Friday 28 December 2012

TOLAK ANWAR : JANGAN SOKONG PUAK ISLAM LIBERAL


KAWAN KARIB ANWAR IBRAHIM, GUS DUR DIBAPTISKAN DALAM KERANGKA GERAKAN ISLAM LIBERAL DAN PLURALISME AGAMA

Dr. Amini Amir bin Abdullah, dari Jabatan Pengajian Kenegaraan dan Ketamadunan, Fakulti Ekologi Manusia, Universiti Putra Malaysia, hari ini  dalam Suara Pusat Islam Universiti menulis supaya para pengundi di negara ini Menolak pemimpin dari parti-parti yang menyokong dan mengembangkan Pluralisme Agama dan Islam Liberal, dalam PRU13 nanti.


Dalam hal ini, Anwar Ibrahimm dalam satu wawancara pentingnya di Eropah telah berkata"semua agama adalah sama, yakni mempunyai Tuhan yang Satu". Bagi Anwar Islam dan semua agama yang mempunyai Tuhan yang satu, sama sahaja. Manakala, bagi kita umat Islam diajar bahawa agama Islam adalah satu-satunya yang diredhai dan diterima Allah SWT, bukannya agama-agama lain. Islam jauh berbeza dengan agama-agama lain!

Tidak hairanlah Anwar menyokong, nama Allah SWT digunakan juga oleh agama-agama lain dengan bebas dan meluas di negara kita. Walaupun Dato Harun Din, YB Taib Azamudin, YB Datuk Nasharudin Mat Isa, Datuk Ismail Kamus, dan lain-lain ulama menolak pegangan Anwar ini.


Menurut Dr. Amini Amir lagi, Puak Islam Liberal dan Plural ini mempunyai satu gerakan yang terancang di bawah gelaran-gelaran jenama yang indah-indah seperti Global Ethics, Human Rights, Interfaith Dialogue, Civilizational Dialogue dan moto-moto yang sedap didengar seperti "One God Different Ways", Unity In Diversity dan lain-lain lagi.

Semuanya bertujuan mengelirukan dan menyesatkan Umat Islam. Hari ini golongan ini melebarkan lagi idea mereka dengan memaksa kerajaan supaya penggunaan nama ALLAH diberi kebebasan kepada penganut Kristian. Joseph Lim Guan Eng menyebut perkara ini dalam alu-aluannya di gereje sempena Hari Krismas 2012. Malangnya Anwar Ibrahim, di belakang Haji Hadi bersetuju dengan desakan LGE. Malah Anwar Ibrahim berkata lagi, "I Will Defence All Effort Of Israeli..." . Hari ini Gaza dibom di sana-sini, Anwar masih dengan pendiriannya I Will Defence All Effort Of Israeli.

Menurut Dr. Amini lagi, nilai-nilai Barat yang berselindung di sebalik kata-kata baik seperti Universal Values, Good Values, Shared-Values, Positive Values, Noble Values dan lain-lain amat Lunak didengar. Sebenarnya semua itu Perangkap gerakan Plural agama dan Islam LIberal.

Di Indonesia, Gerakan Islam Liberal yang dipimpin oleh Gus Dus (Rakan Karib Anwar Ibrahim) bersama-sama penganut agama Kristien di dalam Gereja menyambut Hari Natal. Gus Dur sama seperti Anwar Ibrahim, mereka berkata Islam dan agama lain sama sahaja.

Dalam kes ini, Dr. Amini Amir Abdullah menyeru supaya dalam PRU13 nanti "menolak" gerakan ini. Dalam hal ini di Malaysia, gerakan ini  diketuai oleh Anwar bin Ibrahim seorang lagi Kamal Artartuk versi Malaysia. LGE amat gembira membantu Anwar Ibrahim merealisasikan negara Malaysia yang Pluralis dan Liberalis mengikut Acuan DAP.

Baca lanjut dihttp://www.pic.upm.edu.my/Suara Pusat Islam Universiti, Bil 673.

No comments: