Sunday 26 October 2014

HOSPITAL KASIH IBU SAHKAN BAYI PUNCA MH135 MENDARAT CEMAS DI BALI MENINGGAL DUNIA


PETALING JAYA : Bayi baharu lahir kepada seorang penumpang wanita warga Australia yang menaiki pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH135, yang mendarat cemas di Bali pada Jumaat, disahkan meninggal dunia sebaik tiba di hospital.


MH135 terpaksa membuat pendaratan cemas apabila penumpang wanitanya mahu bersalin.

Samual P. Jeyanthi dibawa ke Hospital Kasih Ibu di Bali selepas MH135 mendarat di Lapangan Terbang Ngurah Rai pada kira-kira pukul 2.10 petang, sebaik sahaja pesawat itu mendapat kebenaran untuk dilencongkan dari laluan asal Kuala Lumpur - Brisbane.

Akhbar The Sydney Morning Herald melaporkan ketua perkhidmatan perubatan Diah Ratna Dewi sebagai berkata, bayi itu sudah pun dilahirkan dan meninggal dunia apabila penumpang wanita itu tiba di hospital.

“Kita jangka bayi berkenaan lahir kira-kira satu hingga satu setengah jam sebelum kita terimanya. Pesakit memakumkan kepada kita bahawa dia tiada masalah dengan kandungannya,” katanya dipetik sebagai berkata.

Doktor itu menambah bahawa wanita itu dirawat dan diambil oleh syarikat penerbangan itu pada kira-kira pukul 9 malam.

Penerbangan MH135 yang membawa 178 penumpang itu kembali berlepas ke Brisbane selepas dua jam ia membuat pendaratan cemas di Bali.