Saturday 3 March 2012

SIAPA KATA PENDIRIAN ANWAR SAMA DENGAN HAMAS..???

Hamas Tolak Pendirian Anwar

Pengerusi Biro Politik Hamas, Dr. Mousa Abu Marzook berkata, pertubuhan itu sama sekali tidak akan mengiktiraf rejim Zionis kerana bagi Hamas, negara itu tidak sah kewujudannya di muka bumi.
“Saya dimaklumkan mengenai kenyataan Anwar yang menyokong usaha melindungi keselamatan negara Israel. Kami selaku pertubuhan Islam yakni pergerakan Hamas tidak ada kaitan dengan kenyataan itu,” katanya dalam wawancara yang disiarkan oleh Buletin Utama TV3 malam ini.
Kenyataan itu dianggap satu tamparan kepada Anwar yang sebelum ini mendakwa telah bertemu dengan pemimpin Hamas, Khalid Mashal di Qatar bagi menjelaskan kontroversi berkenaan.
Jelas Mousa, pendirian Hamas berhubung Israel tidak pernah berubah kerana apapun alasannya pertubuhan tersebut tidak akan mengiktiraf negara rejim zionis berkenaan.
“Kewujudan negara Israel mengangu sistem pengurusan, mengugat keadaan Masjid Al Aqsa dan kesuciannya. Ketamakan serta kerakusan Israel tidak pernah berhenti, mereka tetap meneruskan matlamat untuk meluaskan jajahan bumi Palestin.
“Sedangkan Hamas akan terus berjuang bagi memerdekakan Palestin tanpa ragu-ragu,” katanya.- Utusan

KENYATAAN ANWAR SEBELUM INI....
Di dalam artikel Malaysiakini , Anwar kata kenyataannya pada WSJ itu adalah selari dengan pandangan Hamas dan Fatah, betul ke apa yang dicakap Anwar Belit ini.

Maknanya, Hamas dan Fatah bersetuju dengan pandangan Anwar mahu mempertahankan keselamatan musuhnya, Israel.
*** Yang menipu memang itu resam hidupnya.... kesian pulak yg tua dan kononnya digelar ulamak oleh penyokong taksubnya  pun kena tipu jugak....ho'aloh!!!

No comments: