Wednesday 4 April 2012

SIDANG DUN PERAK KE-12 : NIZAR KANTOI MENIPU.... LANGSUNG TAK SEBUT MENGENAI MASALAH RAKYAT DI DUN PASIR PANJANG!!!!





Sebelum ini, Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir ada menyatakan bahawa beliau akan mengeluarkan dokumen yang membuktikan Nizar Jamaluddin terlibat dengan Projek Vale di zaman pemerintahan Pakatan Rakyat di negeri itu selama tempoh 11 bulan.
Maka, di persidangan hari ini dokumen terbabit telah dikeluarkan dan terpamerlah tandatangan si muka ‘Tidak Reti Malu Si Penipu’ yang kononnya membantah projek berkenaan dengan mendakwa mengambil tanah milik orang Melayu selain menyekat pendapatan rakyat.
Daripada dokumen yang dikeluarkan itu, ada dinyatakan bahawa Nizar selaku Menteri Besar ketika itu mengutus surat sokongan kepada Pengarah Pemasaran Komersial Vale, Mr Renato Neves.
Selain itu, antara isi kandungan surat yang menyatakan hubungan dua hala antara kerajaan negeri ketika itu dengan Vale adalah seperti berikut:
“Let me reassure you again that the State Government of Perak will response accordingly to the decision of MITI on this project byproviding all the necessary supports and assistance needed for it to be implemented successfully here”
“The state will process the transfer of the said land to Vale and conversion of the land to industrial use once the appropriate application received by the Department of Land and Mines”
Inilah bukti Nizar bersetuju dengan pelaburan projek itu di Perak ketika beliau memerintah namun ia dibantah sekarang.
Sudah la menipu, beliau masih nak menegakkan benang yang basah. Itulah sikap sebenar Nizar yang hanya pandai bercakap terlolong-lolong tanpa sebarang bukti.
Apa tidaknya, dalam masa beberapa minit ketika membahaskan titah perasmian beliau telah melakukan banyak fitnah, bermula dari soal projek Vale, berkaitan Tanjung Hantu selain fitnah tentang pembayaran kepada AC Mizal sebagai Duta Tahun Melawat Perak sampailah isu berkaitan NFC.
Namun, tidak ada satu pun masalah berkaitan rakyat di kawasannya dinyatakan dalam perbahasan.
Bukankah antara peranan persidangan Dewan Negeri sebenarnya adalah untuk para pemimpin negeri atau ADUN mewakili rakyat di kawasan masing-masing untuk menyuarakan pendapat dan berbincang secara terbuka melalui keistimewaan berparlimen di bawah peruntukan Ordinan Dewan Undangan Negeri (Privileges, Immunities and Powers), 1963.
Malah, perkara-perkara yang disuarakan meliputi isu-isu yang menjadi tumpuan, rungutan atau masalah rakyat. Ini bolehdilakukan melalui perbahasan biasa, rayuan-rayuan dan membangkitkan perkara-perkara yang mempunyai kepentingan dan sebagainya.
Namun, apa yang Nizar lakukan, sibuk mencanang masalah orang lain, sengaja mencipta 1001 fitnah tetapi masalah rakyat dipinggirkan.
Atau mungkin Nizar sebenarnya tidak tahu langsung masalah sebenarnya rakyat di kawasan Pasir Panjang.
***...............DAN MASIH BERCITA2 SANGAT TINGGI UNTUK BERTANDING SEBAGAI ADUN LAGI..!!!!

No comments: