Thursday 29 December 2011

RAKYAT PERAK WAJIB BACA DAN TAHU..!!!

TEMAN RE-POST KAN DI SINI DARI BLOG MYMASSA APA YANG SANGAT MENARIK UNTUK WARGA PERAK TAHU HARI INI.....!!!


Apa beza HITAM METALIK dengan NABI?!!





Cuba teka pekan mana yang ada bumbung sepanjang jalan ini? Jalan TAR? Petaling Street?


Dua-dua salah. Jawapannya ialah pekan Pangkor di bawah DUN Pangkor yang diwakili oleh MB Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir. Hebat tak hebatlah, ini baru satu contoh rupa DUN bawah MB BN!

Sebenarnya kami tayangkan gambar di atas sebagai menjawab satu komen daripada pencacai pembangkang yang tidak puas hati apabila kepincangan DUN MB kesayangannya yang bertaraf Nabi didedahkan. Sudahlah tidak menjawab kenapa MB tidak membela kawasan sendiri, difitnahnya pula keadaan teruk yang sama juga dihadapi oleh rakyat yang bernaung di bawah DUN MB BN.




Nah! Sekarang saksikan sendiri perbezaan pembangunan yang di bawa oleh kedua-dua MB BN dan PAS. Bayangkanlah sebuah pekan kecil sepanjang 100 meter ini pun dimanjakan dengan pelindung cuaca yang artitistik. Inilah baru dikatakan merakyatkan pembangunan!

Itu belum tunjuk lagi apa yang rakyat kawasan Parlimen PM dapat...boleh menganga berbuih mulut sambil kena sawan dibuatnya penyokong fuckatan nanti! 

Namun, apa yang lebih menyentuh hati di sini adalah, MB Perak tetap mendahulukan kepetingan rakyat dalam mengagihkan kekayaan negeri. Kerana jika tidak, tentu rumah yang masih lagi didiami oleh ibu bapa beliau di bawah ini sudah bertaraf banglo RM 7 juta Anwar Ibrahim!


Tips MyMassa: Kalau hendak rasa dimanjakan dengan pembangunan pesat yang bertaraf Kelas Dunia Pertama, sentiasalah pastikan negara dan negeri kita ditadbir oleh BN. Manalah tahu, untung sabut, DUN atau Parlimen kita diwakili oleh MB atau Menteri BN...Senang kita lapan keturunan...

No comments: