Thursday 13 March 2014

#MH370 - STATUS FACEBOOK TERAKHIR PEMEGANG PASPORT PALSU WARGA IRAN, NOURMOHAMMADI.....


Status dalam Facebook Nourmohammadi menunjuk kan yang dia betul-betul bersemangat untuk pergi ke Jerman, di mana ibunya berada dan memulakan kehidupan barunya di sana. Rupanya perjalanannya untuk ke Jerman tidak berjalan lancar apabila 8 mac lalu pesawat yang dinaiki hilang secara misteri dan sehingga artikel ini ditulis masih belum diketahui di mana sebenarnya pesawat tersebut berada..

Nourmohammadi sebelumnya membuat status yang menandakan dia akan melakukan perjalanan yang akan mengubah hidupnya. "Kerana beberapa masalah, saya akan menutup sementara akaun saya. kawan-kawan, saya serius, jika saya pernah melakukan kesalahan maafkan saya, kerana mungkin..." tulisnya dalam akaun Facebook.



Kemudian dia memuat naik gambar-gambarnya ketika berada di sini (Malaysia). Ketika salah seorang rakan nya bertanya adakah dia akan kembali, dia menjawabnya dengan kata "tidak".




Sejak perjalanannya untuk keluar dari Iran, keceriaannya sebagai seorang remaja yang biasanya terlihat di Facebook hilang. Statusnya lebih serius. Dan setelah pemeriksaan passport di Kuala Lumpur, dia membuat status terakhirnya, "Thank you to everyone who has been praying for me, I am safe. "

Ramai rakan-rakan yang meninggalkan komen di facebook nya berkata seandainya Nourmohammadi menulis status yang sama sekali lagi sudah pasti ramai yang akan mendoakan nya..


Kerajaan Malaysia mengemukakan, remaja ini kemungkinan bukan pengganas seperti yang diduga sebelum ini. Polis Malaysia sempat menghubungi Ibu Nourmohammadi yang berada di Jerman. Remaja berusia 19 tahun ini hanya berusaha pergi ke Jerman kerana masalah ekonomi yang mereka alami di negara asal mereka, Iran.

SUMBER

No comments: