Sunday 13 July 2014

KENYATAAN MENYOKONG ISRAEL... LEBIH BAIK ANWAR TUKAR KEWARGANEGARAAN !!!



Saat ini umat Islam di seluruh dunia hanya mampu melihat dan menangisi nasib rakyat Palestin di Semenanjung Gaza yang sedang bermandi darah dihujani peluru bersimpang siur dan bedilan puluhan roket oleh askar Zionis Israel.


Disaat ribuan rakyat Palestine dibunuh Tentera Yahudi dengan begitu kejam, jutaan rakyat Palestine dinafikan hak untuk tinggal dibumi kelahiran mereka, "TV Singapura" dengan penuh bangga, bersedih dengan sedikit tindak balas pejuang Palestine.

Pendirian kerajaan Singapura menjaga keselamatan negara Israel demi persahabatan mereka dalam pelbagai termasuk bidang ekonomi dan pertahanan.

Ternyata pendirian itu hampir sama dengan pendirian ketua pembangkang di Malaysia Anwar Ibrahim yang ditemu ramah akhbar Wall Street Journal baru-baru ini, itu secara langsung jelas menunjukkan penerimaan dan sokongan Anwar terhadap segala tindakan yang dilakukan oleh Israel terhadap rakyat Palestin selama ini.

Sehingga ke saat ini, Anwar Ibrahim masih belum menarik balik kenyataan itu dan admin pasti beliau tidak akan melakukannya pun walaupun tindakan Anwar itu sangat memalukan serta jauh menyimpang daripada prinsip pendirian Malaysia.

Duduk di Malaysia tapi menyakitkan hati dan menghina, memburuk2kan dan menghuru-harakan rakyat Malaysia.... lebih baik tukar kewarganegaraan (jadi warga Israel) berjuanglah bersama-sama rejim zionis....mungkin itu lebih baik buat Anwar !!!

No comments: