Friday 8 June 2012

PENYOKONG SAMSENG PAS BERTINDAK KURANG AJAR IKUT ARAHAN LEE BON CHYE





Lee Bon Chye Ahli Parlimen PKR Gopeng telah mengarahkan penyokong Pas supaya menyerang khemah penduduk dan Rela  Taman Maju Rapat yang mengadakan pertandingan Karaoke berhampiran dengan Ceramah PAS.



Menurut penduduk yang berada di khemah tersebut sebaik sahaja Lee Bon Chye memulakan ceramahnya beliau terus mengarah penyokong-penyokong Pas agar menyerang khemah dimana menempatkan penduduk dan Rela Taman Majurapat membuat persembahan. Bukan itu sahaja mereka merampas speaker dan memotong wayar kuasa ke speaker sehingga berlakunya pergaduhan kecil.

Pihak polis terpaksa bergegas ke tempat kejadian untuk meleraikan pertelingkahan berpunca dari niat sabotaj Lee Boon Chye tersebut. Sifat yang terlalu fanatik terhadap parti telah membuat penyokong Pas tidak mempedulikan akan ketenteraman awam dan privasi orang lain.

Mungkinkah ini hasil motivasi dan kelakuan ganas yang mereka tanamkan serta mempengaruhi mereka dari perhimpunan Bersih 3.0 yang lalu.

Sementara itu dalam ceramah sebentar tadi Lee Boon Chye telah mempertikaikan Sekolah Agama Rakyat yang dibina di Taman Desa Aman yang dianggap mengganggu penduduk cina disitu.

Lee juga telah memberi amaran kepada penduduk Melayu di Taman Desa Aman supaya merobohkan Sekolah Agama Rakyat dengan kadar segera, jika tidak semua penduduk Melayu yang menyokong tindakan membangunkan Sekolah Agama Rakyat akan berhadapan dengan tindakan saman darinya. Semua penyokong Pas menyambut dengan laungan Takbirrr!

Sumber: Disini

No comments: