Tuesday 3 June 2014

( FOTO) GEMPAR !!! ANGGOTA TENTERA MALAYSIA BERAGAMA ISLAM MERATAH DAGING BINATANG HARAM DIMAKAN DI DALAM HUTAN


Sebuah laman Facebook Listen Listen Original pada 31 Mei lepas mempersoalkan beberapa keping gambar yang memaparkan beberapa anggota tentera yang tidak diketahui daripada negara mana menikmati makanan di dalam hutan.

Menurut Facebook berkenaan, ia mendakwa anggota tentera berkenaan mungkin dari Malaysia dan dilihat menjalani latihan memakan benda ‘haram’ sebagai latihan ketika darurat.

Gambar itu dikatakan dipaparkan pada mulanya di laman web maahadsas.edu.my mengatakan bahawa para anggota itu diberi latihan kelangsungan hidup atau bagaimana cara untuk menangkap, memasak serta memakan.

“Antara binatang yang kelihatan ialah monyet, katak dan beberapa binatang liar yang lain,” katanya.

Di status Facebook berkenaan turut dipaparkan persoalan apakah tujuan sebenar latihan sebegitu diadakan dan ia dirujuk pula kepada kemungkinan latihan seorang ibu yang terdesak masalah kewangan untuk menjadi pelacur.

“Adakah ini latihan untuk menghadapi situasi darurat atau terdesak? Apakah selepas ini akan ada pula latihan melacur untuk ibu yang terdesak keputusan bekalan susu anak.

“Dr Mashitah dalam ruang soal jawab akhbar Harian Metro bertarikh 19 Jun 2005 mengatakan, dalam keadaan biasa memang melacur itu haram, tetapi jika terdesak dan darurat ia dimaafkan,” katanya.

Selepas puas memberikan soalan berbaur provokasi baru laman Facebook itu memohon pencerahan daripada Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan dalam isu gambar anggota tentera memakan haiwan yang pelik-pelik yang didakwa haram itu.

“Apakah perlu dilatih makan benda haram dalam keadaan darurat? Bagaimana pula jika latihan terebut dalam bulan Ramadhan, kerana orang berpuasa dalam bulan Ramadhan pun dibolehkan berbuka puasa sekiranya dalam keadaan darurat?,” katanya.   SUMBER

No comments: