Saturday 5 May 2012

KHALID ISMATH : HASRAT NAK BUNUH SEMUA PDRM TIDAK KESAMPAIAN, KINI DALAM TAHANAN..???


KUALA LUMPUR – Aktivis pelajar, Khalid Mohd Ismath yang baru-baru ini mengeluarkan kenyataan ‘semua polis patut dibunuh’ dipercayai telah ditahan untuk siasatan.
Bagaimanapun kesahihan mengenai berita itu belum dapat dipastikan kerana pihak polis belum mengeluarkan kenyataan rasmi mengenainya.
Namun khabar angin mengenai penahanannya kini bertiup kencang.
Ini berikutan kehadiran aktivis pelajar itu di Balai Polis Pudu dipercayai untuk diambil keterangan pagi tadi
Kumpulan gerakan Occupy Dataran awal-awal lagi sudah menulis dalam akaun Twitter mereka meminta agar rakan mereka itu dibebaskan.

Khalid 'Nak Bunuh Polis' Sudah Ditahan?

Semalam sebuah NGO yang mengelar diri mereka sebagai Waris Wawasan (Waris) menghantar memorandum bagi mengesa pentadbiran Universiti Teknologi Mara (UiTM) mengambil tindakan tatatertib ke atas Khalid.
Memorandum disampaikan wakil Waris, Kamal Maarof Abd Jamal kepada Naib Canselor UiTM, Datuk Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar di Lobi Canselori.
Waris dipercayai bertindak menghantar memorandum itu kerana kurang berpuas hati dengan sikap Khalid yang mengeluarkan kenyataan ‘membunuh polis’ dan beberapa tindak-tanduknya yang dikata memalukan UiTM.
Khalid yang sering digelar mahasewel oleh penulis blog juga pernah ditegur seorang editor kanan sebuah akhbar kerana hanya mampu memperoleh mata purata 2.3 dalam CGPA semester 2 di sebuah universiti yang ditubuhkan semata-mata untuk membantu pelajar Melayu sepertinya.
Berikut adalah di antara posting rakan FB penulis...
Siapakah pemuda di dalam gambr di atas...???



No comments: