Thursday 18 October 2012

PEMAIN BOLASEPAK WANITA TERCANTIK DUNIA BAKAL GUGAT ATM VS KELANTAN..???!!!

Bolasepak bukan hanya sekedar permainan kaum Adam saja, kaum Hawa pun sudah terlibat sama dalam permainan ini. 

Berikut adalah 7 Pemain  Bola Sepak Wanita Tercantik Dunia :


1. Leslie Osborne  


Leslie Osborne adalah pemain pertahanan untuk kelab bola sepak wanita profesional Boston Breakers. Ia juga anggota pasukan AS. 

2. Anouk Hoogendijk 


Gadis blonde dan cantik tidak punya kemampuan apa-apa? Anouk Hoogendijk membuktikan Anda salah! Ia bermain untuk pasukan Belanda di usia 19 tahun dan kini, di usia 26 tahun, ia bermain untuk kelab Belanda, FC Utrecht. 

3. Tina DiMartino 


Tina DiMartino sangat istimewa. Ketika kuliah di UCLA, ia satu-satunya anak tingkat pertama yang bermain di semua 26 pertandingan untuk Bruins.  Menjaringkan lima gol. Kreativitinya di padang ketika bermain sering dipuji dan ia juga dikenali sebagai penyerang terbaik di liga wanita kampus. Ia kini bermain untuk pasukan AS. 

4. Jessica Landstrom 


Anda boleh memanggil Jessica Landstrom sebagai Henrik Larsson, pemain bolasepak wanita Sweden. Ia setinggi 1,8 meter, menjaringkan gol pertama untuk team Sweden di perlawan sulung di usia 23 tahun, cantik dan berbakat! 

5. Sylvia Arnold 


Di usianya yang ke-21, Sylvia Arnold sudah mempunyai pencapaian yang menakjubkan. Beliau menjadi sebahagian pasukan  Jerman U-20, dan menjadi kebanggaan di Piala Dunia U-20 tahun 2010 sehingga dipromosikan ke team senior. 


6. Amy Rodriguez 


Sebelum Amy Rodriguez mendominasi liga profesional wanita antarbangsa, wanita ini masuk pasukan AS di usia 18 tahun. Amy dua kali menjadi pemain All-American dan Gatorade tahun ini ketika dia masih menuntuk di Universiti. 

7. Rachel Unitt 


Rachel Unitt sering disebut sebagai pemain bolasepak Britain paling top. Ia atlet Britain yang cantik, berbakat, pernah jadi Nationwide International Player of the Year di FA Women’s Football Awards 2004, dan menang sekali lagi di tahun 2006.

No comments: