Monday 16 January 2012

PUAK PAS YANG GILA MARKAS....!!!!

Surau pun depa nk jadikan markas......
Tak percaya...??? LIHAT NI......!!!!!





Puak-puak PAS mengecat surau tersebut dengan warna hijau ketika semua orang di kampung tersebut sedang nyenyak tidur dan dipercayai dilakukan selepas tengah malam 30 Ramadhan 1432 Hijrah, iaitu pagi esoknya solat sunat Aidil Fitri akan dilakukan di situ. Semua jemaah yang hadir pada pagi raya tersebut terkejut dengan perubahan pada warna surau tersebut kerana ketika mereka meninggalkan surau selepas solat Isyak malam tadi, surau itu masih dengan warna asal (putih kebiruan - tapi dah pudar).

SETERUSNYA.....


Baru-baru ni, surau tersebut telah mendapat peruntukan untuk di cat semula. Ketika kerja2 mengecat sedang dijalankan.... puak-puak PAS sempat melakukan kerja-kerja seperti yang tertera dlm gambar di atas.
Situasi yang sama... kerja-kerja membuat 'bulan mengambang' mmg dilakukan ketika bulan sedang mengambang penuh... dan ketika semua warga kampung sdg nyenyak tidur....

NAMUN BEGITU......


Surau berwajah baru....
Kerja-kerja mengecat semula telah selesai....
Punah ranap 'bulan mengambang'......
Kami sentiasa memantau..... jika mereka masih nk jadikan surau ini sebagai 'markas PAS'.... tau lah apa tindakan kami seterusnya....!!!!!


No comments: