besar.!
Agak-agak berapa orang boleh memakannya hingga habis licin....??

Saturday, 29 December 2012

AMANAT HADI - SENJATA MAKAN TUAN....???

img-Z17155604-0001

BUKU bertajuk Kafirkah Aku karya C.J Al Afghani seorang aktivis Pas menarik minat banyak pihak. Ia mengingatkan kita kembali mengenai perbuatan Haji Abdul Hadi Awang mengkafirkan UMNO dan membawa perpecahan yang parah di kalangan umat Melayu.

Ia berlaku pada tahun 1982, di Ulu Peradung, Terengganu sewaktu Revolusi Iran berada di puncaknya. Haji Hadi amat tertarik dengan kejayaan Revolusi Iran dan Pas kelihatan amat radikal pada waktu itu.
Pada tahun 1982 juga Anwar Ibrahim menyertai UMNO dan ia memberi kesan kepada Pas. Haji Hadi suatu ketika dulu pernah menjadi Yang Dipertua ABIM Trengganu di zaman Anwar menjadi Presiden ABIM, mungkin dia berasa amat kecewa dengan keputusan yang diambil oleh Anwar.
Apakah ini menjadi antara sebab Haji Hadi menjadi lebih radikal kerana sebahagian orang ABIM yang mendukung Pas menganggap keputusan Anwar menyertai UMNO tidak syarie kerana ia tidak dibincangkan dalam syura.
Keradikalan Haji Hadi dan populariti yang ada padanya menyebabkan dia tergamak mengambil pendekatan hitam-putih dalam memperjuangkan “politik Islam” sehingga mengkafirkan UMNO.
Akibatnya perpecahan yang serius berlaku di kalangan umat Melayu kerana dalam kalangan yang taksub dan tegar dengan sikap radikal ini memilih jalan takfir untuk mencapai cita-cita politik dan “Negara Islam”.
Pulau-memulau, solat dua imam, enggan memakan daging sembelihan orang UMNO, nikah dua kali, perkuburan yang tidak sama dan banyak lagi yang terjadi membayangkan sikap politik orang Pas yang terlalu ‘tajam’ terhadap orang UMNO.

MCA SOKONG DAP ISU KALIMAH ALLAH...???


Petikan laporan Harakah:
“KUALA LUMPUR, 29 Feb: Akhbar MCA, The Star sehingga kini sudah dua kali menerima amaran dari Kementerian Dalam Negeri (KDN) kerana menghina dan tidak sensitif dengan Islam.
Ini bermakna, penyiaran gambar penyanyi Amerika, Erykah Badu yang bertatoo nama Allah pada dadanya yang terlanjang adalah kali ketiga.”
Persoalannya seperti berikut:
Takkan kesemua 80-90 peratus kaum Tionghua itu yang menyokong Pakatan hanya terikut-ikut rentak media pro-pembangkang seperti Malaysiakini sahaja.
Sekiranya The Star ikhlas membawa mesej kempen Barisan Nasional, takkan juga tiada sekerat pun dari kalangan 1.3 juta orang pembaca suratkhabar itu yang mampu membuat penilaian terhadap Lim Guan Eng secara kritis?
Akan tetapi sebaliknya yang berlaku. Sudah beberapa kali Guan Eng telah mengamok dan menyindir seorang wartawan yang pernah menulis rencana-rencana pedas tentang Ketua Menteri Pulau Pinang itu. Namun majikan beliau The Star membiarkan sahaja pengarang kanan wanita tersebut dicemuh.
Wartawan yang dilenting Guan Eng tidak terbela oleh The Star.

PR BAKAL ADAKAN 'HIMPUNAN SHAMSIDAR' UNTUK HALANG SHAMSIDAR JADI SAKSI...???!!!


Ahli Dewan Negara, Datuk S. Nallakaruppan mengecam rancangan pakatan pembangkang untuk menganjurkan perhimpunan bagi memastikan isteri Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali, Shamsidar Taharin tidak menjadi saksi di mahkamah.

Nallakaruppan mendakwa, rancangan mengenai ‘Himpunan Shamsidar’ itu dijadual berlangsung pada 12 Januari depan iaitu beberapa hari sebelum perbicaraan kes saman fitnah mengaitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan dakwaan aktiviti biseksual.

“Mereka hendak mengadakan demonstrasi jalanan bagi mengelirukan proses undang-undang yang berlangsung di mahkamah. Kenapa tidak mahu Shamsidar menjadi saksi?

BUKTI PAS SOKONG KALIMAH ALLAH BERI PADA KRISTIAN....???



Ketua Pakatan Rakyat (PR), Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam mendakwa semua kompenan PR termasuk PAS telah bersetuju memberikan kalimah Allah kepada penganut Kristian dalam mesyuarat khas pada tahun 2010.

“Isu ini telah diselesaikan. Kami bukan sahaja telah mengadakan mesyuarat tetapi membahaskan dalam perbincangan mengenai subjek ini, dan merujuk kepada teks, termasuk teks Al-Quran.

“Kini ia telah ditimbulkan semula, ia akan memerlukan mesyuarat segera,” katanya seperti dilapor Malaysiakini.

Portal itu turut mendakwa pada mesyuarat khas 2010, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang turut bersetuju membenarkan kalimah Allah kepada Kristian sebagai menghormati prinsip kebebasan beragama dalam Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan.

SADIS : 6 BULAN BERKAHWIN, SUAMI PUKUL ISTERI HINGGA MAUT


Nor Fatimah Anis Md. Radzi dan suami pada majlis pernikahan mereka di Kodiang, Jitra, Jun lalu.
Kata orang : Ikut rasa, binasa. Ikut hati, mati.
Rezeki, ajal dan maut itu adalah ketentuan Allah SWT. Tiada siapa yang dapat menjangka dengan 100% tepat apa yang akan berlaku terhadap 3 perkara itu kepada diri kita sendiri. Kita merancang, Allah jua merancang dan perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan.

Mendirikan rumahtangga dalam usia yang terlalu muda, rasanya agak jarang kita temui di dalam dunia moden serba canggih hari ini. Tetapi agak mengejutkan teman, apabila membaca artikel bahagian Jenayah di Utusan Online hari ini mengenai kisah trajis dan sadis, suami telah memukul isterinya yang berusia 17 tahun hingga maut ketika usia rumahtangga mereka  baru mencecah 6 bulan. Jika tidak silap perkiraan teman, ketika mereka mendirikan rumahtangga, isterinya masih dibangku sekolah Tingkatan 5 dan akan menduduki SPM 2012 (jika masih bersekolah).

Ikuti selanjutnya....

KETUA UMNO BAHAGIAN PANDAN DI PENJARA DAN DENDA.....!!!


Ketua UMNO Bahagian Pandan, Abd Ghani Ismail, dijatuhkan hukum penjara 8 tahun dan denda hampir RM1 juta oleh Mahkamah Sesyen, Kuala Lumpur kerana didapati bersalah atas 10 tuduhan menerima rasuah berjumlah RM193,512....

Eloklah dikenakan hukuman tersebut, mudah-mudahan memberi pengajaran dan diambil iktibar oleh lain-lain pemimpin agar tidak melakukan perkara serupa. Siapapun anda, yang salah tetap salah.... HARAM TETAP HARAM. Jangan kerana pangkat, harta dan kedudukan yang tinggi menjulang. melakukan perkara HARAM dan DILAKNAT ALLAH...macam makan kacang aja!!!

Parti tidak salah.... tetapi yang menyebabkan parti itu dipandang tidak elok adalah kerana perlakuan individu di dalam parti itu sendiri. Seorang membawa lumpur habis semuanya terpalit!!! Hanya kerana seorang membawa kejahatan, abis semua orang dikatanya jahat.

Jadi, fikir-fikirkanlah....

Inilah yang merosakkan nama UMNO..Patut pun dikena tindakan sekeras kerasnya.Kerajaan BN di bawah Perdana Menteri Datuk Seri najib memang terbaik sekali....Ahli UMNO atau Tidak tetap akan dikenakan tindakan undang undang.Salah tetap salah...Bukan macam Pembangkang..Salah orang nampak salah nya buat buat tak nampak... 

PAS SIBUK PASAL FELDA, KENAPA TIDAK BUAT 'PERARAKAN ROKET SELAMATKAN LADANG RAKYAT'..???


Perhimpunan 'manusia berbaju oren' yang disertai oleh lebih kurang 500 orang penyokong yang kelihatan macam bodoh-bodoh belaka telah berarak daripada Masjid UTM menuju ke Wisma FELDAdi Jalan Semarak, hari ini, bertujuan untuk menyerahkan memorandum kepada FELDA untuk mendesak Pengerusi FELDA, Tan Sri Isa Samad agar meletak jawatan...

Perarakan yang diberi nama sebagai Himpunan OREN Selamatkan FELDA itu diketuai oleh Pengerusi Persatuan Anak Peneroka FELDA (ANAK), Mazlan Aliman. Turut disertai oleh Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub serta ahli Jawatan Kuasa PAS Pusat, Idris Ahmad dan Dr. Hatta Ramli.

Dalam perarakan tersebut, apa yang kelihatan mendukacitakan teman adalah mengenai sebuah replika yang menyerupai wajah Tan Sri Isa Samad diikat dan diarak pada rotan berbentuk 'T' seolah-olah salib. Keadaan patung itu yang dibuat sedemikian, seperti menunjukkan Jesus yang diikat pada tiang salib (mengikut agama Kristian).

Friday, 28 December 2012

BERBOGEL DI ATAS TALI WAKTU SENJA........

Hayley Ashburn

BANGKOK : Peminat aksi lasak, Hayley Ashburn, mempamerkan keberaniannya berjalan meniti tali setinggi 36.5 meter pada waktu senja tanpa sebarang alat keselamatan atau pakaian.

Hayley, 24, menunjukkan kemahirannya itu di kawasan pelancongan Mai Leung.

Menurut wanita dari San Francisco, Amerika Syarikat (AS) itu, dia berbogel untuk berasa “bebas” dan menikmati detik penuh ketegangan itu walaupun tahu air di bawahnya cuma sedalam 0.3 meter.

“Sangat seronok dapat berbogel di tempat terbuka tanpa sesiapa boleh melihat saya,” katanya. Walaupun begitu, seorang rakan Hayley merakamkan aksi berkenaan untuk tatapan ramai. Hayley mula aktif dalam aktiviti berjalan di atas tali itu sejak 2008. 

TOLAK ANWAR : JANGAN SOKONG PUAK ISLAM LIBERAL


KAWAN KARIB ANWAR IBRAHIM, GUS DUR DIBAPTISKAN DALAM KERANGKA GERAKAN ISLAM LIBERAL DAN PLURALISME AGAMA

Dr. Amini Amir bin Abdullah, dari Jabatan Pengajian Kenegaraan dan Ketamadunan, Fakulti Ekologi Manusia, Universiti Putra Malaysia, hari ini  dalam Suara Pusat Islam Universiti menulis supaya para pengundi di negara ini Menolak pemimpin dari parti-parti yang menyokong dan mengembangkan Pluralisme Agama dan Islam Liberal, dalam PRU13 nanti.


Dalam hal ini, Anwar Ibrahimm dalam satu wawancara pentingnya di Eropah telah berkata"semua agama adalah sama, yakni mempunyai Tuhan yang Satu". Bagi Anwar Islam dan semua agama yang mempunyai Tuhan yang satu, sama sahaja. Manakala, bagi kita umat Islam diajar bahawa agama Islam adalah satu-satunya yang diredhai dan diterima Allah SWT, bukannya agama-agama lain. Islam jauh berbeza dengan agama-agama lain!

Tidak hairanlah Anwar menyokong, nama Allah SWT digunakan juga oleh agama-agama lain dengan bebas dan meluas di negara kita. Walaupun Dato Harun Din, YB Taib Azamudin, YB Datuk Nasharudin Mat Isa, Datuk Ismail Kamus, dan lain-lain ulama menolak pegangan Anwar ini.

EPISOD PENGENALAN BLOGGER PEMBANGKANG YANG SADIS....!!!!!


Bukan niat MI nak menghina, jauh sekali nak jatuhkan maruah Blogger Tersohor Pakatan Haram, sekadar ingin berkongsi pandangan malah MI juga tidak terniat langsung ingin mengaibkan gadis yang jadi mangsa Blogger Tersohor Pakatan Haram. Ianya semata-mata supaya anak gadis yang lain berhati-hati dengan kumpulan penulis upahan parti anak beranak ini.

Episod Pengenalan

Kisah ini bukan baru dan bukannya lama sangat, MI ambil keputusan mendedahkan kisah ini semata-mata kerana Blogger ini makin lama makin keterlaluan memfitnah Perdana Menteri, isteri dan seluruh ahli keluarga PM serta pemimpin-pemimpin lain dalam BN.

Beliau juga amat suka mengaibkan Blogger-blogger Pro BN malah menjadi kegilaannya mendedahkan wajah-wajah pemilik blog Pro BN dan serta apa saja yang berhubung kait dengan Blogger Pro BN termasuk rumah dan kereta tanpa memikirkan risiko orang yang didedahkan.

'AMANAT PUAKA 1981' BUAT HADI AWANG JADI BISU....!!!!


SIAPA yang tidak kenal Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Beliau seorang pemimpin Pas yang begitu tegas dan lantang mengkritik UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Di bawah kepimpinannya juga, haluan perjuangan politik Pas dilihat berubah apabila meninggalkan usaha memperjuangkan negara Islam kepada negara berkebajikan.

Malahan dalam apa juga situasi, biar pun dikecam oleh pelbagai pihak berikutan tindakan Pas bekerjasama dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP yang memungkinkan Pas dilihat hanya pak turut, Abdul Hadi akan ke depan - bermati-matian mempertahankan apa yang dipanggil tahaluf siyasi.

Orang Melayu dan umat Islam juga melihat betapa lantang dan beraninya Ahli Parlimen Marang itu muncul setiap masa untuk memperkatakan sesuatu isu khususnya demi kepentingan politik pakatan pembangkang.

IMPIAN ANWAR KE PUTRAJAYA BAKAL DIMUSNAHKAN OLEH 10 ORANG ..!!!


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim merangkap Ketua Umum PKR dengarnya setiap kali berkesempatan pulang ke rumah mewahnya yang berharga RM7 juta di Bukit Segambut Dalam, Kuala Lumpur seringkali melabuhkan pandangannya jauh mengelamun ke luar tingkap jendela.

Entah apa yang dimenungkannya sejak akhir-akhir ini sehingga kerap sangat mengelamun sendirian. Barangkali banyak sangat permasalahan yang sedang berkecamuk mengganggu fikirannya dan sukar untuk dirungkaikan.

Disebalik aktivitinya ke sana ke mari berceramah siang dan malam sambil menabur janji dicapati untuk menawan hati pengundi, ingatkan hatinya makin senang, rupanya makin banyak janji ditaburi makin bertambah parah lamunannya.

GEMPAR !!! PAK MOKHTAR KEBUMI JENAZAH ISTERI DI LAMAN RUMAH



Hiasan...

MARANG  - Gara-gara tidak mahu berkongsi tanah perkuburan dengan penyokong UMNO kerana berpegang dengan Amanat Haji Hadi, Mokhtar Ismail, 58, sanggup mengebumikan jenazah isterinya di pinggir rumah di Banggol Katong, Serada dekat sini.

Walaupun anggota keluarga dan sebilangan saudara-maranya menganggap tindakan itu keterlaluan, dia tidak mengendahkan mereka dan cukup yakin langkahnya betul.

SAM KETOT TIDAK DIPERLUKAN DI NIBONG TEBAL...???


Keratan wall fb di atas menerangkan dengan jelas bahawa berlaku banyak kepincangan dalam barisan kepimpinan Parti Keadilan Rakyat.

KLIK SINI untuk selanjutnya

Selepas dapat dilihat kurang berpuas hati dengan penamaan Mansor Othman sebagai bakal calon yang bakal menandingi kerusi Parlimen Nibong Tebal, kemarahan mereka akibat tersigkirnya Chegu Bard dari kerusi empuk tersebut turut membuatkan Sam Ketot terpalit sama.

VIDEO 3 DATUK HEBAT YANG RAMAI TIDAK TAHU....!!!

DATUK SERI IDRIS JALA :



Siapa sangka... Pengarah Urusan MAS yang dilantik menjadi Senator dan kini menyandang jawatan sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri ini rupanya hebat bermain 'lead guitar'.  Walaupun kehebatan beliau ketika meletakkan kembali MAS di landasannya setelah kerugian akibat menanggung beban hutang yang besar, tidak siapa boleh nafikan..... tetapi kehebatan beliau memetik gitar sambil mendendangkan lagu-lagu blues, sangat menyentuh perasaan... saksikan sendiri video berikut :



Thursday, 27 December 2012

THE 3-IDIOT OF PERAK


Macam mana DAP boleh menjadikan Nizar ini jadi balaci DAP ni yer?Kuat dan terpengaruh betul Nizar dalam peranan DAP ni.Gelaran NGA,NGEH DAN NGOK memang patut pun....Nak ketawa saja melihat mereka mereka ini bermain wayang di Perak ni.Nizar seperti Lembu dicucuk hidung...apa tidaknya DAP MENGAKU DAPAT TANAH DARI PAS UNTUK...Apa cerita nya?

Pengerusi DAP Perak mengaku buat pelaburan.....perghhhh rakyat kelantan diperbodohkan....nasib malang betul lah.

Ipoh: Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham mengaku beliau dan sepupunya, Nga Kor Ming yang juga Setiausaha DAP negeri itu, melabur dalam syarikat Upaya Padu Sdn Bhd yang mendapat projek pembalakan di Kelantan.ADUN Sitiawan dan Ahli Parlimen Beruas itu berkata, mereka menyertai perniagaan berkenaan selepas diajak oleh anak guam mereka untuk melabur.“Kami adalah sebahagian daripada pelabur dan semua transaksi diketahui oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN). Saya sudah tulis surat kepada LHDN,” katanya pada sidang media di sini semalam.

KREDIT TO : 1 MALAYSIA

HENTIKAN PEMBALAKAN DI GUNUNG INAS SERTA-MERTA...!!!


KUALA LUMPUR  - Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar telah mengarahkan semua aktiviti pembangunan dan pembalakan di Gunung Inas serta Pedu di Kedah yang dipersoalkan banyak pihak dihentikan serta-merta.

Menterinya, Datuk Seri Douglas Uggah Embas berkata, pihaknya telah memaklumkan arahan itu kepada Jabatan Perhutanan Kedah untuk dikuatkuasakan dan menyampaikannya kepada Kerajaan Pas Kedah.

“Semua aktiviti penebangan hutan di kawasan Gunung Inas dan Pedu telah diarah dihentikan serta-merta sehingga laporan Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA) yang baharu siap. Ketika ini siasatan terperinci sedang dilakukan.

SKANDAL TANAH KUBUR PAS DI KELANTAN....???


Kira-kira 48 tahun dulu yakni sekitar tahun 1964, Kerajaan PAS Kelantan tika itu pernah menyerahkan tanah hutan balak yang luasnya melebihi 300,000 ekar di Gua Musang kepada sebuah syarikat Timber & Mine Industrial Corporation milik tauke Cina dari Singapura kononnya untuk tujuan pembangunan.
Namun rakyat bukannya buta kayu untuk melihat hakikat sebenar pajakan tanah selama lebih 30 tahun itu tujuan utamanya tak lain dan tak bukan ialah untuk kegiatan pembalakan kayu kayan.
Rentetan daripada itu, timbul riak-riak kemarahan rakyat terhadap Kerajaan PAS Kelantan namun untuk beberapa ketika suara protes rakyat dapat dibendung dan dikekang daripada merebak lebih luas.

PAS PUNCA DAP SEMAKIN BIADAP TERHADAP ISLAM...!!!!


KENYATAAN AKHBAR YB DATO’ DR HASAN MOHAMED ALI
PRESIDEN JATI MALAYSIA

Ada 2 perkara yang ingin saya sampaikan dalam sidang media ini.

1) Hal yang berkaitan dengan Kalimah ALLAH yang ditimbulkan semula oleh Lim Guan Eng, Setiausaha Agung DAP.

2) Amanat Hj Hadi yang terus menerus dipaparkan di dada-dada akhbar dan di layar-layar televisyen serta media sosial.

Mengenai Isu penggunaan Kalimah Allah, ada beberapa perkara yang ingin saya bangkitkan:


1) Saya merasakan sama sekali tidak wajar untuk isu yang begitu sensitif seperti Kalimah Allah yang telah pun reda dan tidak menimbulkan masalah lagi ditimbulkan semula. Lim Guan Eng mewakili DAP dalam Perutusan Hari Krismasnya telah meminta supaya Kerajaan Persekutuan mengizinkan penggunaan Kalimah Allah dalam Bible berbahasa Melayu.

PAS MUDAH DIPENGARUHI, TU SEBAB DAP TAK PERNAH HORMAT..!!!!


KUALA LUMPUR - Pas berpendirian kitab Injil versi bahasa Melayu harus menggunakan istilah God dalam merujuk kepada tuhan dan bukannya Allah untuk mencerminkan maksud sebenar daripada teks asal kitab itu.

Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, memandangkan kitab Injil versi bahasa Melayu adalah terjemahan teks asal bahasa Inggeris sewajarnya istilah God tidak diterjemah sebagai Allah kerana terjemahan tepatnya ialah tuhan.

PEMBANGUNAN DI LERENG BUKIT - KERAJAAN PP TAK PEDULI RISIKO


Kerajaan negeri Pulau Pinang perlu mengawal projek pembangunan di kawasan tanah tinggi bagi mengelak berlaku kejadian tanah runtuh, kata Ketua Penerangan Umno Negeri, Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya.

Beliau yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri Teluk Bahang berkata pihaknya telah mengenalpasti 19 projek perumahan yang dibina di lereng bukit yang kecerunannya melebihi 25 darjah dan berketinggian 250 kaki di sekitar Sungai Ara, Bayan Lepas dan Batu Ferringhi di kawasan sebelah pulau.

"Semasa pentadbiran kerajaan Barisan Nasional dulu, kita tidak potong bukit sesuka hati. Memang kita buat juga pembangunan lereng bukit tetapi ia hanya melibatkan bangunan satu hingga dua tingkat dan ia tidak melanggar Garis Panduan Pembangunan Tanah Bukit," katanya.

MELAYU DAP MASIH MAKAN BABI BERSAMA GUAN ENG...???!!!


Sebelum ini beberapa media perdana melaporkan kenyataan kontroversi Lim Guan Eng sempena hari Krismas.

Diantaranya ialah laporan Sinar Harian :
Lim Guan Eng yang mendesak kerajaan membenarkan penganut Kristian di Semenanjung menggunakan kalimah ALLAH dalam Bible versi Bahasa Melayu......seterusnya....
Setelah beberapa hari panas dan dikritik hebat, kita mendapat respons daripada CEC DAP tetapi bukannya daripada Lim Guan Eng DAP yang mengeluarkan kenyataan tersebut.

Yang memberi respons ialah Zairil, anak tiri Allahyarham Khir Johari yang juga merupakan Penolong Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP. 


Wednesday, 26 December 2012

TRAJEDI POKOK KAKTUS.....


Teman memang minat giler dengan kaktus. Pokoknya yang unik dan pelbagai bentuk dengan durinya yang halus  membaluti bahagian luarnya membuatkan kaktus sesuai untuk dijadikan sebagai antara koleksi hiasan di halaman rumah anda.... lebih-lebih lagi jika masa anda agak terbatas untuk sentiasa membelai tanaman hiasan yang anda gemari kerana kaktus tidak perlukan rutin semua itu. Menjirusnya hanya 2 kali seminggu dan membajanya hanya setiap 6 bulan.... ada yang mengatakan kaktus memang sesuai untuk mereka yang 'malas'...!!!

Tidak dinafikan teman memang dah biasa sangat tercucuk duri kaktus. Bisanya sangat sakit sehingga boleh dirasakan 'sampai ke hati'. Tapi kata orang, kalau dah minat.... CINTA PUNYA PASAL, ada aku kesah! TETAPI teman masih dan sentiasa berdoa agar insiden seperti berikut tidak akan berlaku kepada teman dan juga penggemar-penggemar kaktus yang lainnya.... minta simpang!!!

GILIRAN HADI AWANG PULA K.O....???


BENARKAH HADI SAKIT TENAT..?

Isu Amanat Hadi terus menghantui PAS walaupun berbagai usaha menepis dan mengalihkan pandangan dilakukan mereka. Isu ini mungkin tenggelam timbul mengikut musim pilihanraya, namun ia tidak bermakna yang ia telah tidak relevan lagi. Seperti yang didedahkan, amanat tersebut telah menyebabkan begitu banyak kesesatan dan perpecahan sehinggalah kepada kehilangan nyawa.
Berbagai cabaran dilakukan terhadap Hadi Awang untuk tampil menarik balik amanatnya tetapi sehingga kini beliau membisu seribu bahasa. Selain kenyataan Nik Aziz di Harakah yang cuba meyakinkan orang ramai bahawa Hadi Awang adalah orang yang berilmu dan tahu apa yang dilakukannya, hanya puak-puak pencacai bawahan sahaja yang meroyan di laman-laman sosial cuba membela amanat tersebut sebagai benar ataupun sebaliknya, basi.

JANDA MALAYSIA IDAMAN SULTAN BRUNEI...???

Teman pernah paparkan mengenai posting dalam blog ini mengenai Harta Kekayaan yang dimiliki oleh Sultan Brunei.  Sekaligus sedikit berita mengenai Personaliti TV3 yang tiba-tiba mengejutkan khalayak dengan perceraiannya bersama Sultan Brunei pada 16 Jun 2010 setelah 5 tahun mendirikan rumahtangga.  Begitulah jodoh yang Allah tentukan, kebahagiaan bersama seorang kaya-raya, terkenal dan elit, rupa-rupanya tidak berpanjangan buat Azrinaz Mazhar Hakim.. BACA DI SINI



Hari ini, melalui blog MALAYSIA INSTINCT, teman telah terbaca mengenai artikel berikut :

Nampaknya Sultan Brunei masih tercari-cari pengganti pengubat hati yang masih perit akibat perpisahan Baginda dengan isteri yang ke tiga, Azrinaz Mazhar Hakim Mazhar. Belum pun reda dengan berita perpisahan mengejut ini, rata-rata rakyat Malaysia tertanya-tanya kenapa dan mengapa boleh bercerai ? Apakah Azrinaz menolak tuah atau Sultan Brunei tersalah langkah ?