Wednesday 24 October 2012

KASIHNYA IBU......

IBU kepada Abang Mohd. Yazid (gambar kecil) membaca surah Yasin disisi mayat anaknya itu selepas terlibat dalam kemalangan di Jalan Datuk Mohammad Musa, Samarahan semalam.

SYURGA ITU DI BAWAH TAPAK KAKI IBU..... sebuah kiasan yang sangat agong maknanya. Jika dicari di bawah tapak kaki ibu sekarang, pasti tidak menemui syurga itu..... tetapi ketaatan seorang anak kepada ibunya sehingga ibunya redha, Allah pasti menjanjikan syurga buatnya. 

SAMARAHAN - Seorang ibu hanya mampu membaca surah Yasin di sisi mayat anaknya yang terbaring kaku di atas jalan selepas terbabit dalam kemalangan di Jalan Datuk Mohammad Musa di sini semalam.
Tindakan ibu berusia 40-an itu membaca surah Yasin ketika menunggu ketibaan ambulans mengundang simpati pengguna jalan raya yang melalui lokasi kejadian.
Kemalangan itu berlaku ketika mangsa, Abang Mohd. Yazid Abang Mesait, 25, yang menunggang motosikal ke tempat kerja cuba membuat pusingan 'U' di jalan tersebut pada pukul 6.15 pagi.
Bagaimanapun, ketika membuat pusingan 'U' itu, tiba-tiba sebuah Proton Waja yang mengikuti rapat mangsa dari arah belakang gagal memperlahankan kenderaan lalu merempuh mangsa.

No comments: