Sunday 21 October 2012

10 PASANG MATA PALING MENGGODA SELEBRITI TERKENAL DUNIA

 ANDA DAN KITA SEMUANYA .... pastinya ingin memiliki sepasang mata yang cantik, menarik dan menggoda. Malahan bukan sekadar mata, tetapi dari hujung rambut hinga ke hujung kuku.
Zaman cyber yang serba serbinya sangat moden dan canggih ini, ramai di kalangan wanita menggunakan contact lense untuk memperindahkan mata mereka.

Tahukah anda, ramai selebriti dunia memiliki mata cantik tanpa bantuan contact lense ataupun pembedahan...

BERIKUT DIPAPARKAN 10 YANG DIKATAKAN PALING CANTIK...


KE - 10.  CHARLIZE THERON


Matanya nampak sangat seksi dan tajam ketika berlakon dalam filem monster Aeon Flux...

KE - 9. SOPHEA LOREN

Dia memiliki mata yang cukup sexy, Sophie juga memenangi Oscar sebagai artis wanita terbaik dalam film Ciociara La.



KE - 8 .  KRISTIN KREUK

Matanya sungguh cantik, dia memulai kariernya dalam film Smallville sebagai Lana Lang..




KE - 7 .  GIADA DE LAURENTIIS

Matanya indah dan sorot matanya menawan, dia adalah seorang chef profesional dan memiliki sebuah program masakannya sendiri yang berjudul Everyday Italian, yang ditayangkan pada Channel FoodNetwork sejak tahun 2003.


KE - 6 . SHARBAT GULA

Mata hijaunya yang menyala seakan mencerminkan sesuatu yang amat dalam dan pedih, dia terkenal sebagai cover girl majalah National Geographic. Difahamkan, cover foto tersebut merupakan foto paling popular sepanjang sejarah majalah tersebut.
Beliau yang lahir pada 1972 adalah wanita Afghanistan dan menjadi pelarian di Pakistan ketika gambarnya itu diambil.



KE - 5 . AUDREY HEPBURN

Pemenang Oscar sebagai aktres terbaik dalam film Roman Holidays ini memiliki sorot mata yang tajam juga tatapan yang indah..


KE - 4 . ELIZABETH TAYLOR

Siapa yang tidak kenal dengan Elizabeth Taylor pelakon terkenal Hollywood. Mata birunya dikatakan boleh membuat langit kelihatan pucat.... heh!!! Mungkin kerana kemenangannya meraih  2 anugerah Oscar masing-masing melalui watak utama di dalam filem Who’s Afraid of Virginia Woolf dan  Butterfield 8.


KE - 3 . 

Masih ingat siapa dia?? dia adalah pelakon dari superhero wanita yang amat terkenal di seluruh dunia, iaitu Wonder Woman yang tayang perdana pada tahun 1976. Lynda juga memenangkan TV land Award sebagai Super Hero paling super dalam film Wonder Woman pada tahun 2004


KE - 2 . ANGELINA JOLIE

Siapa yang tidak kenal dengan angelina jolie?? selain terkenal memiliki mata yang indah, artis ini juga terkenal dengan bibir sexy nya.. dia adalah putri dari Jon Voight dan memenangkan Piala Oscar sebagai Aktris pemeran pembantu terbaik dalam film Girl, Interupted pada tahun 2000


PERTAMA - AISHWARYA RAI


Siapa yang menyangka isteri aktor Abishek Bachan ini diiktiraf sebagai pemilik mata terindah di dunia.  Bekas Ratu Dunia dan pelakon terkenal Bollywood ini telah dipilih oleh Majalah Times pada tahun 2004  sebagai salah seorang dari 100 orang yang paling berpengaruh di dunia dan dia dianggap sebagai wanita paling cantik di dunia dengan mata yang amat sangat indah.

No comments: