Thursday 12 February 2015

BEKAS WARDEN DEDAHKAN ANWAR BANYAK SONGEH DI DALAM PENJARA 1999 - 2004 !!!

KHABARNYA..... ketika dipenjarakan atas kesalahan rasuah dulu Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diberikan layanan sedikit berbeza daripada banduan lain dan ditempatkan dalam sel secara berseorangan.
Begitulah cerita yang dibaca daripada petikan skrin aplikasi bual yang tersebar hari ini (semalam) apabila seorang yang mendakwa sebagai bekas warden penjara mendedahkan kisah bagaimana dia menjaga bekas Timbalan Perdana Menteri itu.
Di laman blog Sebastian Phiu, warden berkenaan dikatakan menjaga Anwar dari tahun 1999 hingga 2004 selama lima tahun.
“Tengkok tak sakit, buat akal sakit, pinggang tak sakit buat akal sakit,” katanya dalam perbualan itu.
Antara perkara menarik perhatian ialah apabila, warden itu mendakwa makanan untuk Anwar akan dimasak oleh kakitangan penjara dan ia perlu dirasa terlebih dahulu oleh pegawai atasan.
“Macam mana boleh cerita dia kena racun arsenik.
“Sepatutnya pegawai atasan sudah kena racun dulu, sebab dicuba depan dia setiap hari,” katanya.
Kalau yang itu, mungkin ia mengelakkan cubaan Anwar diracun ketika di dalam penjara itupun sebelum itu ada juga Anwar mendakwa kononnya diracun arsenik.
Tidak diketahui kesahihan petikan skrin berkenaan yang tersebar tetapi ia kini sudah menjadi viral di laman media sosial.
Semalam (kelmarin)  Anwar sudah pun memulakan hukuman penjara lima tahunnya atas kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan.
Mahkamah Persekutuan semalam menolak rayuan Anwar untuk mengetepikan sabitan dan hukuman penjara lima tahun yang ditetapkan Mahkamah Rayuan pada Mac 2014 lalu.
- MYNEWSHUB.CC

No comments: