Friday 4 October 2013

10 PEMBEDAHAN PLASTIK YANG SUPER GILER !!!


Semua orang sudah dilahirkan dengan penampilan mereka masing-masing. Namun yang namanya manusia, pasti ada keadaan di mana mereka merasa tidak puas. Jika demikian, pembedahan plastik menjadi salah satu cara pintas yang dipilih.
Bahkan tak hanya mengubah menjadi lebih tampan atau cantik, ada orang-orang yang melakukan pembedahan plastik agar penampilan mereka benar-benar berubah dan menjadi idola yang mereka mahu, berikut beberapa di antaranya.....


1. Mirip Ryan Gosling


http://astaga.com/wp-content/uploads/2013/06/1306-gosling.jpg

Seberapa jauh kau mampu mirip dengan idolamu? Nicholas Ryan, seorang aktor berasal dari New Jersey menghabiskan USD 5 ribu (Rp 57.7 juta) untuk menjadi mirip dengan idolanya Ryan Gosling. Dalam dua jam di dalam OT, Nicholas berharap dia memiliki tulang dagu dan rahang mirip aktor DRIVE tersebut. Sampai saat ini sepertinya obsesi Nicholas masih terus berjalan sampai dia merasakan benar-benar serupa.



2. Boneka Prancis


http://j-cul.com/wp-content/uploads/2013/05/Vanilla-Chamu0.jpg

Vanilla Chamu adalah seorang model berasal Jepun yang melakukan transformasi fizikal agar wajah Asia-nya sebiji macam boneka/anak patung Perancis. Kerana itu, Chamu melakukan lebih dari 30 kali prosedut operasi kecantikan dan mengeluarkan lebih dari JPY 10 juta (USD 102 ribu = Rp 1,1 miliar). Dan kini melihat wajah Chamu yang bak orang Eropa itu, akan sulit menyadari jika dia adalah gadis Asia. 


3. Berwajah Anjing 

http://www.vyperlook.com/wp-content/uploads/2013/08/brazilian-dogman1.jpg

Ini adalah pembedahan plastik yang sangat mengejutkan, paling tidak masuk akal dan paling giler babi..!!! Tersebar di dunia online, bukannya mengubah wajahnya jadi lebih tampan, anak muda Brazil yang tidak diketahui identitinya ini mahu mengubah wajahnya semirip mungkin dengan anjing melalui pembedahan palstik. Pemuda 'gila' ini meminta pihak surgery untuk melakukan transplantasi telinga, hidung, alis, dan mulut anjing yang telah mati ke wajahnya. 
Anda....ada berani..???



4. Jadi Superman



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjMZiaQL_iKFBQ0i4Lvwx_MZOO0dm1T9r9Lb1VDXICvPYBXP5d-ZF2aOpSvV0_-5GJ8ZA3xEDgjJb9ySRwroVcCkA2Td00rIxT_1ppanQN7-0R8GRDbALgRt4-vEHUyyQkVh5Fg9ZlgFE6X/s400/superhomem.jpg

Apakah ini adalah pelakom Superman terbaru pengganti Henry Cavill? Bukan, dia hanyalah pemuda Filipina bernama Herbert Chaves yang rela melakukan  plastic surgery  hanya kerana mahu memiliki wajah mirip superhero ikonik DC Comics tersebut. Herbert menghabiskan lebih dari PHP 300 ribu (Rp 79.5 juta) selama 16 tahun untuk memiliki bentuk rahang, memutihkan kulit sampai dagu terbelah bak Clark Kent. 


5. Boneka Ken 

http://2.bp.blogspot.com/-InmPFaJdN1k/UJ-pp7Ho6ZI/AAAAAAAAIao/vLqCaiSonWk/s1600/Kumpulan+Foto+Justin+Jedlica+Pria+Berwajah+Barbie+4.jpg

Labih dari satu dekad silam, Justin Jedlica dari New York sudah melakukan 90 kali prosedur pembedahan kecantikan dan berbagai implan tubuh serta perubahan bentuk pipi. Pemuda berusia 32 tahun itu  sudah menghabiskan sekitar USD100k, untuk menjadi boneka hidup pasangan kepada Barbie iaitu Ken. Justin mengakui pertama kali melakukan pembedahan plastik semasa berusia 18 tahun dengan pembedahan membentuk hidungnya.



6. Tidak Terlalu Sepet



http://plasticsurgeryc.com/wp-content/uploads/2013/08/Julie-Chen-Plastic-Surgery-Before-After.jpg

Host program The Talk ini sudah mengungkapkan banyak sekali rahsia, namun pengakuan Julie Chen kali ini adalah yang paling mengejutkan. Wanita China-Amerika berusia 43 tahun itu mengakui bahwa di awal kariernya dia pernah melakukan pembedahan plastik untuk membuat bentuk matanya lebih besar. Bagaimanapun Chen agak bertuah kerana ibubapanya menyokong hasratnya itu dan  Chen melakukan hal itu kerana penampilan Asia-nya pernah membuat Chen sukar mendapat pekerjaan. 


7. Agar Kelihatan Lebih Tua 

http://us.images.detik.com/content/2013/07/25/763/140949_anneboltonthesun.jpg

Mayoritas setiap orang ketika mencecah usia 30an pasti akan mulai mendapatkan tanda-tanda penuaan seperti selulit, kedutan di wajah,  rambut menjadi kelabu/beruban atau vagina kendur. Namun Anne Bolton yang kini berusia 47 tahun tidak melalui perkara tersebut dan bukannya bersyukur, Anne justeru ingin nampak tua. Ibu empat anak itu  seringkali dianggap masih berusia 20 tahunan bahkan wajahnya yang tampak muda membuat dua kali bahtera pernikahannya karam kerana ramai anak muda jatuh hati padanya. Kerana itula, Anne begitu ingin melakukan pembedahan plastik agar nampak tua. Pulaaakkk?



8. Mirip Jessica Alba



http://images.smh.com.au/2010/02/08/1101167/jessica_xiaoqing_420-420x0.jpg

Pada tahun 2010, gadis bernama Xiaoqing yang berusia 21 tahun putus cinta dengan kekasihnya. Alasannya adalah teman lelakinya itu memiliki obsesi berlebihan dengan aktres Jessica Alba. Bahkan teman lelakinya itu kerap meminta Xiaoqing memakai wig blonde dan bersolek ala Jessica Alba. Awal putus cinta, Xiaoqing memutuskan melakukan pembedahan plastik agar mirip dengan Alba supaya kekasihnya kembali ke pangkuannya. Menanggapi hal itu Alba memberi komen :  "Kurasa kau tak usah mengubah dirimu sendiri seperti itu. Jika seseorang memang mencintai dirimu, dia akan mencintaimu apa adanya tak peduli apapun."



9. Barbie Kembar


http://i.imgur.com/4qqSp.png

Masih ingat dengan barbie hidup Valeria Lukyanova? Ya, gadis dari Rusia dengan wajah dan penampilan mirip barbie itu kini bertemu dengan kembarnya. Tak lain itu adalah Olga 'Dominica' Oleynik, gadis berusia 24 tahun yang juga berpenampilan barbie seperti dirinya. Kedua gadis dari Odessa, Ukraine itu bertemu secara online lebih kurang 5 tahun lalu.



10. Jadi Kim Kardashian






Obsesi Myla Sinanaj ke atas Kim Kardashian kelihatannya seolah-olah  begitu penuh pengorbanan. Bahkan Myla memutuskan melakukan pembedahan plastik hanya kerana mahu mirip seperti Kim! Myla mengakui dia lelah disebut sebagai Kim versi lebih gemuk, kerana itu dia rela menghabiskan lebih kurang USD30k untuk melakukan berbagai prosedur pembedahan seperti implan alat sulit, dada, injeksi bibir agar memiliki aset tubuh serupa dengan Kim. Myla sempat berasmara dengan mantan suami Kim, Kris Humphries dan berbohong hamil anak Kris. Kini, selepas semua obsesi itu, Myla akhirnya menjadi model video porno.....

No comments: