Monday 16 January 2012

RUMAH-RUMAH PEMIMPIN UMNO SERING BUAT PUAK2 PR TERBAKAR HATINYA..!!!!

Sesuatu yang pelik tentang mentaliti pembangkang di Malaysia ini adalah, mereka gemar membuat dakwaan terpilih, contohnya dalam bab rumah, rumah menteri UMNO digambarkan besar dan mewah, tapi pemimpin mereka dengan rumah yang lebih mewah tidak pulak berbangkit…


jamil-khirrumah513

Ambil saja kisah rumah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di Bukit Segambut, banglo itu dibeli dan diubahsuai semasa beliau bebas dari penjara tahun 2004 dengan harga RM7 juta, siap kolam renang dalam rumah.
Hiasan dalaman belum tahu lagi berapa…namun puak pembangkang relaks buat buta dan pekak.
 
Isu rumah Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom ini bukan baru, ia heboh apabila ada pemimpin PKR yang buat bising dan ada yang jadi ‘pengendap’ pergi ambil gambar ‘curi-curi’ semasa rumah yang terletak di Kampung Batu Muda, Jalan Ipoh, Kuala Lumpur itu diubahsuai.
 
Kawasan tersebut memang terkenal sebagai kawasan rizab Melayu, sejak dulu ramai pegawai  tinggi kerajaan beli tanah lot untuk buat rumah, samada banglo atau Semi-D.
 
Ini kerana tanah rizab Melayu biasanya harga lebih murah sebab bangsa lain tidak boleh beli, jadi kalau kita berkereta di kawasan Kampung Batu Muda dan yang berhampiran dengannya, kita akan lihat deretan rumah banglo atau Semi-D macam-macam bentuk.  
 
Bagi Jamil Khir tuduhan pembangkang berkenaan rumah beliau itu amat mendukacitakan dan lebih kepada ‘pembunuhan karakter’.
jamil1xx

SETERUSNYA BACA ..... DI SINI

No comments: