Monday 15 October 2012

5 SELEBRITI TERKENAL HOLLYWOOD YANG SEMAKIN 'BESAR'


Selebriti berikut ini dulunya sangat seksi namun dengan berjalanya waktu, badan selebriti berikut ini menjadi semakin 'besar' dan berisi, banyak penyebab yang membuat tubuh mereka menjadi lebih gemuk.  Sama ada kerana gaya hidup ataupun kehamilan. 
Berikut ini ada beberapa selebriti Hollywood yang dulunya seksi kini menjadi lebih gemuk dan berisi.

1. Christina Aguilera

Selebritis Yang Dulu Seksi Kini Terlihat Gemukg
Dalam wawancara dengan majalah Billboard akhir September lalu, Christina secara terang-terangan mengakui tubuhnya tidak lagi selangsing dulu. “Kamu sekarang bekerja dengan wanita gamuk. Terima itu dan lupakan,” begitu penyanyi itu mengungkapkan kekesalannya kerana kerap diminta untuk menurukan berat badan oleh syarikat rakamannya.
2. Jessica Simpson
Selebritis Yang Dulu Seksi Kini Terlihat Gemuk
Sebelum hamil dan melahirkan anak pertamanya, Jessica sudah jauh lebih berisi, walaupun ketika dia masih menjadi isteri kepada Nick Lachey pada tahun 2000. Setelah melahirkan, bintang film ‘Daisy Duke’ itu pun berjuang untuk memangkas kelebihan beratnya yang melonjak hingga 96 kg.

3. Hilary Duff
Selebritis Yang Dulu Seksi Kini Terlihat Gemuk
Sejak kemunculannya di dunia film, Hilary sering diterpa isu soal berat badan. Bintang film ‘A Cinderella Story’ itu merasa dipaksa untuk langsing oleh media. Kini setelah melahirkan anak pertamanya beberapa bulan lalu,  aktris 25 tahun itu pun masih dianggap belum kembali langsing.

4. Mariah Carey
Selebritis Yang Dulu Seksi Kini Terlihat Gemuk
Mariah mengakui selama beberapa tahun terakhir berat badannya mengalami kenaikan antara 6-9 kg. Susuk tubuhnya semakin melonjak ketika dia hamil anak kembar. Kenaikan beratnya ketika itu hingga 31 kg. Kini pelantun suara ‘Hero’ itu sudah berjaya memangkas kelebihan beratnya sebelum melahirkan. Meski begitu, isteri dari Nick Cannon itu belum mampu mengembalikan kelangsingan tubuhnya seperti dulu.

5. Kirstie Alley
Selebritis Yang Dulu Seksi Kini Terlihat Gemuk
Dalam wawancara dengan Dr. Oz, bintang film ‘Look Who’s Talking’ itu mengungkapkan kenaikan berat badannya mulai dialami pada 2004. Masa itu dia memang sudah lelah dengan keharusan tampil langsing dan ingin menjadi seorang ibu. Kini di usianya yang ke-61, Kirstie sudah menurunkan berat badannya hingga 45 kg. Tapi dia memang tidak dapat meraih selangsing dulu.
* Sumber palingseru.com

No comments: