Thursday 13 March 2014

#MH370 - EMAIL PEKERJA PELANTAR MINYAK NAMPAK PESAWAT TERBAKAR DAN MENJUNAM DIDEDAHKAN


TORONTO - Seorang pekerja pelantar minyak mendakwa dia melihat kemalangan pesawat #MH370 milik Malaysia Airlines semasa bekerja di luar pantai selatan Vietnam.

Bob Woodruff, seorang wartawan ABC News, memperoleh salinan emel lelaki yang dikenali sebagai Michael McKay berkata dia menghantar surat itu kepada majikannya menyatakan dia menyaksikan kemalangan itu.

"Saya percaya saya melihat kapal terbang Malaysia Airlines menjunam. Ia selari dengan waktu kejadian yang dilaporkan pesawat MH370 hilang dari radar" kata McKay dalam e-melnya itu.

Jelas McKay lagi, "Saya cuba menghubungi pegawai-pegawai Malaysia dan Vietnam beberapa hari lepas. Tetapi saya tidak pasti jika mesej itu telah diterima."

Menurut Woodruff, pegawai Vietnam mengesahkan mereka menerima e-mel McKay. Woodruff juga mengesahkan emel yang dihantar oleh McKay itu juga adalah benar.


BAWAH: Gambar e-mel dari McKay


Dalam e-mel itu, Michael McKay menerangkan pesawat yang disaksikannya itu terbakar pada ketinggian yang sangat tinggi dalam jarak kira-kira 50 hingga 70 kilometer dari tempatnya

Di bawah gambar peta dan koordinat yang dikongsikan oleh McKay yang mendakwa telah menyaksikan pesawat MH370 terjunam.


Pekerja pelantar minyak disediakan GPS Koordinat lokasi dan beliau lokasi anggaran di mana dia melihat kapal terbang. - My Media Hub (kredit to Global News & Astro Awani)

No comments: