Tuesday 3 June 2014

RAJA AZMI AKAN KEKAL BERHIJAB SEHINGGA DIKAFANKAN...

-Gambar Ihsan

GARA-gara kenyataannya yang mempertikaikan tentang wanita tidak bertudung masuk neraka dalam sebuah program TV, penerbit filem terkenal, Raja Azmi Raja Sulaiman akhirnya terbuka hati untuk berhijab.

Menurut laporan Mstar, selepas Raja Azmi membuat kenyataan itu, dia mula terfikir soal kata-katanya itu kembali.

“Semasa saya buat kenyataan itu, saya tiba-tiba terfikir apa yang saya cakap itu betul atau tidak?.

“Saya juga buat solat sunat tahajud tiga malam dan akhirnya saya mendapat jawapan serta terbuka hati untuk berhijab,” katanya yang dipetik melalui sebuah program hiburan, malam tadi.

Malah Raja Azmi bertekad untuk kekal berhijab sehingga penghujung usianya.

“Insya-ALLAH, niat saya untuk berhijab sehingga memakai kain kafan,” katanya.

Keputusannya itu juga disambut baik oleh suami dan anak-anaknya.

Sebelum ini, Raja Azmi mencetuskan kontroversi apabila mengeluarkan kenyataan mengenai pemakaian tudung sejurus kepulangannya dari menunaikan umrah.

“Kalau betul tak pakai tudung satu dosa yang amat besar sampai orang kata kalau orang perempuan tak tutup rambut akan masuk neraka, Kak Mi tak boleh terima semua itu,” katanya.

Ekoran kenyataan itu, beliau menerima kecaman hebat daripada masyarakat. myMetro

No comments: