Wednesday, 4 January 2012

VIDEO PDRM MENGENAI DEMO UPSI..... POLIS BELASAH SISWA..?????

Polis telah memuat-naikkan empat klip video di internet bagi menangkis dakwaan bahawa mereka mengasari pelajar yang berdemonstrasi di Universiti Pendidikan Sultan Idris di Tanjung Malim Ahad lalu bagi menuntut kebebasan akademik.

Video berkenaan dimuat-naikkan di YouTube oleh pengguna yang menggunakan nama PDRMsia. Durasi setiap video adalah antara satu dan dua minit setengah. Semua empat klip video ini bermula dengan satu kenyataan berikut: "Kepada semua rakyat Malaysia, adakah anda inginkan bakal pemimpin yang sebegini?

“Kepada para ibu bapa, adakah anda ingin melihat anak-anak anda terlibat dengan kegiatan sebegini? “Kepada para pelajar, adakah anda ingin memusnahkan masa depan dengan melibatkan diri dalam aktiviti sebegini? "

Rakaman menunjukkan kelakuan sekumpulan pelajar di pintu utama ke UPSI pada malam menjelang Tahun Baru 2012. Ia juga memamaprkan usaha seorang pegawai polis cuba berunding dengan pemimpin pelajar supaya mereka bersurai dalam masa 15 minit, tetapi diengkari pelajar berkenaan.

Sebaliknya, pelajar dilihat tidak mematuhi arahan itu dan mencemuh polis.





KERJA GILA UTK GLAMER ....???

GAMBAR-GAMBAR MENGERIKAN.... DARI PARA PESERTA FESTIVAL VEGETARIAN YANG BERLANGSUNG DI CHINA SETIAP TAHUN......













SANGGUP BUAT APA SAJA.....!!!


SUMBER GAMBAR DARI  < DUNIA JUNKO >

LAPORAN POLIS BERKAITAN HASUTAN DEMO DI UPSI.... !!!



“Seluruh rakyat Perak harus turun ka tgmalim esok…anak2 anda sedang dibelasah didalam lokap..tadi disepak,ditendang, dipijak,dipukul…ada yabg pecah dikepala ada yg patah tulang rusok..muka berlumu ran darah! Ketua umno bahagian tg malim terpekik melolong mengarahkan polis membalasah anak2 kita biar sampai mampus… kushairi kamu harus bertanggung jawab!”

Itulah tulisan Yusup Kamaruddin (foto atas) di status facebooknya pada awal pagi 1 Januari 2012 yang mendapat pelbagai komen rakan-rakannya. Tulisannya ini jelas berbaur hasutan dan cuba mengelirukan orang awam berhubung kejadian demontrasi kumpulan SMM di pintu masuk UPSI baru-baru ini.

Tulisannya juga cuba memfitnah pihak polis dengan begitu teruk sekali. Beliau dengan sengaja mahu menceritakan kepada orang awam bahawa pihak polis yang mengawal demontrasi itu telah bertindak brutal terhadap mahasiswa-mahasiswa tersebut.

Yusup cuba pula mengaitkan diri saya kononnya saya ‘terpekik melolong mengarahkan polis membelasah anak2 kita biar sampai mampus’ – satu fitnah yang mempunyai niat yang amat jahat.
Saya sempat masuk ke wallnya dan membuat komen seperti di bawah. Tetapi beberapa minit selepas itu, saya tidak dapat masuk ke situ lagi kerana telah disekat.

Khusairi Talib Jangan buat fitnah. Banyak perakam video ketika demontrasi itu di setiap sudut. Sila siarkan di sini atau di mana2 blog pro kamu jika ada saya beri apa-apa arahan kepada polis. Jangan perlekehkan integriti polis seperti yang sering puak2 PR lakukan. Siapa saya nak arahkan polis? Fitnah ni dah jadi macam goreng pisang kepada Yusup Kamaruddin dan seangkatannya.
    • Yusup Kamaruddin Hehehehe kita dengar sendiri weh…yb jamal tak kata apa2 pun…
    • Khusairi Talib Siapa yang pecah kepala? Siapa yang patah rusuk? Dengarnya mereka sudah dibebaskan. Sila tunjukkan kepala yang dah pecah, tulang rusuk mana yang dah patah. Nak provoke dan menipu gunakanlah cara yang tak mendatangkan kemurkaan Allah wahai YK.
    • Khusairi Talib Apa yang kamu dengar YK? Wall ini sudah saya copy. Akan fikirkan apa tindakan yang sesuai atas penipuan kamu ini.
Apa kata Dato Khusairi :
Setelah berbincang dengan rakan-rakan, saya mengambil langkah membuat laporan polis terhadap Yusup Kamaruddin di IPD Tanjong Malim di Slim River pada jam 1.20 tengahari tadi.

Harapan saya, media maya termasuklah laman popular Facebook tidak dijadikan medium untuk menyebarkan hasutan-hasutan yang boleh menimbulkan suasana tidak tenteram di kalangan masyarakat.


 
Dato Khusairi bersama Ketua Polis Daerah IPD Tanjong Malim, Supt Othman Nayan

Kandungan laporan polis yang dibuat

***Kalau bukan pemecah belah umat... apakah lagi yang mampu dilakukan oleh PKR..???

CREDIT TO <rmf>

ANWAR ADA KAITAN DENGAN KOMUNIS KOREA UTARA..??? FUHHH..!!!

PULAK DAHHH...!!!!


 
Artikel dari MStar.
Maka teringatlah saya akan perihal satu kisah yang saya baca dalam berita luar negara semalam.

Korea Utara menyambut kedatangan tahun baru dengan menyeru warganya supaya mempertahankan pemimpin baru Kim Jong-Un sehingga ke titisan darah yang terakhir.

Seluruh parti, seluruh angkatan tentera, seluruh rakyat telah diajak supaya memiliki kepercayaan dan keyakinan bahawa mereka mampu menjadi benteng yang mempertahankan Kim Jong-Un sehingga ke titisan darah yang terakhir di samping mematuhi perjuangan parti selama-lamanya.

Jong-Un, telah diisytiharkan sebagai penganti kepada pemimpin agung, iaitu ayahnya, Kim Jong-Il yang meninggal dunia pada 17 Disember lalu.

Pada Sabtu, iaitu hari terakhir bagi 2011, Korea Utara mengumumkan bahawa Jong-Un dengan rasminya telah dilantik sebagai Komander Tertinggi kepada 1.2 juta bala tentera negara itu iaitu pasukan tentera yang keempat terbesar di dunia.

Dan apabila terdapatnya seruan dan gerakan supaya orang ramai mempertahankan Anwar menjelang 9 Januari nanti iaitu hari di mana kes perbicaraannya akan dimuktamadkan maka saya tertanya-tanya apakah ini ada persamaan dengan seruan sepertimana Korea Utara yang mahu mempertahankan Jong-Un sehingga ke titisan darah yang terakhir?

Kita bukan Korea Utara dan kita bukan sebuah negara komunis! Jadi tolong hentikan kerja sia-sia ini...

Baca selanjutnya di sini...(http://mstar.com.my/variasi/pendapat/cerita.asp?file=/2012/1/2/mstar_pendapat/20120102154722&sec=mstar_pendapat).

*Hanya orang bodoh sahaja yang akan turun sokong Anwar pada demonstrasi 901. Kawan baik dia, Raja Petra yang tolong Free Anwar Campaign kali pertama pun dah tarik diri. Apa korang dapat sokong Anwar sedangkan dia asyik melancong keluar negara sampai 60 kali sejak bebas dari penjara 
MyMassa

ROTI VS ROTI ~ GARDENIA VS MASSIMO.... ???!!!


ADAKAH INI BUKTI KETEGANGAN KAUM..???

Roti Gardenia vs Roti Massimo...Bukti Ketegangan Kaum?

Kenaikan harga barang telah membawa kepada perubahan sikap, di mana rakyat Malaysia kini lebih cenderung untuk menyalahkan antara satu sama lain dan membangkitkan pertikaian yang bersifat perkauman.
Penganalisis memberitahu The Malaysian Insider, baru-baru ini kempen memboikot roti Gardenia ekoran tuduhan ia bersifat perkauman dan “syarikat kroni” yang mencerminkan realiti dalam negara di mana hampir ke semua aspek kehidupan dilihat berpegang kepada perkauman.
Gardenia Bakeries terpaksa mengeluarkan kenyataan minggu lalu untuk menafikan syarikat itu diarahkan oleh Padiberas Nasional Bhd (Bernas) untuk menghentikan pembelian tepung dari  Federal Flour Mills Bhd (FFM) atas sebab-sebab yang dikatakan bersifat perkauman.
Keputusan itu dibuat ekoran jualan popular roti Gardenia apabila ramai rakyat berbangsa Cina memilih produk baru sebagaI satu tindak balas dalam satu kempen di laman sosial Facebook dan emel selain turut dihebahkan melalui khidmas pesanan ringkas.
Bernas dimiliki Tan Sri Syed Mohktar Al-Bukhary sementara FFM diketuai hartawan Malaysia Tan Sri Robert Kuok.
“Di Malaysia, ia akan berlaku (apabila keadaan buruk) dan rakyat mula menyalahkan bangsa lain. Sama ada aspek pendidikan, perniagaan atau hiburan. Kebanyakan orang berfikir di atas garis perkauman,” kata Ibrahim Suffian, yang mengetuai Merdeka Center.
Kempen anti-Gardenia  yang diadakan di Internet terutamanya di China, bermula bulan lalu dengan meminta memboikot syarikat pengeluar roti itu kerana mendiskriminasi FFM milik Kuok atas sebab bersifat perkauman.
Kempen itu juga menggesa pengguna menyokong produk yang dihasilkan FFM, Massimo yang memasuki pasaran baru-baru ini.
Satu emel yang dihantar menyebut: “Mari menyokong roti baru Massimo oleh Robert Kuok dan boikot roti Gardenia yang dimiliki kroni Umno Syed Mokhtar Albukhary, kumpulan Tradewind.”
Rakyat Malaysia telah berdepan inflasi tinggi secara berterusan yang mencecah kadar tinggi iaitu tiga peratus pada Mac dan terus melambung kepad 3.3 peratus bulan lalu.
Ibrahim dan penganalisis politik Khoo Kay Peng menyalahkan dasar-dasar yang mana diteruskan untuk “berdasarkan kepada hak kaum daripada kewarganegaraan.”
“Ia tidak selaras untuk kami mendapatkan hak pendidikan dan ekonomi berdasarkan Akta Hubungan Kaum. Ia tidak seiring,” kata Khoo yang turut menambah ia mudah bagi pengguna untuk menjatuhkan pasaran Gardenia, yang telah menaikkan harga produk banyak kali sejak beberapa tahun kebelakangan ini.
Agus Yusoff, seorang pensyarah politik dan sejarah berkata faktor utama bagi pengguna ialah kemampuan dan harga berpatutan, dalam kes ini seolah-olah wujud satu agenda untuk “memasukkan sentiman perkauman ke dalam isu itu.”
Massimo kini menawarkan roti bersaiz kecil dan panjang berharga RM2.50 dan RM3.40 manakala Gardenia berharga RM3.20 dan RM3.35.
Putrajaya akan membentangkan Rang undang-undang Hubungan Kaum pada Mac untuk menentang perkara-perkara bersifat perkauman, mengawal interaksi antara kaum dan menggalakkan untuk saling hormat-menghormati.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri  Datuk Seri Nazri Aziz minggu lalu berkata undang-undang baru itu diperkenalkan untuk mencontohi Akta Hubungan Kaum yang diamalkan di Britain.
Tetapi wakil rakyat pembangkang mengatakan ia tidak akan menyelesaikan masalah sebaliknya kerajaan akan mengawal daripada memudahkan interaksi. – The Malaysian Insider

GEMPAR!!! KENYATAAN ANWAR....HUDUD TIDAK AKAN DILAKSANAKAN WALAUPUN PR MEMERINTAH..!!!!???

  AKHBAR NANYANG SIANG PAU

nanyang1 

HALAMAN 3 akhbar Nanyang Siang Pau hari ini menjadi medan Anwar melepaskan geramnya kepada banyak pihak termasuk UMNO dan Raja Petra Kamarudin (RPK) – dipercayai antara interview eksklusif terakhir sebelum Anwar kembali menjadi warga Sungai Buloh.

Penulis sebenarnya tidak sampai hati nak menyatakan satu persatu apa yang dikatakan Anwar tapi percayalah, dia banyak merapu daripada memberikan fakta. Tapi yang nyata Anwar memberikan keyakinan kepada akhbar tersebut akan beberapa perkara, antaranya yang dia sudah bersedia masuk penjara dan hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia walaupun Pakatan memerintah.

Penulis ‘reserved’ keyakinan Anwar yang pertama sehingga 9 Januari nanti dan menumpukan kepada ‘keyakinan’ yang kedua iaitu hudud dalam coretan kedua hari ini.

Tentunya pengakuan Anwar ini bakal mematahkan lagi hajat PAS untuk memanjangkan soal hudud ini sehingga menjadi undang-undang di Kelantan mahupun Malaysia. Sudah banyak digebang 2 ke 3 bulan kebelakangan ini yang PAS akan tetap melaksanakan hudud di Kelantan jika Pakatan Rakyat berjaya menakluk Putrajaya (mintak jauh).

Rakyat yang mendapat tahu tentang temubual eksklusif Anwar ini sudah tentu akan tertanya-tanya, mana satu yang betul? Anwar punya atau Nik Aziz punya (cakap)? Yang penting ada di antara 2 ekor ini yang menipu, cuma nak ditentukan yang mana satu.

Mungkin Anwar ingat tidak ada orang Melayu yang membaca akhbar cina tapi disitulah Anwar silap. Generasi hari ini bukan tersekat oleh satu bahasa sahaja malah banyak bahasa juga. Bahkan sudah ada pepatah mengatakan “kalau nak tahu Anwar cakap betul tentang Melayu dan Islam dibawah Pakatan, bacalah akhbar cina”.

Kembali semula kepada temubual eksklusif tadi.

Penulis tidak langsung menipu ataupun berniat menipu pembaca. Dapatkanlah naskah NanYang Siang Pau hari ini daripada sesiapa yang diketahui ada membelinya dan selak sendiri laman 3 itu untuk memastikan kebenaran yang penulis katakan.

Kesimpulan penulis, Anwar tanpa sedar sebenarnya sedang ‘membunuh’ PAS dari dalam dengan tidak langsung membantu retorik politik mengenai hudud yang sedang hebat berlangsung sekarang.

Sejak ditentang oleh pihak dalamannya sendiri kerana menukar konsep negara Islam kepada negara Kebajikan, PAS cuba menipu pengikutnya dengan memberi harapan palsu yang hudud akan dilaksanakan (tapi di Kelantan sahaja) bila Pakatan Rakyat memerintah nanti.

Sepatutnya Anwar menyokong pembohongan ini tapi malangnya Anwar ada keutamaannya sendiri iaitu DAP. Justeru, tidak mungkin Anwar akan turut serta dalam isu mengenai hudud ini walaupun tahu ia hanya taktik PAS untuk membohongkan penganutnya sehingga pilihanraya umum akan datang selesai.

TQ ..... DUKE OF UMNO
Sumber: 
klik sini

DEGIL..!!!



PIHAK berkuasa telah memberi amaran agar tidak diadakan Kempen Bebaskan Anwar 901 kerana ia bakal menyusahkan rakyat, malah boleh menghuru-harakan negara. Ratusan laporan polis telah dibuat dan pelbagai NGO telah pun menyuarakan bantahan.

Namun pembangkang tidak peduli. Mereka bertekad akan meneruskan kempen tersebut sempena keputusan perbicaraan kes liwat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 9 Januari ini. Mereka tidak peduli kepentingan rakyat dan kesejahteraan negara, juga tidak menghormati mahkamah dan institusi kehakiman.

Keputusan perbicaraan belum diketahui tetapi pembangkang sudah membuat rancangan jahat dalam usaha mengheret rakyat ke dalam kancah isu peribadi Anwar. Itulah sikap Anwar, apabila diri terjebak cuba meminta simpati umum sedangkan isu yang dihadapinya adalah hasil perbuatannya sendiri.

Rakyat telah melihat sendiri betapa sebelum ini pelbagai demonstrasi haram telah mendatangkan banyak kesusahan kepada orang ramai, kaum peniaga, pelancong, kerosakan harta benda serta ancaman kepada ketenteraman awam.

Justeru kita sebagai rakyat yang cintakan keamanan dan kedamaian di bumi tercinta Malaysia ini, janganlah mudah terpedaya dengan hasutan pihak tertentu yang mengajak orang ramai menyertai kempen 901 itu yang kini dibuat dengan berleluasa melalui kain rentang, poster atau khidmat pesanan ringkas (SMS).

Diharap pihak berkuasa, terutama pasukan polis, tidak akan berkompromi dalam isu ini. Ambil tindakan tegas ke atas mereka yang terlibat sebagai mesej jelas bahawa demonstrasi haram tidak boleh diterima di negara ini - Awang Selamat


*** Pihak berkuasa dah bagi amaran.... demi amaran... agar jgn meneruskan demontrasi haram... 
TAPI.... degil nk buat jugak.... yg lebih bodoh tu.... esok kalau pihak berkuasa ambil tindakan atau sebagainya, melalak sana sini (terutama dlm blog) mengatakan kerajaan zalim... polis zalim....  nk kata tak sekolah kang marah pulak..!!!!



TAHNIAH!! AFDLIN, HARUN SERTAI UMNO...

Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik Serah Borang Jadi Ahli UMNO


KUALA LUMPUR, 3 Jan – Pengarah, pelakon, penyanyi terkenal tanahair, Afdlin Shauki, hari ini menyerahkan borang keahlian untuk menyertai UMNO di Ibu pejabat UMNO di sini, petang tadi. Turut sama menyerahkan borang keahlian UMNO adalah pasangannya dalam program Maharaja Lawak 2011, Harun Salim Bachik.
Borang keahlian mereka telah diterima oleh Setiausaha Kerja UMNO Malaysia, Datuk Ab Rauf Yusoh. Kedua-dua mereka akan menjadi ahli UMNO Cawangan Dataran Merdeka dalam Bahagian Bukit Bintang.
Ketika ditanya adakah beliau tidak takut kehilangan peminat apabila menyertai UMNO, Afdlin berkata, peminatnya tidak seharusnya mengamalkan ‘double standard’ kerana beliau masih seperti dahulu walaupun telah menyertai UMNO.
“Saya masih rakyat Malaysia walaupun telah jadi ahli UMNO secara rasmi. Sebelum ini juga saya tetap menyokong kerajaan, UMNO cuma kali ini saya memberitahu secara rasmi pendirian saya di dalam parti politik.
“Secara jujurnya, saya amat tertarik dengan cara kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak. Transformasi yang dibawa oleh Perdana Menteri benar-benar memikat hati saya. Oleh itu saya membuat keputusan mahu menyertai UMNO secara rasmi dan secara tidak langsung ingin menyumbangkan tenaga dan buah fikiran demi pembangunan negara serta kemajuan industri hiburan,” ujarnya dalam wawancara khas bersama UMNO-Online selepas majlis penyerahan borang keahlian UMNO.
Pendapatnya itu disokong sepenuhnya oleh Presiden Seniman, Harun Salim Bachik.
Menurut Harun, penilaian seharusnya dibuat terhadap hasil karya mereka dan bukan kerana mereka telah menjadi ahli UMNO.
“Saya berharap perkara ini tidak akan dipolitikkan kerana kami ikhlas untuk menjadi ahli UMNO. Apa yang kami lakukan hari ini adalah atas kesedaran tanggungjawab kami sebagai rakyat Malaysia dan harapan kami agar kami akan dapat sama-sama membantu negara serta dapat memajukan lagi industri hiburan.
“Sekiranya ada yang mula berkata-kata bahawa kami masuk UMNO kerana mahu mencari rezeki lebih, itu salah sama sekali kerana rezeki adalah ketentuan Allah dan bukan kerana kami masuk UMNO,” terangnya. -MediaUMNO

ANDA KENAL MEREKA..????

DARI ENTRY < POLITIK HARIAN >

Maklumat Penuh Perusuh UPSI & Tukang Fitnah PDRM di Facebook Didedahkan!

Siasat Jangan Tak Siasat Mereka Ini!


Kesemua mereka ini penyebar fitnah memburukkan pihak polis di facebook.....




Nama : Mohd Salaihudin Bin Mat Jusoh 
Fakulti Sains Kemanusian/Semester 8/Pengajian Malaysia/AJK Tertinggi LMP 
Facebook: Park Jung Din

Nama : Amar Afiq Harun
Diploma Sains/Semester 2/AJK Tertinggi LMP
afiq_92sya@yahoo.com

Kumpulan pelajar di atas dipercayai turut terlibat dalam menulis status di laman facebook mengatakan bahawa polis bertindak kejam serta memukul Safwan Anang sehingga berdarah. 

Paparan gambar perusuh yang dipercayai turut terlibat memecahkan pintu klinik Syifa 

Yuyu Luna mahasiswi yang di perkudakan oleh Adam Adli...

Mereka-mereka ini dikeldaikan oleh Adam Adli yang dipercayai mendapat sentuhan 'ajaib' dari Chegubard ahli AMK yang mengetuai SMM.

Dalam kebebasan bersuara, kita perlu tahu batas-batas lebih-lebih lagi kamu adalah golongan mahasiswa yang bakal bergelar guru serta bertanggungjawab mendidik anak bangsa kelak. 

Jika sikap ekstrem begini ditunjukkan ketika masih belajar tidak hairan jika sekolah-sekolah di Malaysia kelak hanya mampu melahirkan golongan murid yang tidak berkualiti.

Pemimpin pembangkang 'keldaikan' pemuda di bawah, manakala pemuda di bawah ini pula 'keldaikan' rakan-rakannya untuk menyelamatkan lehernya yang kini semakin 'terjerut' - maklumlah sudah hendak dibuang dari Universiti bro...
Ikon yang dicipta pembangkang : Adam Adli The 'Anal Spring' Opss.. 'Arab Spring'

Nama Pelajar : Adam Adli Bin Abdul Halim
Kursus : TESL
Matrik : D20091034405
No. I/C : 890703-07-5357
Semester : 5

Maklumat penuh sila baca lagi di sini....

APA SEBENARNYA YANG BERLAKU...???



UPSI Safwan Anang Pembohong - Keterangan Dari Doktor Yang Dirahsiakan Identiti?


Safwan Anang yang sebelum ini dilaporkan dipukul sehingga 'nazak' oleh pihak polis mendakwa dirinya mengalami patah rusuk. Semalam Haprakah Daily lidah rasmi PAS turut melaporkan pembohongan tersebut walaupun mereka tiada sebarang keterangan laporan kesihatan dari hospital.

Blogger M.i.M yang juga seorang doktor turut melaporkan dalam entri beliau semalam bahawa laporan oleh lidah rasmi PAS itu menimbulkan keraguan. [KLIK SINI]

Peguam Safwan Anang juga semalam mengaku bahawa beliau belum menerima apa-apa laporan kesihatan dari pihak hospital :

"Jika merujuk kepada Malaysian Insider, peguam Safwan Anang mengatakan bahawa pihaknya kini masih lagibelum memperoleh sebarang laporan kesihatan daripada Hospital Hospital Slim River!"
Sekejap tadi saya menerima satu emel yang mendakwa beliau merupakan kakitangan Hospital Slim River yang menerima pesakit pada malam tersebut. Walaubagaimana pun beliau mahu identitinya dirahsiakan -

Emel yang dihantar kepada saya menerangkan secara terperinci keadaan Safwan Anang ketika dibawa ke Hospital Slim River untuk menerima rawatan :

Muhamad safwan anang was brought to hospital slim river following the allaged scuffle with the police during demostration at UPSI. He claimed sustaining loss of conciousness (LOC) during that event. He however, was fully concious upon arrival at Hospital Slim River. 
Physical Examination showed that he sustained small abrasion over his lower inner lips and soft tissues injury over his chest. . Chest x-ray did not show any rib fractures or pneumothorax. 
There was no internal injury. He had an old cheekbone  fracture. During his hospital stay for more than 24 hours, he was very stable, he can talk, can eat normally, he did not exhibit any symtoms or signs of head injury and was discharged home this afternoon. 
Allegation that he was punched twice on the face,kicked on his chest was baseless as there were no evidence of such pattern of injuries. However, such pattern of injuries as sustained by him may be contributed to fall and can occur during scuffling. 
The news that he comatose or had life threatening injury as a result of the schuffled was a total lie. If somebody comatose, he definetely will not be left on the streacher alone and addmitted to the general ward. 
If he comatose, he will require assisted ventilation to support his breathing and placed in the intensive care unit. Furthermore, he will not be discharged the next day.

The other guy (Ammar) sustained linear laceration above the nasal bridge and required suturing to close his wound. This pattern of injury consistent with the injury caused by sharp objects.
 
No evidence that he was punched or injury caused by blunt objects. He received outpatient treatment and was subsequently discharged home.
Kesimpulannya adalah kecederaan Ammar disebabkan objek tajam mungkin berpunca daripada serpihan kaca pintu yang dilanggar sehingga pecah oleh mereka sendiri.

Yang keduanya Safwan Anang mendakwa dirinya pengsan ketika dibawa ke hospital merupakan satu fitnah.

Mereka ini sudah dilatih dan diajar untuk melakonkan watak-watak sebegini semata-mata meraih simpati politik daripada mahasiswa dan rakyat Malaysia.

CREDIT TO -->> DOUBLE - Y


SEBELUMNYA.... SILA IKUTI SIARAN ULANGAN MATI HIDUP SEMULA: 'DRAMA TERHEBAT' PUAK2 YANG DI BAWAH PENGARUH 'ALKOHOL' ANWAR ...... KLIK DI SINI  

VIDEO : KEGANASAN POLIS TERHADAP MAHASISWA..!!!!

Paparan dari blog2 pembangkang, tidak ada yang menyebelahi polis apabila polis bertindak agar semua yang membuat rusuhan di UPSI kelmarin supaya bersurai..... Tuduhan kononnya polis bertindak ganas dengan memprovosaki dan membelasah mahasiswa-mahasiswa tersebut cukup hebat dimainkan oleh pembangkang.... Mereka menggambarkan seolah-olah polis Malaysia lebih samseng dari SAMSENG itu sendiri.....


YE MEMANG BETUL.... DARI PAPARAN VIDEO BERIKUT..... POLIS TELAH BERTINDAK GANAS..............!!! 



TE......TA....PPPPPIIIIIIIIIIII............. ITU BUKAN KES POLIS DI MALAYSIA...!!!!!!!!!!!
ITU JUGA BUKAN KES DEMONSTRASI DI UPSI......!!!! IANYA BERLAKU DI INDONESIA....

ULANG..... BERLAKU DI INDONESIA..!!!!!

Zalim ....hanya itu perkataan yang mampu saya luahkan bila melihat tindakan ganas polis Indonesia menyuraikan penunjuk perasaan yang terdiri daripada mahasiswa Universiti Of Hassanuddin di Indonesia.

Keganasan ini telah menyebabkan beberapa mahasiswa terkorban dan ramai yang cedera teruk, bukan setakat patah rusuk, patah gigi, tergigit bibir malah ada yang patah tulang belakang.

Ganas bukan...

NAMUN BEGITU KITA BANDINGKAN PULA.... 'KEGANASAN' POLIS MALAYSIA DALAM MENYURAIKAN PENUNJUK PERASAAN 'PERUSUH' KETIKA DEMONTRASI DI UPSI... 



Minit 4:20 pula kedengaran pelajar memprovokasi pihak polis dengan mengeluarkan kenyataan :

"Kalau pun polis hendak bertindak kasar seperti mana yang kita kena di KL Sentral silakan..." 
Minit 4:37 bermulanya perbincangan polis bersama wakil pelajar yang memberikan mereka masa selama 15 minit selepas itu mereka diminta bersurai, namun tidak dipersetujui pihak polis memberikan masa selama 30 minit.

Selepas masa yang diberikan tamat barulah Ketua Polis Daerah Tanjung Malim menggunakan hailer meminta mana-mana individu yang hadir berkumpul beredar dan masa yang diberikan untuk mereka bersurai adalah 15 minit.

Dengar pada minit 6:57 turut kedengaran suara sumbang menjawab "Kami tidak akan bersurai".

Jadi siapa provok siapa...?

Polis beri masa 15 minit untuk bersurai, tetapi 'mahasewel' ini bertindak panjat pagar?

Siapa yang ganas dan siapa yang biadap...?

Budak tadika pun boleh melihat bagaimana lembutnya sikap polis kita dalam melayan karenah 'mahasewel' ini.

Mahasiswa lain jangan ambil hati jangan marah-marah, anda tak sewel - yang 'sewel' hanya geng-geng Adam Adli, SMM dan BEBAS sahaja!



CREDIT TO -->> DOUBLE - Y