Saturday 19 July 2014

2 PEMILIK AKAUN FB 'CELAKA' BUAT LAPORAN POLIS KONON AKAUN DIGODAM.... YE LA TU...!!!!


SIM KWANG JUNG yang beralamat di TB 14072, Taman Amanah Sin Onn, Tawau dan merupakan seorang AGEN INSURANS (bukan seorang guru sebagaimana maklumat awal) pada tahun Jun 2013 telah membuat laporan polis bersabit akaun Facebooknya atas nama SIM KWANG JUNG telah digodam dan dipalsukan. Dalam laporan polisnya juga, dia telah mengaku yang dia membuka satu lagi akaun Facebook atas nama SIM KWANG JUNG SIM.


Ironinya, SIM KWANG JUNG kali terakhir aktif adalah pada tahun 2012, manakala SIM KWANG JUNG SIM pula baru beberapa jam sahaja dimatikan fungsinya di Facebook.


Pagi tadi, SIM KWANG JUNG buat laporan polis lagi dan kali ini membabitkan SIM KWANG JUNG setelah posting di dalam akaun tersebut sedang hangat dan viral ke seluruh negara.

Itu cerita SIM KWANG JUNG...



Seorang lagi anarki bernama Afzanizam Hashim dari Kulim, Kedah yang menggunakan akaun FACEBOOK atas nama AHLI FIKIR, juga membuat laporan polis kononnya akaunnya telah digodam dan bukan dia yang mengeluarkan kenyataan-kenyataan berbentuk anarki serta ugutan bunuh ke atas Perdana Menteri Malaysia. (BACA DI SINI)

Pagi ini, dia turut membuat laporan polis dan meminta polis menyiasat bagaimana gambar kad pengenalannya boleh tersebar di Internet!

Modus Operandi yang hampir sama.... buat kenyataan, padamkan, kemudian tunggu reaksi. Kalau negatif, buat laporan polis mengatakan akaun tersebut telah digodam dan dipalsukan dan bukan dia yang mengeluarkan kenyataan.

Malangnya, AFZANIZAM HASHIM yang mempunyai tiga waran tangkap cukup terkenal dengan perangai anarki sepertimana yang ditunjuknya di Dataran Merdeka dan dalam PRK Kajang!


SUMBER

No comments: