Saturday 26 October 2013

MENU MCDONALD'S : HALAL ATAU HARAM ???



Berita Penting ... Majlis Kehakiman Islam ( MJC ) dan IQSA telah menarik balik pengesahan daripada McDonald. Acccording ke pejabat dapur di Florida , Amerika Syarikat , kajian ke dalam bahan-bahan McDonald telah menunjukkan bukti positif bahan babi yang dipanggil " LM10 " digunakan dalam Mayo McDonald . Pegawai Afrika Selatan McDonald telah mengesahkan bahawa semua bahan-bahan berasaskan sos yang diimport dari Amerika Syarikat. (Muslim) pengguna dinasihatkan untuk menahan diri daripada McDonald. Majlis Kehakiman Islam ( MJC ) dan IQSA juga telah menarik balik pensijilan di seluruh negara. Ia adalah tanggungjawab anda untuk memberitahu orang lain .... Mereka makan ia makan " Haram MAKANAN ". Jadi jangan memberitahu lain-lain. Jgn panik, baca dulu artikel ini sampai habis...........

Walau bagaimanapun..... setakat yang aku tahu melalui maklumat yang diperolehi, didapati hampir kesemua cawangan Mc Donald's di Malaysia tidak mempunyai masalah dengan HALAL. Melalui Halal JAKIM, terdapat  230 PREMIS MCDONALD'S yang disahkan halal pada masa post ini di tulis..... 26 OKTOBER 2013.  So, tuduhan di atas tu bagi aku tiada asas, adalah MUSTAHLI jika Halal JAKIM tidak mempunyai prosedur yang tertentu dalam menentukan status Halal....!!!!

SO....abaikan maklumat di perenggan pertama artikel ini.... SELAMAT MENIKMATI MCDONALD'S..... (bkn nk promot cuma tidak mahu anda yg gemarkan McD merasa was-was.... )

No comments: