Friday, 31 August 2012

KHALID GAGAP AKUI TIDAK JEMPUT SULTAN SELANGOR....!!!

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim
Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim



SHAH ALAM - Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini mengakui kerajaan negeri tidak menjemput Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah menghadiri program sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 peringkat negeri yang berlangsung, malam tadi.
   
"Memang tak ada dalam program menjemput (Sultan). Memang biasa tiap-tiap tahun kita membuat cara ini, itu sahaja," katanya kepada pemberita ketika diminta mengulas laporan sebuah akhbar bahawa Sultan Selangor dibelakangkan dalam acara sambutan Hari Kemerdekaan di Dataran Kemerdekaan di sini.
   

HARGAILAH KEHIDUPAN, JAUHI PANADOL ....!!!

PANADOL MERBAHAYA
JANGAN AMBIL & PANADOL ACTIFAST / SOLUBLE LAGI (TERUTAMA MEREKA YANG ADA GASTRIK)
UNTUK PENGETAHUAN, ikuti sebuah kenyataan benar dari seorang yang mengalaminya…
“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. . Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.
Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita. Ia merosakkan organ hati. Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun. Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.
Seperti kata doktor tersebut, sakit kepala disebabkan ketidak-seimbangan elektron/ion di dalam sel otak. Sebagai rawatan alternatif, beliau mencadangkan membeli sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air minuman pada kadar 1:1 atau 1:2. Mudahnya, secawan isotonik dengan 2 cawan air minuman.
Saya dan suami pernah mencuba kaedah ini dan mendapati ia berkesan. Kaedah lain ialah merendam kaki ke dalam besin yang mengandungi air suam. Ia akan memberi tekanan darah menurun dari kepala anda.
Panadol adalah sejenis “painkiller”, semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.
Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin?
Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang “biasa” ini ke dalam mulut anda.

WIRA PERKASA DESAK KERAJAAN AMBIL TINDAKAN TEGAS PELAKU TUKAR BENDERA..!!!


KUALA LUMPUR, 31 Ogos - Ketua Wira Perkasa Malaysia, Irwan Fahmi Ideris mendesak kerajaan untuk mengambil tindakan terhadap penyebaran risalah menukar Jalur Gemilang diambang Malaysia menyambut Hari Kemerdekaan ke-55. Beliau mendakwa perkara ini sebagai suatu yang serius dan perlu diberi perhatian berat memandangkan ada pihak yang tidak bertanggungjawab mengedarkan risalah ini. "Apa tujuan sebenar risalah ini dikeluarkan dan diedarkan malam tadi? Ini adalah satu hasutan yang nyata kepada rakyat. "Bendera Malaysia melambangkan kedaulatan sesebuah negara, namun ia dilacurkan oleh pihak yang cukup tidak bertanggungjawab. 

Wira Perkasa memandang serius perkara ini. Kita menganggap pihak ini secara sengaja mencabar kedaulatan dan tidak menghormati negara dan raja-raja Melayu," katanya. Ketua Wira Perkasa ini juga menempelak sikap tidak bertanggungjawab pihak yang didakwa beliau sebagai tidak ubah seperti manusia yang yang tidak bertamadun dan bersikap kebudak-budakan. "Apakah tujuan sebenar mereka ini? Adakah motif mereka mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Republik? "Kita amat berharap pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM) menjalankan tugas seperti biasa dan menjadi benteng kpd rakyat dan negara," tegas beliau. Belau turut menegur sikap Peguam Negara yang didakwa tidak menjalankan tugas dengan sewajarnya. Beliau turut mengambil contoh hampir 6,000 laporan polis telah dibuat terhadap Pengerusi Bersama Bersih 3.0 Ambiga Sreevanasan namun tiada satu tindakan drastik dan tegas diambil sehingga kini. "Wira Perkasa merasakan perbuatan menyebar risalah menukar Jalur Gemilang ini merupakan suatu penghinaan yang terburuk dalam sejarah Malaysia," katanya. 



Dipetik dari 1 MALAYSIA

~ Hanya kerana orang tua tu adalah sasterawan negara... perlukah dia dihormati jika bendera dan kemerdekaan negara pun sama-sama dia sanggup khianati..???

SEJARAH ANGKATAN TENTERA MALAYSIA


Sejarah moden ATM bermula dengan pengambilan 25 orang pemuda Melayu sebagai skuad percubaan Rejimen Askar Melayu pada 1 Mac 1933. Rejimen ini terus berkembang menjadi satu batalion penuh yang dikenali sebagai Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu pada 1 Januari 1938. Batalion kedua ditubuhkan pada 1 Disember 1941 iaitu enam hari sebelum Perang Dunia Kedua bermula di Malaya. Kedua - dua batalion ini telah menunjukkan kebolehan mereka dalam peperangan menentang tentera Jepun. 


Selepas perang, negara dilanda pula oleh ancaman Komunis dan keadaan Darurat telah diisytiharkan pada tahun 1948. Keadaan ini memerlukan pembesaran angkatan tentera. Menjelang tahun 1950 kekuatan Rejimen Askar Melayu telah ditambah menjadi tujuh batalion. 


KEJAM : MAYAT TANPA KEPALA DITEMUI MASIH BERASAP

Kerat mayat sebelum bakar


CARI BUKTI...anggota Unit Forensik menjalankan siasatan di tempat kejadian.
CARI BUKTI...anggota Unit Forensik menjalankan siasatan di tempat kejadian.


USUNG...anggota polis mengangkat mayat mangsa.  
USUNG...anggota polis mengangkat mayat mangsa.


NIBONG TEBAL: Kepulan asap di sebuah lorong kecil berhampiran ladang kelapa sawit membawa kepada penemuan mayat seorang lelaki terbakar dalam keadaan tanpa kepala, kedua-dua tangan dikerat pada paras siku dan kaki dipotong di bahagian paha.

Mayat lelaki dipercayai mangsa pembunuhan kejam itu ditemui orang awam yang curiga selepas melihat kepulan asap dekat ladang kelapa sawit di Jalan Sungai Kechil, di sini, jam 9.45 pagi, semalam.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang, Asisten Komisioner Mat Nasir Salleh berkata, ketika ditemui sebahagian mayat masih terbakar itu dan mangsa hanya berseluar dalam.

Menurutnya, siasatan anggota forensik yang bergegas ke tempat kejadian gagal menemui dokumen pengenalan diri pada mayat terbabit dan menganggarkan usia mangsa dalam 30-an.

IKAN KELI GERGASI....???

Seekor ikan keli bersaiz gergasi telah ditangkap oleh nelayan di Mukah, Sarawak. Berita tentang ikan keli gergasi ini telah menggemparkan bukan sahaja penduduk tempatan tetapi seluruh Malaysia.

Ikan pelik yang mempunyai berat lebih kurang 2 tan (2000kg) itu dikatakan tersesat dan mati di tepian sungai. Seorang pemborong ikan cuba mengangkat ikan keli tersebut dengan menggunakan kren tidak berjaya. Dia hanya berjaya mengangkat ikan keli gergasi itu hanya selepas menyiat kulit ikan pelik itu. 

Daging ikan keli gergasi itu dikatakan dipotong-potong dan dijual dengan harga RM6 sekilo. Satu kampung boleh kenyang kalau buat kenduri ni. Mari kita tengok gambar pelik ikan keli gergasi yang terdampar di Mukah Sarawak ini. Jom!













Pssst..... kawan teman kata, tu bukan ikan keli.... tapi ikan yu.... yu kemenyan! Tak tau lah.... kenyataan mana yg betoi!

17 DIPANCUNG KERANA BERPESTA.....

KANDAHAR - Seramai 17 orang awam termasuk dua wanita dipancung gara-gara mengadakan pesta diiringi alunan lagu rancak di selatan Afghanistan, menurut pihak berkuasa, kelmarin.

Jurucakap Gabenor Wilayah Helmand, Daud Ahmadi berkata, mereka yakin tindakan itu dilakukan oleh pejuang Taliban.

"Pesta tersebut telah diadakan oleh penduduk berhampiran kampung Zamindawar yang berada di bawah kawalan Taliban. Tindakan mereka bersuka-ria telah mencetuskan kemarahan Taliban," kata ketua daerah Musa Qala, Nematullah Khan.

Difahamkan, di bawah pemerintahan Taliban pada 1996-2001, banyak peraturan  berunsur ultra-konservatif dikenakan seperti menyekat percampuran


Mereka hanya sekadar berpesta dengan iringan muzik rancak... tu pun kena pancung.
Jadi tak keterlaluan jika teman katakan, Puak-puak pakatan haram jadah ni pun sepatutnya dipancung kerana berpesta nak tukar JALUR GEMILANG......!!!


ANAK MELAYU 'KUNING' HARAM JADAH MENOLAK JALUR GEMILANG... BANGGA KIBARKAN BENDERA KLON SINGAPURA...!!!

Kita harus ingat apakah tuntutan PAP sebelum diberikan Singapura...?

Apakah tuntutannya pada Malaysia..dan agenda ini tidak pernah padam dan di jadikan matlamat perjuangan untuk mendapatkannya semula setelah di tolak oleh Tengku Abd Rahman.

Para penyokong PR haram jadah semakin biadap. Mereka bertindak dengan lebih bangang dan tolol bahlol di dalam Perhimpunan Janji Demokrasi di Dataran Merdeka malam tadi dengan membuktikan bahawa perjuangan dan matlamat mereka bukanlah berhaluan politik.... mereka bukan sekadar inginkan sebuah kerajaan tetapi telah menjadi satu proksi penjajahan negara.


Simbol kedaulatan negara iaitu JALUR GEMILANG, dengan bangganya telah dicadangkan untuk ditukar!!!


Ini bukan omong kosong atau fitnah!!! Anda saksikan sendiri gelagat-gelagat jahnam mereka di dalam gambar-gambar dan video berikut....








Apakah bezanya bendera yang mereka cadangkan itu dengan bendera Singapura..??
Setelah sekian lama merdeka.... biar betapa benci sekalipun sebahagian rakyat Malaysia ni terhadap pihak pemerintah tetapi tidak pernah kelihatan dan kedengaran di setiap sambutan Hari Kemerdekaan cadangan-cadangan untuk menukar bendera Malaysia ..... tetapi puak-puak Perhimpunan Janji Demokrasi (kepala bapak diorang tu..) dengan berani dan biadapnya telah melakukan demikian....!!!


Mereka kata, JALUR GEMILANG seperti (meniru) bendera Amerika Syarikat.....
Tidakkah bendera yang mereka cadangkan itu seperti (meniru) bendera Singapura..???

.........dan kalau anda nak tahu, dia ni lah mastermindnya!!!


Bak kata mindahijrah..... 

1. Bukti jelas bergambar ini berlaku ketika demontrasi Janji Demokrasi yang dilakukan oleh pembangkang di Dataran Merdeka. 

2. Apa yang dilakukan oleh pembangkang benar-benar gila dan tidak masuk akal. Agenda asing yang menyusup masuk melalui NGO seperti SUARAM sudah menampakkan belangnya. Lebih2 lagi pemimpin2 NGO seperia Maria Chin Abdullah yang menyusun atur kekecohan di Dataran Merdeka. 

3. Apakah rakyat Malaysia dapat menerima perjuangan seperti ini? Apa erti kemerdekaan yang mahu dibawa pembangkang hinggakan Jalur Gemilang juga mahu dihapuskan? 

4. Pembangkang adalah perosak. Undi Pembangkang bermakna kita bersama membantu agenda Yahudi & musuh negara. 

5. Bukankah wajib kita pertahankan dan Jihad bagi umat Islam ?



Moh tengok pulak video ni.... cuba bayangkan jika gambar itu adalah gambar diri anda sendiri...... 



Kepada semua anak-anak Melayu yang merasakan bahawa kemerdekaan yang dikecapi ini sangat berharga dan tinggi nilainya untuk anda teruskan kehidupan sebagai warganegara.... teman menyeru agar anda dengan rasa bangga dan ikhlasnya pertahankanlah JALUR  GEMILANG..... itulah lambang kedaulatan tanahair tempat tumpahnya darahmu .......MALAYSIA!

TUMPUKAN PERHATIAN DAN PILIHAN YANG TEPAT ADALAH.................. 

PRU 13 - UNDI BN

Thursday, 30 August 2012

PERHIMPUNAN 'GABUNGAN JANJI DEMOKRASI' LANGGAR AKTA



SHAH ALAM – Polis hari ini menegaskan, perhimpunan Gabungan Janji Demokrasi yang hendak diadakan di Dataran Merdeka malam ini, menjelang sambutan Hari Kemerdekaan esok, bertentangan dengan Akta Perhimpunan Aman 2012.

Ketua Polis Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, Zainuddin Ahmad berkata, ia melanggar akta itu kerana gagal memberi pemberitahuan, tidak memperoleh persetujuan daripada pemunya Dataran Merdeka iaitu Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan akan menggugat persiapan yang dibuat untuk menyambut Hari Kemerdekaan esok.

Zainuddin memaklumkan pendirian polis itu menerusi satu surat bertarikh hari ini, yang dialamatkan kepda Ahli Jawatankuasa Gabungan Janji Demokrasi, Maria Chin Abdullah.

"Saya ingin memaklumkan bahawa perhimpunan Gabungan Janji Demokrasi yang akan diadakan di Dataran Merdeka pada 30 Ogos (hari ini) antara jam 10 malam dan 12 tengah malam, adalah satu perhimpunan yang bertentangan dengan undang-undang (Akta Perhimpunan Aman)," katanya.

Bagaimanapun surat itu tidak menyebut tindakan bakal diambil pihak polis jika penganjur meneruskan rancangan mereka.

Perhimpunan itu dijadual untuk diadakan dari 10 malam hingga 12 tengah malam.

Sementara itu, Maria Chin ketika dihubungi Sinar Harian Online mengesahkan menerima surat daripada pihak polis pada jam 2.30 petang tadi.

Mengulas perkara itu, beliau berkata, pihak Gabungan Janji tidak mahu sebarang konfrontasi dengan pihak berkuasa.

Menurut Maria, jika dihalang memasuki Dataran Merdeka, pihaknya akan mengadakan sambutan Hari Kemerdekaan di mana-mana sahaja dalam di ibu negara.

"Kami tidak mahu sebarang konfrontasi dengan pihak polis. Jika kami tidak dibenarkan masuk atau Dataran Merdeka dikepung, kami akan cari tempat lain.

"Apa-apa tempat di Kuala Lumpur yang boleh kami sambut merdeka. Tak kira padang, stesen LRT atau kedai kopi. Yang penting sambutan itu," katanya.

Tetapi beliau mempersoalkan tindakan pihak berkuasa.

"Kenapa kami perlu dapatkan kebenaran daripada pihak polis? Sedangkan setiap tahun rakyat Malaysia menyambut ambang merdeka.

Kalau begitu, setiap rakyat perlu dapatkan kebenaran sebelum berkumpul untuk menyambut merdeka?” katanya lagi.

Beliau mengulangi pendirian pihaknya bahawa Gabungan Janji Bersih menganjurkan sambutan bukannya mengadakan perhimpunan.

Tambahnya: "Ini bukan perhimpunan. Ini cuma sambutan. Tiada ucapan, tiada perarakan, tiada kain rentang dan sebagainya cuma pakai simbol kuning."

Pada masa yang sama, sambutan malam ini turut akan menjadi medan bagi mereka meraikan hari raya dengan sebahagian peserta akan membawa kuih-muih.
Dalam pada itu, polis menasihatkan orang ramai untuk tidak menyertai Himpunan Janji Demokrasi yang diadakan malam ini kerana penganjurnya gagal mendapatkan kebenaran daripada DBKL.
Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh berkata, kehadiran peserta juga boleh menjejaskan sambutan kemerdekaan yang akan diadakan esok.
"Kita menganggap tidak akan berlaku kekecohan tetapi sekiranya ada, kita akan mengenakan tindakan undang-undang yang sewajajarnya," katanya pada sidang media di Pusat Media Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur hari ini.
Beliau turut menasihatkan penganjur untuk tidak merosakkan sambutan kemerdekaan kali ini dan bersama menyambutnya dengan aman.
Himpunan Janji Demokrasi juga dijadual diadakan di Melaka, Johor dan Perak.

Maria Chin
Maria Chin

SUSPEK SUMBANG MAHRAM, ADA 2 ISTERI, BENGANG DENGAN BLOGGER....!!!


Bekas calon PKR dalam PRU12 lalu dan tidak dikenali oleh Fuziah Saleh, Ahli Parlimen Kuantan, akan mengambil tindakan terhadap mana-mana blog atau media yang menyiarkan berita tentangnya, anak perempuan berusia 14 tahun yang dirogol dan telah melahirkan seorang bayi serta perbuatan rogol sumbang mahram.
Mohd Nor Jaafar, 59 tahun, yang mempunyai 2 orang isteri dan 11 orang anak yang berusia antara 6 hingga 31 tahun, telah ditahan oleh polis bersama-sama seorang anak lelakinya yang berusia 14 tahun setelah anak perempuannya yang berusia 15 tahun melahirkan seorang bayi lelaki di sebuah hospital di Cheras, Selangor. Remaja yang masih bersekolah itu kini ditempatkan di sebuah rumah perlindungan di Cheras.
Bekas calon pilihanraya PKR itu yang sekarang menyertai Parti KITA pimpinan Zaid Ibrahim menegaskan, dia hanya dipanggil ke balai polis untuk memberi keterangan. Dan sekarang dia telah dibebaskan. Sedangkan berdasarkan maklumat pula, dia dibebaskan dengan jaminan polis dan pihak berkuasa sekarang sedang melakukan ujian pateniti berdasarkan darah ketiga-tiga beranak itu.
Menurut suspek rogol sumbang mahram itu, dia telah diadili oleh blog dan keputusan bersalah, mendahului keputusan mahkamah. Disebabkan itulah, dia mahu menyaman mana-mana blog dan media massa yang menyiarkan berita tentang anak perempuannya yang bunting dan bersalin di sebuah hospital swasta di Cheras, Selangor.

AWAS!!! JIKA SUAMI ANDA ADALAH PEMAIN GOLF....!!!

Berikut teman muatkan pendedahan dari blog Mazidulakmal mengenai kegiatan sebahagian besar kedi-kedi wanita Indonesia yang bekerja di kelab-kelab golf tempatan pelbagai taraf.  Tujuan teman adalah untuk berkogsi dengan  para pembaca Bicara Perjuangan mengenai kegiatan-kegiatan 'gelap' yang kadang-kadang tidak pernah kita duga sama sekali berlaku di kalangan 'ahli-ahli sukan' tempatan yang kita sentiasa beranggapan bahawa mereka adalah 'sihat'.

Jika anda adalah seorang isteri yang mempunyai suami yang gemar bermain golf, samada di kelab-kelab golf tempatan mahupun luar negara (terutama Indonesia).....semoga pendedahan Mazidulakmal ini memberi pengetahuan yang sangat berguna untuk anda........


SIANG DI PADANG MALAM DI RANJANG (PENDEDAHAN EKSKLUSIF!) RATED 18 SX

Saya bukan pemain golf, mungkin kerana hati masih belum terbuka untuk terbabit dalam sukan ekskusif itu. Namun itu tidak bermaksud saya tidak bercampur gaul bersama pemain golf.

"Kebanyakkan pemain golf, businessman. Sekali main, green fees di antara RM200 dan RM300 ringgit. Kalau di kelab golf awam, bayaran lebih murah sedikit, kurang RM100 pun ada," ujar 'Izam', 39 tahun.

Izam, bukan nama sebenar, bekas kedi di kelab golf.

"Berapa ramai kedi tempatan di kelab ini?," tanya saya kepada rakannya, 'Halim'.

"Dahulu ada beberapa orang, sekarang tiada. Kedi  tempatan tidak suka terikat, mereka gemar dibayar gaji harian. Masalahnya, kekadang bila kelab memerlukan kedi, mereka tidak datang. Kedi Indonesia lebih mudah mengikut jadual ditetapkan oleh kelab. Mereka mula bertugas di negara kita, saya anggarkan lebih 15 tahun lalu," balas lelaki berusia 46 tahun itu. 

Justeru itu, banyak kelab golf di Malaysia, kini lebih cenderung menggajikan kedi gadis Indonesia. Bilangan mereka di antara 40 dan 120 orang di sesebuah kelab, dilaporkan memasuki Malaysia menggunakan visa sektor perkhidmatan.

"Kedi gadis Indonesia, di kelab golf saya bekerja dahulu pernah ditangkap mengadakan hubungan seks bersama pasangannya, lelaki Bangladesh di bumbung asrama mereka diami. Visual dirakamkan oleh kamera litar tertutup. Apabila pihak pengurusan kelab mengetahui kes itu, dia dibuang kerja dan kini bertugas di kelab golf berhampiran," kata Izam.

Saya perhatikan, kedi gadis Indonesia bertugas memakai seluar dan baju ketat.  

"Memang kehendak mereka begitu. Sewaktu mengukur pakaian seragam di kedai tukang jahit mereka meminta agar seluar diketatkan. Tukang jahit tidak akan mempersetujui permintaan itu kerana mengikut peraturan ditetapkan oleh pihak pengurusan kelab tetapi kedi terbabit akan mengecilkan saiz seluar di tempat lain. Biar kelihatan sendat," ujar Halim. 

Berikut antara contoh seluar kedi berasal dari Indonesia.


Teruskan baca di.... MAZIDULAKMAL.COM

Wednesday, 29 August 2012

PEMBANTU KHAS EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DIBICARAKAN KES DADAH




Bernama hari ini melaporkan perbicaraan seorang pembantu khas  kepada exco kerajaan DAP Pulau Pinang telah dibicarakan oleh Mahkamah Majistret di atas pengalahgunaan dadah dana mahkamah menetapkan 10 Okt depan untuk mendengar perbicaraan kes penyalahgunaan dadah seorang pembantu khas kepada Exco Pulau Pinang.

Majistret Arif Mohamad Shariff menetapkan tarikh itu selepas dipanggil memberi keterangan di mahkamah pada perbicaraan kes itu.

Aidi Rafizul Idrus, 37, didakwa memasukkan dadah berbahaya ke dalam badannya di sebuah rumah di Jalan Paya, Berapit, di sini pada 10.30 pagi 29 Nov tahun lepas.

Dia didakwa mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda RM5,000 jika sabit kesalahan.

Bapa kepada tiga orang anak itu adalah pembantu khas kepada Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani, Pembangunan Luar Bandar dan Tebatan Banjir negeri, Law Choo Kiang.

Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya Siti Nor Sakinah Ibrahim manakala tertuduh diwakili peguam bela V.S. Kumar.

BEKAS TAHANAN DARURAT DITEMBAK MATI

KUALA LUMPUR  -  Seorang bekas tahanan darurat yang baru dibebaskan, ditembak mati ketika sedang menunggu anaknya di hadapan sebuah sekolah menengah di Selayang Baru, di sini hari ini.
   
K. Archuthan, 41, ditembak ketika dia dan isteri menunggu anak lelaki mereka yang berumur 16 tahun dalam sebuah kereta jenis Toyota Camry pada pukul 1 tengah hari.
   
Ketua Polis Daerah Gombak ACP Abdul Rahim Abdullah berkata tembakan yang dilepaskan dari jarak dekat itu turut menyebabkan isteri lelaki berkenaan cedera di pinggang.
   
"Dua lelaki memakai topi keledar bertutup penuh yang menaiki sebuah motosikal menghampiri kereta mangsa dari arah belakang dan seorang daripadanya melepaskan tembakan.
   
"Enam kelongsong peluru 9mm ditemui di tempat kejadian. Motif kejadian masih disiasat," katanya dalam khidmat SMS di sini hari ini.
   
Abdul Rahim berkata mayat Archuthan dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat manakala isterinya dirawat di Hospital Selayang. -Bernama

KETIKA AMUK TAK PAKAI TOPENG, HADIR PERBICARAAN BERTOPENG POWER RANGERS....!!!!

Kes amuk: Muhdalena hadir di mahkamah pakai topeng Power Rangers

Muhdalena Ahmad

Muhdalena Ahmad, 28, memakai topeng ketika meninggalkan perkarangan Mahkamah Sesyen Putrajaya di sini hari ini. -Foto Bernama

PUTRAJAYA - Wanita yang terlibat dalam kejadian amuk di Jabatan Perdana Menteri (JPM) awal Julai lalu memakai topeng 'Power Rangers' warna merah bagi mengelak wajahnya dirakam media selepas selesai sebutan kesnya di Mahkamah Sesyen di sini, hari ini.

Muhdalena Ahmad dilihat hadir ke mahkamah berbaju dan bertudung merah, ditemani bapanya, sempat menunjukkan isyarat keamanan ketika wajahnya cuba dirakam media.

Pada prosiding hari ini, mahkamah mengarahkan wanita itu, melantik peguam secepat mungkin.

Hakim Mohd Kafli Che Ali berkata, mahkamah memberi tempoh dalam masa satu bulan untuk dia melantik peguam supaya semua isu berkaitan dokumen-dokumen kes itu boleh diselesaikan sebelum tarikh bicara ditetapkan.

Mahkamah turut menetapkan tarikh 12 September depan untuk pengurusan kes berkenaan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Siti Nor Mazrah Ahmad Din berkata, tertuduh perlu melantik peguam dan menyelesaikan segera perkara-perkara yang dipersetujui antara pihak pendakwaan dengan tertuduh sebelum perbicaraan.

Menurutnya, terdapat pindaan dalam kanun prosedur jenayah yang menyatakan, kes perbicaraan perlu dilaksanakan dalam tempoh 90 hari dari tarikh didakwa.

Pada 19 Julai lalu, Muhdalena Ahmad, 28, mengaku tidak bersalah atas dua tuduhan iaitu mengugut polis dan membawa pedang.

Prosiding pendakwaan ketika itu terpaksa dijalankan di Hospital Putrajaya kerana dia sedang dirawat selepas cedera dalam kejadian amuk berkenaan.

Bagi tuduhan pertama, dia didakwa melakukan ugutan jenayah dengan mengugut mendatangkan cedera parah kepada seorang anggota polis Ridzuan Megat Ahmad manakala bagi tuduhan kedua, dia didakwa membawa sebilah pedang.

Dia didakwa melakukan kedua-dua kesalahan itu di Kompleks B, JPM, Presint 1, Putrajaya kira-kira pukul 2.30 petang, 9 Julai lalu.

Kesalahan pertama didakwa mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara tujuh tahun atau didenda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Bagi tuduhan kedua, dia didakwa mengikut Seksyen 7(1)(a) Akta Bahan-Bahan Kakisan dan Letupan dan Senjata Berbahaya 1958 yang membawa hukuman penjara dua tahun atau denda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Dia diikat jamin RM10,000 bagi kedua-dua pertuduhan itu.
 
Pada kejadian tersebut, dia bersama dengan Khalil Afandi Hamid, 47, mengamuk di pekarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya kira-kira jam 2.30 petang, namun Khalil mati ketika dalam perjalanan ke Hospital Putrajaya selepas terkena tembakan di tangan dan bahagian ari-ari, manakala Muhdalena turut terkena tembakan di paha kanan.


Amuk di JPM





LAJIM RUJUK SEMULA BN..???


Berita yang baru diterima dari Sabah memaklumkan, kegagalan Lajim membawa masuk YB-YB UMNO dan BN ke dalam Sabah Front dan seterusnya menyokong Anwar telah membuatkan Anwar kembali melenting dan membuli Lajim.

Lajim gagal menarik YB Datuk Ghapur dan 4 ADUN UMNO, Lajim juga gagal menarik YB Bung, malah kegagalan Lajim menarik Datuk Osu Sukam, Datuk Hajiji, Datuk Karim Bujang, Datuk Datu Amir Kahar menyertai Anwar pada 12 Ogos yang lalu menunjukkan kelemahan Lajim yang membuatkan Anwar melenting.

Mantan SU Lajim memberitahu kita bahawa Lajim telah diperdaya dan terpedaya, janji-janji Anwar untuk membawa masuk jutaan Ringgit ke dalam saku Lajim sebenarnya hanya janji. Kata Lajim, "bagaimana aku mau beli mereka jika wang yang Anwar janji tidak masuk?. Hanya air liur sapa mau masuk?"

Akibat dari itu, Lajim telah menyampaikan kepada seorang wakil rakyat UMNO untuk kembali semula kepada BN, malangnya dengan syarat Ketua Menteri ditukar. "Aku bukan tentang DS Najib, kalau CM tukar, ini jam aku lompat balik sama BN, enda da hal bah".

Dipetik dari MyMassa

Tuesday, 28 August 2012

WANITA 15 SUAMI DIBURU POLIS


SHAHANAZ.
SHAHANAZ.
KERALA: Seorang wanita yang melarikan diri dari bandar raya ini diburu polis selepas meninggalkan setiap lelaki yang dikahwininya.

Shahanaz, 33, dipercayai berkahwin dengan puluhan lelaki sejak beberapa tahun lalu. Walaupun sesetengah laporan mendakwa dia ‘berkahwin’ lebih 50 kali, pihak berkuasa berkata hanya 15 lelaki yang tampil membuat laporan.

Shahanaz pertama kali berkahwin kira-kira 11 tahun lalu dengan seorang lelaki bernama Siddique dan mempunyai seorang anak.
Bagaimanapun, berita mengenai perkahwinannya hanya terbongkar apabila dua daripada suaminya tampil di balai polis Chennai dan aduan susulan dibuat oleh beberapa mangsa lagi.

Keseluruhannya tujuh aduan rasmi sudah dibuat terhadapnya, tetapi tidak mustahil lebih ramai lagi mangsa yang akan muncul.

Aduan pertama dibuat oleh Manikandan, 24, yang bekerja di bilik pameran kedai kereta.
Shahanaz memberitahunya dia mencari lelaki yang menipu kawannya selepas berjanji untuk mengahwininya.

Menurut akhbar Indian Express, mereka banyak kali bercakap di telefon dan kemudian menjadi rapat.
Shahanaz memberitahunya dia anak yatim sejak kecil dan mendakwa bekerja sebagai peguam bela di mahkamah tinggi Madras. Dia juga memberitahu sedang belajar untuk menduduki peperiksaan perkhidmatan awam.

Mereka berkahwin April lalu tanpa restu ibu bapa Manikandan.

Dua bulan kemudian, Shahanaz meyakinkan Manikandan dia perlu tinggal di asrama supaya dapat bersedia untuk menduduki peperiksaan.

Manikandan mendakwa dia menjual barang kemas yang dibeli untuk perkahwinan mereka untuk digunakan Shahanaz. Dua minggu kemudian, Shahanaz hilang dari asrama dan tidak dapat dikesan.

Ketika polis mula menyiasat kes itu, seorang lagi lelaki, Prasanna, pemain bola sepak daerah tampil mengatakan dia juga berkahwin dengan Shahanaz beberapa tahun lalu.

Polis kini mendapati Shahanaz turut berkahwin dengan orang lain termasuk Rajesh, Chandrababu dan Saravanan. - DM

SASAR 1 JUTA TWEET SAMBUTAN HARI KEMERDEKAAN


Anda pengguna Twitter?? Jika tidak.... mungkin ini lah masa terbaik untuk anda mula menggunakannya sebagai membantu dan sekaligus sama-sama memecahkan rekod dunia untuk sasaran 1 juta tweet sempena sambutan Hari Kemerdekaan.......


 

Sasaran 1 juta “Tweet" berunsurkan patriotik dan cintakan tanah air dari seluruh pengguna “Twitter" di Malaysia ditetapkan bagi memecahkan rekod dunia pada Perhimpunan Janji Ditepati sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke-55, Jumaat ini.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata, pengguna Twitter di Malaysia boleh melakukan tweet dalam tempoh waktu satu jam dari pukul 8.15 malam sehingga 9.15 malam dengan mengikutinya di laman “Tweet #Merdeka55" pada malam sambutan yang akan diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil.

"Pada malam tersebut kita akan menjiwai sambutan kemerdekaan dengan melakukan tweeting sehingga 1 juta, kita mohon sesiapa yang menggunakan twitter dapat tweet sebagai melambangkan kasih sayang kita kepada Malaysia," katanya kepada pemberita selepas hadir menyaksikan raptai sempena Perbarisan Hari Kemerdekaan, Jumaat ini.

Beliau berkata, bagi menjayakan hasrat kerajaan itu, kementeriannya telah memohon kepada seluruh syarikat telekomunikasi di Malaysia agar membuat persediaan supaya tiada gangguan transmisi daripada segi komunikasi pada waktu tersebut bagi membolehkan pengguna Twitter membuat tweet.

Rais berkata, sesuai dengan hasrat kerajaan untuk menghimpunkan seramai mungkin pelbagai lapisan masyarakat Malaysia pada perhimpunan tersebut, perkhidmatan sistem transit aliran ringan (LRT) secara percuma akan disediakan kepada pengunjung. - BERNAMA

WANITA SYIAH ARAB SAUDI DITANGKAP




Pegawai keselamatan Arab Saudi menangkap sejumlah wanita Syiah di halaman masjid Nabawi di kota suci Madinah.

Dipetik Press TV dari laman berita berbahasa Arab Saar, para wanita Syiah itu sedang memuji Nabi Muhammad dan keluarganya pada hari jumaat lepas, ketika penjaga masjid menahan mereka dan merampas buku-buku yang mereka bawa. Buku-buku tersebut mengandungi bahan-bahan yang dilarang di kerajaan itu.

Pemerintah Saudi dikenali tegas dalam melayan penganut Syiah yang berada di negara mereka.

Sementara sejak Februari 2011, para penunjuk perasaan Syiah di Wilayah Timur Arab Saudi seperti Qatif dan Awamiyah terus melakukan demonstrasi meminta pembebasan semua tahanan politik dan diskriminasi terhadap penganut Syiah di sana.

MANSOR SHOULD JUST QUIT PKR AS HE HAS BEEN PUBLICHLY SHAMED BY GUAN ENG



It is no secret now that in Penang, PKR plays second fiddle to DAP, so is Pas and as such, both PKR and Pas cannot go shouting they are on equal footing with DAP or they are equal partners in the political equation in Penang.
The press conference last week conducted by Deputy Chief Minister 1 Mansor Othman, in the presence of Chief Minister Lim Guan Eng, reflected or visibly showed Mansor’s subservience to Guan Eng.
Mansor was put in a corner to answer or explain his own action and words written in a minutes of a official or unofficial meeting that rundown Guan Eng.
Guan Eng’s presence in the press conference was to show that he is ‘the boss’ and no one should run him down in anyway or else he would put the person in shame, just like what he did to Mansor.
Mansor has to call for a press conference, in the presence of Guan Eng and explain or deny those words he had spoken that rundown Guan Eng, an act a leader would not wish to do because this would shame him.
People would perceive he is scared of his boss and that he would not be trusted by his own men when he begins to deny or slithe around the words to protect himself from being taken action against.
He would be seen as cowed by Guan Eng, fear of Guan Eng’s wrath and the press conference itself had truly tear Mansor’s dignity to pieces as he wrangled his way to escape Guan Eng’s wrath.
Given the fact that Mansor had been shamed during the press conference and his dignity as a leader in PKR have been torn to pieces, it is better for him to just get out of the party and clears himself.
People with pride would not subject himself to be ‘morally abused’ so much so Mansor has lost respect from his own party members – behind Guan Eng he is hero but in front he is just a mouse – such is the perception of party members and the public towards him now.
Mansor has lost his credibility and dignity…he is just a pawn in the political game of big names in PKR and DAP – and by staying on he only makes himself a fool.
PKR de factor chief Anwar Ibrahim did not come to his aid and the way things go, Anwar would not stand by his side and may not even proposed his name as candidate in the coming general election.
Mansor’s action in the meeting which minutes was leaked revealed the biggest problem in Pakatan Rakyat – the division between racial lines – that see DAP dominance and low-class PKR alliance.
Kemaluddin Jeffry