Thursday 29 December 2011

HASSAN ALI BIDAS HARAKAHDAILY.NET..!!!!!

Bekas Pesuruhjaya Pas Negeri Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohamed Ali hari ini menafikan ada meminta maaf kepada pucuk pimpinan Pas mengenai kritikannya terhadap parti dalam pertemuannya di kediaman rasmi Menteri Besar Kelantan baru-baru ini.
Beliau turut membidas portal rasmi parti itu, Harakahdaily.net, yang disifatkan telah memutarbelit fakta yang mampu menyebabkan keraguan dan pepecahan di dalam Pas.










“Soal saya turun ke Kota Baru untuk memohon maaf kepada pucuk pimpinan seperti dilaporkan oleh Harakahdaily dan dipetik oleh kebanyakan saluran media adalah tidak benar sama sekali.
“Saya terkilan dengan laporan Harakahdaily itu walaupun lidah rasmi parti kerap kali diingatkan supaya tidak memutarbelit fakta yang boleh menimbulkan keraguan dan perpecahan,” katanya selepas pertemuan tersebut, yang dipetik dari Mstar Online.
Penafian tersebut sekaligus membayangkan kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat, yang menyatakan bahawa Hasan telah memohon maaf pada pucuk pimpinan parti pada pertemuan itu atas ketelanjuran kritikannya sebelum ini.
Nik Aziz, dalam kenyataannya menerusi Harakahdaily semalam berkata bahawa kemelut Pas berkaitan kritikan pedas Hasan terhadap parti itu sudah selesai dengan permohonan maaf dari ADUN Seri Gombak itu dan mencadangkan agar diadakan kenduri kesyukuran besar-besar meraikannya.
“Saya melahirkan rasa syukur di atas rasa rendah diri Datuk Hassan Ali yang bersedia memohon maaf serta menarik balik kenyataan negatifnya terhadap parti sebelum ini.
“Saya berharap PAS Pusat boleh menganjurkan kenduri besar-besaran untuk meraikannya dan ahli-ahli PAS boleh memberi sumbangan untuk menjayakan kenduri kesyukuran ini,” kata Nik Aziz semalam yang dipetik dari Harakahdaily.net.
Pertemuan yang diadakan di JKR 10, Kota Bharu, Kelantan itu menyaksikan Hasan dan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa, telah dipanggil menghadiri majlis ‘mahabbah’ bersama Nik Aziz, Timbalannya, Datuk Dr. Haron Din dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Menurut Hasan, pertemuan itu berlangsung membincangkan soal hala tuju parti, persediaan parti menjelang Pilihanraya Umum ke-13 dan turut menyentuh mengenai peranan Harakah sebagai lidah rasmi Pas.
“Kami memberikan penjelasan, pandangan dan input untuk diberikan perhatian oleh pucuk pimpinan parti demi mengukuhkan perjalanan parti dan sokongan rakyat terhadapnya,” katanya menceritakan tentang intipati pertemuan itu.
Terkini, Harakahdaily.net telah mengeluarkan kenyataan segera melalui laman sesawangnya mempertahankan laporan beritanya bertajuk ‘Nik Aziz Bersyukur Masalah Selesai’ dengan menyiarkan transkrip penuh dan rakaman video sidang media Mursyidul Am Pas itu mengenai pertemuan tersebut.
Bagaimanapun, Harakahdaily.net dipercayai tidak menemui Hasan untuk mendapatkan penjelasan dari Exco Kerajaan Negeri Selangor itu. MNH

No comments: