Wednesday 11 January 2012

PEMBEBASAN ANWAR GUSARKAN DAP..???

 PEMBEBASAN ANWAR MENCURIGAKAN, 
PEMECATAN HASSAN ALI JUGA MENCURIGAKAN

1. KEPUTUSAN sudah diumumkan. Sekiranya Saiful berhajat untuk membuat rayuan, masa 14 hari diberikan kepadanya. Keputusan tersebut membuktikan tidak wujud konspirasi Kerajaan Pusat BN dalam kes peribadi Anwar ini.

2. Di sebalik pembebasan Anwar, kumpulan heirarki tertinggi DAP merasakan ada sesuatu yang tidak kena. Karpal Singh, walaupun mengetuai pasukan peguam Anwar, namun diakhir hari-hari pembelaan berkata Mahkamah mesti membebaskan Anwar kerana sodomi itu suka sama suka bukannya paksaan oleh Anwar. Ia mengulangi tuduhan Karpal pada tahun 1998 dahulu di mana beliau sangat yakin berlakunya kes liwat Anwar ke atas Sukma. Semalam Karpal menyanggah lagi Anwar yang menuduh pembebasannya kerana kebimbangan kerajaan ditekan oleh pihak asing, bagi Karpal keputusan itu mengejutkannya, tetapi beliau juga percaya keputusan itu keputusan mahkamah, bukan keputusan yang dipengaruhi oleh kerajaan.

3. Kenapa Karpal bimbang dan gusar dengan pembebasan Anwar? Anda harus ingat, kumpulan totok DAP hanya mahu menggunakan Anwar sebagai second player untuk menjatuhkan UMNO, atau lebih tepatnya menghapuskan dominasi orang-orang Melayu, umat Islam dan Raja-Raja di negara kita. Karpal sangat tidak suka dengan Sistem Raja, sebab itu Karpal pernah hendak menyaman Raja Perak tempohari.

4. Jika bukan Anwar siapa pula? Sebenarnya Gagasan DAP selepas PAP dihalau dari Malaysia ialah Lee Kuan Yew. Dalam buku Memoir Lee Kuan Yew, dia berkata dia sepatutnya menjadi Perdana Menteri Malaysia kerana dia kata dia lebih pandai daripada Tunku Abdul Rahman. Selepas berpisah dengan Malaysia, projek seterusnya ialah  Chen Man Hin penasihat seumur hidup DAP dan Lim Kit Siang.

Bagi DAP, yang paling layak menjadi Perdana Menteri ialah Lim Guan Eng. Sebab itu Pulau PInang sedang menjalankan modus oprenadi yang hampir sama dengan Singapura. Contohnya, menghapuskan kampung-kampung Melayu atas sebab pembangunan, dan hasilnya pembangunan itu dijual dengan harga yang orang Melayu tidak mampu beli, akhirnya diberikan kepada mereka dengan apa cara sekalipun.

5. PEMECATAN Dr. Hassan Ali lagi-lagi mengejutkan para totok DAP. Lim Kit Siang sekeluarga dan Karpal Singh sekeluarga terkejut, bimbang dan semakin gusar. Kenapa sekarang? Fikiran mereka ialah Anwar akan disumbat ke dalam penjara, Karpal Singh sangat terkejut apabila Anwar dibebaskan.

Mereka tidak lagi melihat kepada keputusan kes Anwar. Bagi mereka pemecatan Dr. Hassan Ali dan Pembebasan Anwar adalah satu gentlemen talk between Anwar - Hj. Hadi - dengan pihak UMNO. Bagi mereka ianya satu high level conspiration untuk melemahkan DAP. Bagi mereka, matlamat DAP untuk membina The Chinese Belt from Singapore to Penang tergugat. Karpal, Chen M Hin dan Lim Kit Siang merasakan ada sesuatu yang tidak kena. Mereka tahu Dr Hassan Ali adalah salah seorang proksi Anwar di dalam PAS selain Kamarudin Jaafar. Tidak mungkin Hassan Ali membelasah Anwar dan Anwar diam diri sahaja, mereka kata mesti ada give and take.

6. Sumber dalaman DAP berkata, mereka sedang memerhatikan pergerakan ini. Mereka juga memerhatikan proses kemasukan pemimpin-pemimpin Melayu ke dalam parti DAP. Mereka menerima kemasukan satu dua ahli UMNO ke dalam DAP tetapi mereka tidak mempercayainya. Mereka sedang memerhatikan pergerakan  Anwar dan Hj. Hadi juga PM Najib.

Mereka tidak lupa bahawa cita-cita United Government between PAS and UMNO dipersetujui oleh Presiden PAS. Dr. Hassan Ali, Nasharudin dan lain-lain pro-Ulama yang menyokong Kerajaan Perpaduan UMNO-PAS ini semuanya bergerak dengan restu Presiden PAS.

DAP semakin bingung, mengapa Cikgu Mustapha Ali yang turut berjumpa dengan pemimpin-pemimpin tertinggi UMNO sekarang menyerang Dr. Hassan Ali. Mereka berdua semuanya satu kapal, dan nakhoda Kerajaan Perpaduan ini ialah Presiden PAS. DAP melihat semua ini adalah konspirasi ke atas mereka membunuh cita-cita DAP.

Cikgu Mustapha Ali dan Dr. Hassan Ali di akhir drama mereka, masing-masing menutup mulut kerana kedua-dua mereka sama-sama berunding dengan UMNO.

Kebimbangan Karpal Singh dan Lim Kit Siang kini semakin menjadi-jadi. Pembebasan Anwar tidak menggembirakan mereka. Pemecatan Dr Hassan ALi tidak menggembirakan mereka. Bagi mereka, orang Melayu dan umat Islam di dalam UMNO, PAS dan PKR sedang membuat sesuatu.

MyMassa

No comments: